22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)
  • Q:
    Bijdrager
    vIncent538

Welke speaker…

Weet jullie misschien nog een goede speaker van rond de 200 euro die goed samen kan met iPhone en een Macbook? Ik zat zelf te denken aan de Beats pill 2.0? Iemand ervaringen met deze speaker?

Bijdrager
    computer space

Dayton Audio T-amp kopen voor 40€, en morgen op Koninginnedag een lekker setje boekenkastspeakers scoren.

Bijdrager
    A.M.Dekker

Een grotere miskoop dan de Pill bestaat er niet. Als je een losse speaker wil zou ik kijken naar een Sony BTX-300 of BTX-500.
    Supergoed geluid en je houdt nog geld over ook. Ik zou even in de mediamarkt luisteren naar wat jij het beste vindt, dan zul je snappen waarom je geen Pill moet kopen.

Bijdrager
    A.M.Dekker

http://tweakers.net/pricewatch/346176/sony-srs-btx300.html
    Deze dus. Let niet op de kleur, je hebt hem ook gewon in het zwart.

Bijdrager
    tomc

Jawbone jambox onlangs gekocht voor €129, helder geluid en redelijke bas plus een mooi design. Het enige minpuntje is dat hij voor buiten gebruik niet heel erg hard kan.

Bijdrager
    Chorro

Ik ben niet zo lang geleden voor de Bose Soundlink Mini gegaan, geen seconde spijt van gehad. Wát een geluid, kan vrij hard en blijft dan ook goed zuiver. Heb laatst een Sony gehoord (durf niet te zeggen welke, maar qua uiterlijk gelijk aan die A.M.Dekker laat zien) en die kon m’n Bose qua geluidskwaliteit niet in de buurt komen, volume kon wel harder dan mijn Bose.

Bijdrager
    A.M.Dekker
    Chorro op 25 april 2014

Ik ben niet zo lang geleden voor de Bose Soundlink Mini gegaan, geen seconde spijt van gehad. Wát een geluid, kan vrij hard en blijft dan ook goed zuiver. Heb laatst een Sony gehoord (durf niet te zeggen welke, maar qua uiterlijk gelijk aan die A.M.Dekker laat zien) en die kon m’n Bose qua geluidskwaliteit niet in de buurt komen, volume kon wel harder dan mijn Bose.

Dat ben ik absoluut niet met je eens. Speakers van Bose zijn leuke huis-tuin en keuken speakers maar de geluidskwaliteit is echt niet beter dan een Sony. Audiofielen zweren Bose dan ook af omdat deze vaak veel te veel bass hebben. Zeker als je de prijzen tegen elkaar afzet (Sony=79, Bose=199) zou ik het wel weten. Het beste blijft nog steeds om het zelf te testen in een elektronicazaak.

Bijdrager
    Beech
    computer op 25 april 2014

Dayton Audio T-amp kopen voor 40€, en morgen op Koninginnedag een lekker setje boekenkastspeakers scoren.

Koninginnedag ?

Bijdrager
    A.M.Dekker
    Beech op 25 april 2014
    computer op 25 april 2014

Koninginnedag ?

Dat kan inderdaad nog wel even gaan duren

Bijdrager
    Beech

Wil je een bluetooth speaker ? Als wifi ook mag (Airplay) is de Denon Cocoon Stream het overwegen waard.
    Kun je ook nog een mooie floorstand bij kopen. Heb je een leuk setje.

Inactief
    Anoniem

UE Boom, http://www.ultimateears.com/nl-nl/boom, komt echt prachtig geluid uit!

Bijdrager
    Tim95

Ik heb zelf een Lowdi en wauw wat klinkt dat ding goed https://lowdi.com/ verder heb ik ook erg goede verhalen gehoord over de Jawbone Jambox

Bijdrager
    vIncent538

Oke thanks allemaal, de UE Boom lijkt me inderdaad een goede speaker. Maandag maar even naar de MediaMarkt gaan!

Bijdrager
    KarelWillem

Ik ben niet bepaald een audiofiel, maar…

Eerst compressen we onze muziek helemaal dood.
    Dan komt er eindelijk het besef dat het beter moet kunnen, en zie je steeds meer hoge kwaliteit muziek komen.
    Vervolgens gaat iedereen dat weer via bluetooth afspelen op een speakertje van 15 cm.

Als je 200 euro hebt te besteden, en het niet persé in je zak hoeft te passen, is er zoveel beters te krijgen voor je geld.

Sterker nog; voor de helft van het geld heb je al iets wat zóveel beter klinkt.

Bijdrager
    A.M.Dekker

Nog even ter illustratie en dan ben ik uit gepropagandeerd:

Inactief
    Anoniem
    vIncent538 op 26 april 2014

Oke thanks allemaal, de UE Boom lijkt me inderdaad een goede speaker. Maandag maar even naar de MediaMarkt gaan!

Koop nooit speakers gebaseerd op de meningen van anderen. Alleen jouw oren kunnen bepalen welke de beste keuze is.

Bijdrager
    Hydræ

Speakers van JBL wisten mij zeer goed te overtuigen. Bose ook, maar iets teveel bas op de 100Hz. Goede speakers moeten zo clean mogelijk klinken vind ik, zodat je zelf zout en peper (fig.) kunt toevoegen.

Bijdrager
    slaxxx1

Ik zou voor de Envaya van DENON gaan, deze komt volgende maand uit en past in jouw budget.
    Meer info: http://bit.ly/RVAdK0

Bijdrager
    vIncent538

Uiteindelijk voor de Jawbone big jambox gegaan. Iets duurder, maar geen seconde spijt van gehad, wat een geluid!

Bijdrager
    ElTollo1978

Shortlist lijkt hiermee beperkt tot de:
    JBL Flip 2
    Lowdi
    Jawbone JAMBOX

Iemand die een vergelijking kan maken op basis van persoonlijke ervaringen?

Bijdrager
    ElTollo1978

Proef op de som genomen en de Lowdi en JBL Flip 2 besteld…

Lowdi: ziet er hip uit, schitterend verpakt. Geluid zeker niet slecht, maar niet te vergelijken met de Flip 2. Flip 2-sound is echt briljant.

Een heel groot minpunt aan de Flip 2: Door de Bluetooth volume sync met je iOS-apparaat kun je het volume niet ‘finetunen’/heel zacht zetten… Zachtste stand is al best hard (zeker als je op je balkon, voor je tentje of in een caravan zit…) en een stand lager is geluid helemaal uit. JBL gebeld en die onderkennen het probleem. Ik zou nu met een niet Apple-device (Wat niet die bluetooth volume sync zou hebben…?!?) het huidige laagste volume niveau met de knoppen op de speaker lager moeten proberen in te stellen… Vooralsnog niet gelukt…

Doodzonde want wat een geluid die Flip 2…

Nu dus op zoek naar zo’n briljante speaker maar dan zonder de volume sync denk ik…

Bijdrager
    EmuuuH

@ELTollo1978: Probeer eens: alt-shift-f11 (volume down).
    Als het goed is gaat hij nu in kleinere stappen..

22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.