6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    jurben

Welke switch voor mac netwerk

Hallo,
    Ik heb een ethernet switch nodig met meer dan 7 poorten. Ik heb er nu een met 5 poorten. ik heb er 4 computers aan de kabel op aangesloten en een MBP met een Airport express (op bridge ingesteld).
    Kan ik zoomaar elke switch nemen of maakt de snelheid nog wat uit.
    Kan deze: D-link des 1008d
    Acht 10/100 Mbps poorten
    Ondersteuning met full-/half-duplex modus voor elke poort
    Zelflerende netwerkconfiguratie
    Datatransportbesturing in full-duplex modus ter bescherming tegen gegevensverlies
    Tegendruk in half-duplex modus
    Dynamische toewijzing RAM-buffergeheugen voor elke poort

nou ik hoor t wel

Thx Jur

Bijdrager
    McShamus

Het zal zeker wel werken. Hebben de PC’s gigabit ethernet? Doe jezelf dan een plezier en schaf een gigabit switchje aan. Het uitwisselen van bestanden is dan zoveel fijner.

Bijdrager
    doc

De Netgear GS108 bijvoorbeeld, te koop voor zo’n 50 euro

Bijdrager
    janbergstra

Zelf heb ik een eenvoudige sweex-switch, 8 poorten. Gebruik hem met veel plezier.
    Dit is hem, te koop voor zo’n 15 euro bij de plaatselijke pc-boer:
    8 PORT SWITCH 10/100 MBPS, Artikelnummer: SW008

Bijdrager
    jurben

Bedankt vor de reacties! Het prijsverschil is nogal groot de sweex heb ik voor 18 euro gevonden de Netgear GS108 voor 50 euro. Dat scheelt 32 euro! Waarom de dure?
    Bij Macfreak zag ik dat ik een gigabit switch moet hebben wat is het verschil?
    Thx jur

Bijdrager
    doc

Die Netgear is een gigabit switch, die sweex een 100mbit. Als je een sweex gigabit neemt (de sw108 bijvoorbeeld) ben je 39 euro kwijt. Het tientje verschil zit dan tussen tussen de kwaliteit van sweex en netgear, en netgear staat dan wat beter bekend dan sweex. Maar best kans dat de sweex doet wat jij wil.

Zou zeker voor gigabit gaan, alle mac’s ondersteunen dat al standaard en dat scheelt flink met het kopieeren van grote bestanden.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.