18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Q:
    Bijdrager
    arlee

welke software brengt sluimerstand op zeep

Al maaaaanden last van dat mijn imac eind 2009 niet meer uit de sluimerstand komt en er dus een reset moet volgen om hem weer tot leven te brengen.
    In een fris nieuw account heb je nergens last van,
    Is hier bekend welke software hiervoor aansprakelijk is?

Bijdrager
    valentijn12

Dat is zo een beetje moeilijk raden :p.
    Ik had hetzelfde probleem en bij mij was AirParrot de schuldige. Dat was overigens ook terug te vinden in de Console.
    Als ik hier de tijd opzocht waarop de mac niet meer uit slaapstand kwam, stond hier altijd AirParrot bij.

Bijdrager
    computer space

Gewoon uitzetten! Of bedoel je de schermbeveiliging?

Bijdrager
    Verdult
    computer op 19 december 2013

Gewoon uitzetten! Of bedoel je de schermbeveiliging?

uitzetten is natuurlijk nooit de beste optie bij een mac, de sluimerstand is superhandig.

Maak eens een screenshot van de programma’s die runnen in je activity monitor, misschien ziet iemand iets.

Bijdrager
    arlee

AirParrot gebruik ik somd wel maar dus niet continue.
    Ik laat hem liever gewoon aanstaan op de achtergrond 24 uur. moet gewoon kunnen.
    hier een screenshot.

Bijdrager
    Le Big Mac

Zelfde problemen gehad met mijn Mac Pro uit 2008. Bleek veroorzaakt door een lege backup-batterij (knoopcel) op het moederbord, ook al zat de stekker er gewoon in. Na vervanging waren de problemen met sleep/wake over, maar ik weet niet of een iMac ook zo’n batterijtje heeft.

Bijdrager
    arlee

Bedankt voor die batterij tip. daar had ik nog niet aan gedacht.
    Ga even googelen.

Bijdrager
    hasseltse huzaar

ik heb een imac 2.7Ghz intel core i5 maar vind nergens dat daar een batterij in zou zitten

Bijdrager
    Verdult

Volgens mij is je lijstje iets langer als je op CPU klikt in plaats van energy. maar goed, Probeer eens wat dingen uit te zetten in groepjes, kijken waar het probleem zit.

Als ik zou mogen gokken, begin met HDD fan control (waarom zou je dat überhaupt zelf willen controleren).
    Ook zie ik iets onder je copyclip staat met login item enabler, kan geen kwaad om te kijken of daar misschien iets zit.

Bijdrager
    arlee

Ik heb de harde schijf die een halfjaar geleden is gecrashed vervangen door een SSD en daarom zit ik noodgedwongen aan een HDD fan control vast.
    die knoop batterij zit er bij mij wel degelijk in, alleen is vervangen niet zo simpel als in een windowsbak. hij zit nl heel diep verstopt en je moet hem bijna helemaal slopen om er bij te kunnen. (iFixit) dit gaat iets verder dan het vervangen van de harde schijf. Maar ik kan me bij nader inzien niet voorstellen dat dat de oorzaak is, want onder een nieuw fris account heeft hij er geen last van.
    De HDD fan controll draait ook in dat frisse schone account en heb nergens last van.
    Ik ga nu die copyclip even onder handen nemen. Ja de hele CPU lijst dat zijn 4 schermen vol hoor.:)

Inactief
    Anoniem

Ik wordt altijd achterdochtig wanneer ik ‘SIMBL Agent’ zie.

Bijdrager
    arlee

Dank jullie wel, tot op heden geen resultaat:(
    Simbl agent nu ook verwijderd, maar helaas.
    Hier schermafbeelding van het geheugen gebruik:

Bijdrager
    arlee

volgens mij zo niet te lezen:)

Bijdrager
    arlee

Ik denk nu inmiddels ook niet meer dat het de sluimerstand is die bevriezing van de iMac veroorzaakt. Vanochtend al minstens 10 keer moeten resetten.
    Gelukkig staat alles er binnen een halve minuut weer, dankzij de SSD, maar het blijft super irritant.

Bijdrager
    hasseltse huzaar

ik heb hetzelfde…..ik heb 10.7.5 Zou een update naar 10.8 of zo helpen???

Bijdrager
    arlee

ik heb versie 10.9.1

Bijdrager
    Facundo

Wat zegt je Console?
    Ik zie overigens Cobook staan; die app heb ik destijds verwijderd, o.a. omdat die het omgekeerde probleem van de jouwe veroorzaakte: slapeloosheid. Het zou hoe dan ook in je gebruikersaccount moeten zitten. Als het probleem nog langer blijft duren zou ik toch ècht overwegen om een nieuw account aan te maken en handmatig gegevens overbrengen. Het is ff een klusje, maar al die harde restarts moeten ook niet eeuwig gaan duren.

Bijdrager
    arlee

voordat de sluimerstand van zowel de computer als het beeldscherm actief werd, stond de tijd op 16:37:49

18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.