26 berichten aan het bekijken - 1 tot 26 (van in totaal 26)
  • Q:

Bijdrager
    Paulkwee

Welke stroom aansluiting is dit??

Ik heb een G-Drive Mini (met FireWire).
    Nu zit er helemaal rechts aan de achterkant bij de poorten (zie foto) een aansluiting voor stroom..
    Weet iemand welke dit is en waar ik deze kan kopen (online of winkel)?

Alvast bedankt!

Bijdrager
    eiko

het staat er onder

een 12V DC adapter

Bijdrager
    boerke

nop

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Kan je kopen in elke goede elektronica winkel. Waarschijnlijk ook bij de media markt. Maar hou er wel rekening mee dat je de goede pakt. Er kan wel eens een verschil zitten in de vorm van de stekker. Vreemd overigens dat dit er standaard niet bij zat.

Bijdrager
    hatolex

Hop naar de Handyman.

Bijdrager
    Pivni Pes

Neem dat ding voor de zekerheid even mee, want dat soort stekertje is er in een aantal diameters.
    Aan de anderenkant als je een universele adapter koopt zit er vaak een vracht verschillende stekertjes er bij.
    Het is trouwens niet alleen de voltage die je in de gaten moet houden, de mA (milliampère) is ook een belangrijke factor.

Bijdrager
    computer space

Ik denk dat je goedkoper een USB case koopt. Daar zitten (tegenwoordig) allemaal dezelfde 12V laders bij. En dan heb je niet het geprul met losse plugjes als bij zo’n universal.

Bijdrager
    computer space
    Pivni op 20 februari 2014

Neem dat ding voor de zekerheid even mee, want dat soort stekertje is er in een aantal diameters.

In principe is het een no-brainer: voltage bepaalt diameter:
    https://en.wikipedia.org/wiki/EIAJ_Plug
    Nummertje 4 dus.

Trouwens, op Firewire heeft ie helemaal geen stroom nodig, en ik denk zelfs op USB dat ie zonder kan. Is toch 2,5 inch drive?
    Ik zie dat de kit enkel met FW/USB kabel komt, dus dat gaat hws gewoon goed zonder adapter.

Bijdrager
    GoeieDag

Het ding wordt geleverd zonder adapter; waarom zou je er een aan willen hangen?

http://www.g-technology.com/products/g-drive-mini

Bijdrager
    Koezel

Naast het voltage is ook het amperage van belang. Daar kan nogal wat verschil in zitten.
    Als de adapter minder ampere levert dan de Drive vraagt is er de mogelijkheid dat hij doorbrandt.

En kijk zoals al gezegd eens of dat ding werkt met enkel een USB/Firewire connectie.

Bijdrager
    janbergstra

Let er ook op of de binnenkant of de buitenkant van de plug + of – is, dát wil ook nog wel eens verschillen.

Bijdrager
    Indomarco

Bus powered (volgens eigen site)

Bijdrager
    crazywarning

Ik heb deze Mini en kan hem inderdaad middels firewire aansluiten. Dan heeft ie geen stroom nodig. Met USB is dat echter anders. Ik gebruik nu een micro usb naar dubbel usb kabel. Een zorgt voor de power de ander voor de dataoverdracht.

Bijdrager
    Paulkwee

Waar kan ik deze online kopen?
    Of kan ik toch echt het beste met die ext HD naar een winkel gaan?

De reden waarom ik het wil is omdat mijn schrijf een max snelheid van 20 MB/s max haalt, terwijl FireWire kan toch tot 800 MB/s? Er zit nu een 7200rpm schrijf in en die moet ook meer MB’s kunnen draaien

Bijdrager
    hatolex

Ik denk zomaar bij conrad.nl

Bijdrager
    Beech

Het lijkt mij niet dat jouw problemen ontstaan doordat er geen externe voeding is aangesloten: “Typically, no AC power supply is necessary. The G-DRIVE mini is bus powered to eliminate the need to carry around an external AC power supply to use the drive. However, some computer systems may not supply adequate power via USB, which keeps the G-DRIVE mini from properly spinning up.
    If this is the case, it may become necessary to use an optional AC power adapter. Simply plug the optional power adapter into the G-DRIVE mini and attach the other end to a surge protector or wall outlet.
    For more information or to purchase the optional power adapter for G-DRIVE mini, visit:
    g-technology.com/products ” (Bron, pag. 11).

Waar sluit je de drive op aan ? Macbook, iMac ? Een Y-usb-kabeltje zou de oplossing kunnen zijn, als je 2 poorten beschikbaar hebt.

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot
    Paulkwee op 20 februari 2014

De reden waarom ik het wil is omdat mijn schrijf een max snelheid van 20 MB/s max haalt, terwijl FireWire kan toch tot 800 MB/s? Er zit nu een 7200rpm schrijf in en die moet ook meer MB’s kunnen draaien

Je haalt iets door elkaar. De maximale snelheid van FW400 is 400 Mb/s (en niet 400 MB). Of te wel: 400 Mbits/s. Dat is gelijk aan 50 MBytes/s

Bijdrager
    Paulkwee
    hendrik op 20 februari 2014
    Paulkwee op 20 februari 2014

Je haalt iets door elkaar. De maximale snelheid van FW400 is 400 Mb/s (en niet 400 MB). Of te wel: 400 Mbits/s. Dat is gelijk aan 50 MBytes/s

Maar ik heb 800MB/s, zeker

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Dat maakt even niet uit want je haalde hier bits en Bytes door elkaar. FW800 haalt dus 800 Mbits/s of te wel 100 MBytes/s. Wat dus 5 maal sneller is dan die 20 MB die je noemt (en niet 800/20=40). Je haalt deze snelheid echter alleen als de computer eveneens FW800 heeft. Aangezien deze drive als een ‘portable’ verkocht wordt zal het dus voor kunnen komen dat de computer waar je hem voor mee neemt geen FW800 heeft. En dus zakt de snelheid naar 400.

Moderator
    Mac Daddy

Nu plaats het weer verkeerd. Het is 800Mb/s. Kleine b en dus bits.
    Als je het om wilt rekenen naar Bytes doe je 800:8=100MB/s. Er gaan 8bits in 1byte namelijk.

Firewire is wel de bedoeling dat die een constante snelheid geeft. USB kan varieren. Ik weet niet of de ruimte op HDD ook nog meetelt bij zoiets?

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Naarmate een schijf voller raakt ontstaat er fragmentatie. Dit is tegenwoordig vanwege de toch al hoge snelheid voor de gebruiker niet of nauwelijks waarneembaar, maar ga je het meten dan zie je dat ongeacht het type verbinding de snelheid lager wordt omdat de lees/schrijf kop vaker heen en weer moet bewegen wat vertragend werkt.

Bijdrager
    Pivni Pes
    computer op 20 februari 2014

Nummertje 4 dus.

Dit heb ik nooit geweten, handig(y)

Bijdrager
    Paulkwee
    Mac op 20 februari 2014

Nu plaats het weer verkeerd. Het is 800Mb/s. Kleine b en dus bits.
    Als je het om wilt rekenen naar Bytes doe je 800:8=100MB/s. Er gaan 8bits in 1byte namelijk.

Firewire is wel de bedoeling dat die een constante snelheid geeft. USB kan varieren. Ik weet niet of de ruimte op HDD ook nog meetelt bij zoiets?

Weer iets geleerd, bedankt!

computer op 20 februari 2014

Nummertje 4 dus.

Dit heb ik nooit geweten, handig(y)

Idd bedankt.

Bijdrager
    Soulshaker

Verklein die foto eens , 5,7MB is echt niet nodig …:roll:

Bijdrager
    Paulkwee

Kan ik in deze hardeschrijf een Samsung 840 EVO SSD in doen van 500Gb? Zou het helpen in snelheid?

Moderator
    Mac Daddy

Kan waarschijnlijk wel, maar heb zelf weinig kennis nog over SSD’s. Maar zo los je je probleem ook niet echt op. Je zegt dus dat je HDD nu met een snelheid van 20MB/s werkt? Het zou dus 100MB/s moeten zijn. De vraag is nog steeds waarom ie zo traag draait. Wellicht heeft dat inderdaad, zoals je denkt, met die stroomtoevoer te maken.
    Maar er zijn meer dingen nodig om dit op te lossen. Was ie altijd al langzaam? Hoe werkt op een andere computer? Wat ben je aan het doen op dat moment?

26 berichten aan het bekijken - 1 tot 26 (van in totaal 26)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.