14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:
    Bijdrager
    iDOUBT

Welke software neem je mee op vakantie ?

Misschien een stomme vraag, maar welke applicaties neem je mee op vakantie op je iPhone/iPod ? Dus graag alleen de applicaties die echt onmisbaar zijn voor op vakantie;

Om alvast een voorschot te geven;

Ik ga naar Frankrijk en neem mee

– ViaMichelin Traffic France (om alle files tijdens de trip te kunnen monitoren)
    – WifiTrak (om alle gratis Wifi netwerken op te sporen)
    – Telegraaf / Teletext (om op de hoogte te blijven van het nieuws in Nederland)
    – ATM Hunter (om de pin-automaten op tijd te vinden als het geld weer eens op is)
    – HeyWAY (om m’n vrienden te laten zien waar ik ergens in Frankrijk uithang)
    – IM+ (om in contact te blijven met het thuisfront)

Bijdrager
    Koetjesreep

Kost dat niet ontzettend veel geld al die applicaties die roamen?

Bijdrager
    Bor

Bedenk wel dat mobiel internet je heel veel kost daar, dus of ViaMichelin nou zo’n aanrader is…

Bijdrager
    iDOUBT
    ”Bor”

Bedenk wel dat mobiel internet je heel veel kost daar, dus of ViaMichelin nou zo’n aanrader is…

Gelukkig zijn er bij veel tankstations/restaurants langs de grote snelwegen Wifi spots te vinden. Dus zo duur hoeft het niet te zijn. En daarbij ff 1 minuut online voor de juiste route of 4 uur in de file. Ik weet niet wat duurder of vervelender is….. :D

Bijdrager
    Koetjesreep

Ah zo. Ja ik had zelf een programma mee met vertalingen en metro schema en dergelijke.

Bijdrager
    iDOUBT

Kosten dataverkeer in Frankrijk;

Bijdrager
    Vassilli

Oh maar 2 euro per MB :|

Bijdrager
    Osiso

Nou, dat valt toch best mee. Ik weet niet helemaal hoe dat wordt afgerekend, maar bijvoorbeeld File Info- of Teletext-data zal niet veel groter zijn dan een paar tientallen kb’s.

Bijdrager
    Vassilli

Toch vind ik het best duur..

Bijdrager
    Bor

Zeker als je iPhone dan meteen automagisch de mail gaat ophalen e.d…

Bijdrager
    Mateusz

Natuurlijk Navigon Europe mee! (als je geen navigatie hebt zeker een aanrader!)
    En voor in Frankrijk; TeleacTalen Frans, ook handig en gratis…
    http://itunes.apple.com/WebObjects/MZStore.woa/wa/viewSoftware?id=310998319&mt=8

Bijdrager
    bedhead

Ej gasten, via wifitrak kan de TS toch gewoon al zijn internetverkeer gratis regelen?

Bijdrager
    morli

Voor niet Euro landen (uk, us, …)
    – 9-Toolbox (eenheden, wisselkoersen,…)
    – goed gevulde ipod
    – AccuWeather

En idd, zeker Navigon Europe, wat een prima app is.

Bijdrager
    Mr. Brown

*Flight Satus
    *WiFiTrak
    en misschien Weightbot om te zien hoe snel ik verdik op vakantie :evil:

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.