16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Q:
    Bijdrager
    McHank

welke stereoset? EDIT: altec lansing FX6021 op AE?

beste mensen van de audio

Ik ben op zoek naar “iets” om muziek mee af te spelen via airtunes. Ik bezit een macbook en ben van plan een airport express te kopen.
    ik ben dus op zoek naar een versterker en boxen maar heb wel een paar verreisten:

Klein: het mag echt niet groot en breed zijn, mijn huisje (student) is echt heel klein dus ik zoek geen grote brede oplossingen. het mag wel hoog zijn maar niet breed.

Goedkoop: Heb niet veel geld te spenderen, ik zoek vaak tweedehands maar omdat ik echt geen verstand heb van geluid weet ik niet waar ik naar moet zoeken. Ik zoek iets binnen een budget van 150 euro. Ik hoop dat dit mogelijk is. indien hieruit echt geen fatsoenlijk geluid kan komen ben ik bereid iets meer te spenderen na wat langer te sparen.

Design: het moet wel mooi zijn natuurlijk, ik zoek geen vierkante Dj boxen maar ben nogal gecharmeerd van die “torens” (B&O beolab 8000 bijvoorbeeld om iets mooi’s te noemen)

geluid moet uiteraard van degelijke kwaliteit zijn, ik ben geen audiofiel maar ik hoor tot aardig ver verschil. Ik bezit een mooie itunes collectie in lossless maar ik krijg gewoon hoofdpijn van het geluid dat standaard uit de macbook komt.

Ik hoop dat jullie hier wat mee kunnen, als jullie meer informatie nodig hebben hoor ik het graag.

in volle verwachting van leuke muziek uit degelijke boxen!

Bijdrager
    Sidje

Ik ben benieuwd naar de reacties, want ik speel met hetzelfde idee (macbook, airport express)

Bijdrager
    Esquare
    ”McHank”

Design: het moet wel mooi zijn natuurlijk, ik zoek geen vierkante Dj boxen maar ben nogal gecharmeerd van die “torens” (B&O beolab 8000 bijvoorbeeld om iets mooi’s te noemen)

Je hebt een budget van 150 euro en noemt dan als voorbeeld torens van 2000 euro p.s….. En dan moet er ook nog een versterker bij. Ik kan je vertellen: dat wordt krap. Veel meer dan een tweedehands minisetje zit er dan niet in.

Bijdrager
    McHank

uiteraard kan ik die boxen nooit betalen, maar het ging mij om de uitleg wat voor uiterlijk ik mooi vond. Ik prefereer dus hoog boven breed, dat was mijn punt.

budget kan zoals geschreven verhoogd worden, maar dan moet ik overtuigd worden dat een bepaalde versterker en bepaalde boxen dat waard zijn.

Bijdrager
    Job Versloot

Ik heb een tijdje terug bij een tweedehands winkel een mooie Panasonic versterker met twee Phillips speakers gekocht voor €9,-:) Bevalt me prima voor hier op mijn kamer.

Bijdrager
    Esquare

Wat vloerstaande boxen betreft, zou je eens kunnen kijken (of beter: luisteren) naar de Klipsch F1. Die kosten nieuw zo rond de 160 euro per paar. Een redelijke versterker van Yamaha of Denon heb je voor 250 euro. Kom je op 400 euro. Tweedehands lukt iets in deze richting misschien voor 200 euro. Of naar de rommelmarkt, dan kan het nog veel goedkoper.

Bijdrager
    cles

kijk eens nar audio engine http://www.audioengineusa.com/
    kennis van mij heeft de A5 , iets duurder dan 150 euro
    klinken meer dan goed voor hun geld
    maar geen gezeik met een versterker, airport kun je er zo aan koppelen, of een Ipod.
    Ze zijn gemaakt voor wat je wilt.

DE A2 zijn 199 euro, maar die heb ik nog nooit gehoord

wil je los kopen ga naar http://www.markplaats.nl en koop daar een setje:-)
    heb je er gelijk ook een cassettedeck bij :x

Bijdrager
    McHank

ik kan niet meteen iets vinden bij die A5N Bookshelf Speakers, ze zien er wel mooi uit maar op die site varieert de prijs van 350 tot 500 $ en dat is me net iets teveel.

Als ik op marktplaats kijk wordt ik overtroffen met informatie. De ene heeft 100 watt en de andere 400, een impedantie van 4 ohm, of toch 8? Ik heb echt geen idee wat deze getallen voor waarde zijn. Waar moet ik op letten, wat bepaald of een box goed is of niet?

EDIT: ik vind deze bijvoorbeeld mooi, maar heeft dit enige kans van mooi geluid of moet je daar echt voor gaan luisteren op locatie?

Luidsprekers Set Eltax Te Koop.!

De Luidsprekers zijn in erg goede staat , Geen krassen of beschadigingen.!!

Heeft het altijd goed gedaan , erg mooi / hard geluid.

Ze zijn ongeveer 4 a 5 maanden oud ( Ook zuinig en weinig keren gebruikt.! )

– Long Term Max Power = 120 Watt

– Short Term Max Power = 180 Watt

– Freq. Response = 35-20.000 HZ

– Impedance = 4-8 Ohm.

Prijs = 100,-

Bijdrager
    Pieterr
    ”McHank”

Waar moet ik op letten, wat bepaalt of een box goed is of niet?

Hoe die klinkt, en vooral of jij dat mooi vindt.
    Met andere woorden, het heeft weinig zin om hier te gaan vragen of dit goede luidsprekers zijn.

Bijdrager
    McHank

ok ik ga het even over een andere boeg gooien:

kan ik airtunes gebruiken bij bijvoorbeeld de altec lansing FX6021. Ik weet dat deze mooi klinken maar ik wil ze niet op mijn macbook aansluiten omdat ik dan alle voordelen van een laptop kwijt ben. Kunnen deze aangesloten worden op een Airport express?

Bijdrager
    Pieterr

Ja dat kan. Dit setje heeft versterking ingebouwd.

Zie ook: http://forum.onemorething.nl/viewtopic.php?t=133485

Bijdrager
    jeff

Harman Kardon Soundsticks. Perfect geluid en ook nog eens mooi om naar te kijken.

Bijdrager
    McHank
    ”Pieterr”

Ja dat kan. Dit setje heeft versterking ingebouwd.

Zie ook: http://forum.onemorething.nl/viewtopic.php?t=133485

te gek! Wat voor kabel komt er dan tussen de altec en de AE?

Ik had dat topic inderdaad al gezien, de meningen in deze prijsklasse lopen nogal uiteen. Er zijn mensen die zweren bij de soundsticks en andersom. ik moet zeggen dat ik de altec echter een stuk mooier vindt. Ze komen te staan aan weerszijden van de televisie en dan is de altec een stuk mooier dan de (in mijn ogen te kleine) soundsticks.

Bijdrager
    Pieterr
    ”McHank”

te gek! Wat voor kabel komt er dan tussen de altec en de AE?

Het setje heeft zowel een minijack als twee tulp ingangen dus een minijack naar minijack, of minijack naar 2 tulp kabel voldoet.

Bijdrager
    McHank

is er nog verschil in kwaliteitsverlies? En is het kopen van een vergulde kabel een voordeel?

Bijdrager
    Pieterr
    ”McHank”

is er nog verschil in kwaliteitsverlies?

Tussen die twee kabeltjes bedoel je? Ik denk het niet. Misschien dat het kabeltje met de twee tulpjes te prefereren is, als je tussen deze twee moet kiezen.

”McHank”

En is het kopen van een vergulde kabel een voordeel?

Voor de verkopende partij in ieder geval wel!;-)
    Voor dit soort setjes is dat geld over de balk smijten (en ik geloof dat dat bij jou een schaarse resource is…)

Ik hoorde vandaag trouwens nog een leuke discussie over de (on)zin van gouden kabels in een interview met de auteur van Audacity.

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.