8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    LeonDemeijer

Welke SSD?!

Beste OMT’ers,

graag wil ik deze of volgende week een SSD in mijn MacBook Pro mid-2010 gaan zetten. Aangezien ik een niet al te groot budget heb, wil ik gaan voor een SSD van 120/128 GB.
    Omdat er toch vrij veel aanbod is, ben ik al een hele tijd aan het zoeken.

Na een beetje research te hebben gedaan op o.a. dit forum, heb ik mijn keuze nogsteeds niet kunnen maken.

Ik weet nu inmiddels dat ik in ieder geval een SSD met GarbageCollection moet hebben, maar blijkbaar is de ene SSD hier ook weer beter in dan de volgende.

Ik zit nu sterk te twijfelen tussen de Vertex 2 van OCZ, en de SSDnow v+100 van Kingston.
    Nu is het prijsverschil tussen deze 2 SSD’s nog aardig groot (€50), en vraag ik mij af of dit het waard is.

Kan iemand mij zijn/haar ervaringen met deze SSD geven, of een neutraal advies geven?

ps. ook zou ik graag weten welke (goedkoopste) optibay ik het beste kan gebruiken voor het plaatsen van mijn huidige HDD op de plek van de SuperDrive, en hoe ik dit dan het beste kan inrichten (OS en Apps op SSD?).

Bijdrager
    stoondje

hallo,

Ik kan je niet echt helpen welke ssd je wild. ik heb wel gehoord dat de vertes 2 niet zo heel goed is. ik ben toen der tijd voor de intel 320 gegaan omdat deze een stuk veiliger was.

Ik zou je os op de optibay zetten en je programma’s ook. je thuis map kun je op de gewonen hardeschijf zetten (is heel makkelijk via instellingen te regelen)

een optibay kun je voor nog geen 15euro van ebay halen en die werken gewoon perfect. duurt wel even met bestellen moeten meestal uit china komen

succes met je keuze. een ssd is het geld waard!

Bijdrager
    LeonDemeijer

@Stoondje, ik heb zojuist even de intel 320 met de Vertex 2 en SSDnow v+100 vergeleken, en ik zie dat de Intel 320 maar 130 MB/s schrijfsnelheid heeft t.o.v. 275 MB/s op de vertex 2.

Hoe bevalt de intel?

Als ik alleen mijn OS en programma’s op de SSD zet, wat is dan mijn winst als ik bezig ben met het editen van bestanden op mijn gewone HDD?

Bijdrager
    VariLite

Hoi,

Ik heb een MBP8,1 en ben ook af en toe aan het zoeken naar een upgrade SSD mij viel de OWC
    Mercury Electra 6GOWC 120GB erg op voor $ 204,00 maar advies hierin is natuurlijk welkom.

Grtz,

Bijdrager
    allard

Zijn hier uberhaubt mensen die ervaring hebben met het werken vanaf een SSD schijf, bijvoorbeeld et foto of video bestanden? Ben benieuwd naar de set-up.

Bijdrager
    LeonDemeijer

@allard daar ben ik dus ook benieuwd naar, de belangrijkste map die ik heb zitten alle bestanden van mijn werk in (psd’s .ai’s etc.), als ik deze op mijn hdd laat staan neem ik aan dat dit vrijwel geen enkele snelheidwinst oplevert.

Bijdrager
    bobvanderheijden110

Ik heb hier 2 ssd’s van Other World Computing en ik kan je zeggen super goed hier is de website OWC

Moderator
    unSOUND

Niet om het één of ander, maar we hebben al een heel uitgebreid topic over SSD’s…

Het grote SSD in je Mac topic!

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.