15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Q:
    Bijdrager
    Vindplaats

welke serverinstellingen bij gmail account

Naast een ziggo account heb ik ook een gmailaccount. Hoe kan ik de serverinstellingen instellen zodat de server van google gebruikt wordt voor uitgaande mail.

Bijdrager
    iMac Lover

Dit heb je helemaal niet nodig
    GMail is een imap account, de severinstellingen worden automatisch geregeld door Google

Dit in tegenstelling tot een Pop3 account

Bijdrager
    Vindplaats

Bedankt. Al weer iets bijgeleerd. Dat wist ik niet.

Bijdrager
    TheBigZ

IMAP en POP zijn protocollen voor binnenkomende mail, en staan los van SMTP voor uitgaande mail.

Bijdrager
    TheBigZ
    Vindplaats op 26 januari 2017

Hoe kan ik de serverinstellingen instellen zodat de server van google gebruikt wordt voor uitgaande mail.

https://support.apple.com/kb/PH22354?viewlocale=nl_NL

Bijdrager
    Vindplaats

Op mijn Macbook in Apple mail.

Bijdrager
    TheBigZ
    Moderator
    Night

Gmail SMTP server settings:
    • Gmail SMTP server name: smtp.gmail.com
    • Gmail SMTP username: your Gmail address
    • Gmail SMTP password: your password
    • Gmail SMTP port: 465

Bijdrager
    McMeller
    iMac op 26 januari 2017

Dit heb je helemaal niet nodig
    GMail is een imap account, de severinstellingen worden automatisch geregeld door Google

Dit in tegenstelling tot een Pop3 account

Je lijkt hier te stellen dat een IMAP-account in tegenstelling tot een POP3-account automatisch wordt geconfigureerd.

Hoewel Google Mail inderdaad automatisch wordt ingesteld, klopt die uitleg niet.

In de basis kent een IMAP-account gewoon een soortgelijke handmatige configuratie als POP3.

Bijdrager
    iMac Lover

@McMeller bedankt voor de uitleg
    Ik kan mij echter niet herinneren, dat ik ooit serverinstellingen moest configureren voor Gmail op mijn iPad en of Mac
    Op mijn mac mini gebruik ik volgens mij het programma Fluid, waarin ik eenvoudig webbased programma’s zoals Gmail kan gebruiken

Bijdrager
    McMeller

Ik erken ook dat handmatige configuratie niet nodig is bij Google Mail.

Ik merk alleen op dat dit niet komt doordat het een IMAP-account is, want dat gegeven maakt automatische configuratie niet vanzelfsprekend.

Bijdrager
    aartjan.nl/blog

gmail doe ik altijd automatisch.
    En inderdaad kun je de gmail smtp gewoon gebruiken voor andere mail-accounts.
    Dus in een ander account kies je als smtp gewoon die van gmail, die automatisch al in de rij smtp-servers staat.

Bijdrager
    McMeller
    aartjan op 29 januari 2017

En inderdaad kun je de gmail smtp gewoon gebruiken voor andere mail-accounts.
    Dus in een ander account kies je als smtp gewoon die van gmail, die automatisch al in de rij smtp-servers staat.

Dat wist ik dan weer niet. Zijn er nog restricties?

Bijdrager
    aartjan.nl/blog

ik heb wel eens meegemaakt dat het bij sommige accounts niet werkt, maar bij de meeste accounts werkt het meteen (dus de gmail smtp gebruiken voor andere accounts)

Bijdrager
    aartjan.nl/blog

dus restricties weet ik eigenlijk niet maar ik vermoed van wel

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.