17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Q:
    Bijdrager
    Jpunt

welke router voor zowel ethernet als wifi?

hey iedereen,
    Mijn nieuwe buurvrouw en ik gaan haar internet-abbonement (kabel) delen. Het punt is dat zij geen draadloze ontvanger heeft, of mogelijkheid hiertoe. Ik, aan de andere kant van de muur :), wil het liefst draadloos ontvangen. Ik ben nu dus op zoek naar een router die zowel een ethernetuitgang heeft voor de buurvrouw als het signaal draadloos naar mij kan doorsturen.
    Bij m’n ouders hebben we hier twee kastjes voor (een normale router en een draadloze zender), maar wellicht dat de techniek het nu toelaat om dit in een (goedkoop) kastje neer te zetten?

Alle info is welkom,
    J.

Bijdrager
    mvdenberg

Ik heb zelf een linksys. Linksys is weer van Cisco, zij maken proffessionele routers voor het bedrijfsleven.
    Ik heb geen flauw idee over mijn wireless signaal door een betonnen muur kan. Dus ik zou een router kiezen die een krachtig signaal uitzend. Het schijnt dat de N series dit doen? Of verbeterde G series.
    Ik zou niet een goedkope router kopen, want jij wil overal in je huis kunnen surfen, en de goedkopere routers, die een zwakker signaal hebben, kunnen dit misschien minder.

Edit:
    Kijk, de N standaard: beter bereik dan een G standaard:
    http://www.apple.com/nl/wireless/80211/
    Let op, je wireless netwerkkaartje moet wel de nieuwe N stanaard ondersteunen. Zo uit mijn hoofd voldoen de huigige macbooks (pro) hier aan.

Bijdrager
    Oppie

Elke draadloze router heeft een aantal ethernetpoorten.

Edit: behalve die dingen van Apple natuurlijk, die hebben er nul of één…

Bijdrager
    iJoost

De meeste draadloze routers hebben ook wel een Ethernet aansluiting. Keus genoeg.

Bijdrager
    Jpunt

de muur is niet zo heel erg dik en de vorige bewoner stuurde het signaal via z’n iMac G4 door. Hier had ik totaal geen problemen mee. Ik geloof dat dit bolletje de g-standaard had?

ik heb ondertussen deze gevonden:
    3Com OfficeConnect Wireless 54Mbps Kabel/DSL Router

is dit niet gewoon wat ik zoek?:)

edit: bedankt joost! dan ga ik binnenkort wel even naar de mediamarkt ofzo:)

Bijdrager
    wilko

Mijd alleen wel de merken als Trust en Sitecom, en vooral Sweex. Goed spul is onder andere: Linksys, Netgear, 3Com, Acer.

Bijdrager
    aerosoul

En daar ben ik het dan weer niet mee eens…

Acer in het rijtje van goede apparatuur?

Sitecom in het rijtje troep?

Noujah, in ieder geval.. ik persoonlijk zou voor ’n linksys gaan.. een Cisco is wat duur wat niet nodig is. En linksys zijn (zoals inderdaad al eerder gezegd) de consumenten versies van cisco. Als het al goed ging via dat G4tje.. dan maakt het niet echt uit wat je neemt. Maar als je een computer (lees nieuwe generatie mac met core2duo processor die dus de N technology ondersteund. ) hebt.. Koop dan een router die ook N heeft.

Bijdrager
    basiel

ik ben het volkomen oneens met linksys.

Ik heb 2 linksys devices gehad en allebei problemen mee gehad hetzelfde geldt trouwens ook voor dlink. Problemen waren onder andere dat de wireless uitviel en dat een reboot (powercable uit en in) nodig was om terug de wireless in gang te krijgen. Ik heb sinds eebn paar maanden nu een airport extreme base station en dat werkt perfect nog nooit een power off power on moeten doen en bereik is meer dan behoorlijk.

Groetjes
    Basiel

Bijdrager
    ateazz

ik vind die linksys ook niet zon goede keuze, ook veelproblemen meegehad
    waarom heb je d-link niet in je rijtje gezet, werkt prima

Bijdrager
    Donnie Darko

ik heb er zo een in de meterkast staan:

– Werkt goed met Mac
    – Ethernet en Wireless
    – VoIP & VPN aanwezig
    – Gebruiksvriendelijk

Tot nu toe bevalt mij deze zeer goed.

Inactief
    Anoniem
    ”ateazz”

ik vind die linksys ook niet zon goede keuze, ook veelproblemen meegehad
    waarom heb je d-link niet in je rijtje gezet, werkt prima

Hier precies het omgekeerde: D-Link eruit gegooid en vervangen door Linksys… nu werkt alles weer zoals het hoort.

Bijdrager
    wilko
    ”aerosoul”

Acer in het rijtje van goede apparatuur?

Yep, hun laptops zijn niet je-van-het maar hun netwerkapparatuur is prima.

Sitecom in het rijtje troep?

Absoluut. Goedkope shit.

Over Linksys: ze hebben inderdaad mindere apparaten gemaakt. Informeer wel even voordat je iets koopt. Maar over het algemeen is het goed spul.

Bijdrager
    back2mac

@JaZ86

Kabel aansluiting delen ?
    Welke provider heeft je buurvrouw ?
    Kabelaars willen soms weleens moeilijk doen hetzij kieskeurig zijn met apparatuur die de verbinding deelt.

Als ze niet moeilijk doen (abonnementsvoorwaarden en/of helpdesk), dan zou ik informeren welke draadloze router goed werkt met hun aansluiting.

Indien je kabelaar je heeft aangesloten op basis va MAC-adres is het nodig dat je router het MAC-adres kan klonen.
    Niet iedere router heeft die funktionaliteit.
    Verder is het verstandig om te googlen op de combinatie van die specifieke router en mac os x (aangenomen dat je OS X draait.)

Bijdrager
    Emiel L

Wellicht ten overvloede, maar hier nog een die linksys heeft staan op het lijstje ‘troep’. Ik heb een wrt54g gehad (versie 7) en dat was niks dan ellende. De internet verbinding viel regelmatig uit en alleen het herstarten van de router hielp dan nog. Dit probleem had ik met m’n PC’s en Macs. Hopeloos…

Ik heb ‘m vervangen door een airport extreme van apple. Deze is ook niet perfect, en kan minder dan de linksys maar m’n internet verbinding is tenminste weer stabiel. En dat is wat voor mij het zwaarst telt.

Anderen hebben daarentegen weer wel goede ervaringen met linksys, dus kennelijk is het apparaat gevoelig voor de situatie waarin je het gebruikt. Mocht je het willen proberen, mijn wrt54g is voor 10 euro te koop (af te halen in utrrecht):P .

Bijdrager
    Jpunt

Ok, iedereen bedankt voor de reacties! ik ben net terug van de mediamarkt(arena) en heb van een mooie aanbieding gebruik kunnen maken. een netgear draadloze router (wgr614) samen met een netgear usbontvanger. dit alles voor 60e (de prijs van de router alleen) en misschien dat de buurvrouw nu alsnog draadloos kan.
    het ziet er allemaal erg strak uit! allemaal erg duidelijk en zelfs een beetje in applestijl:) nu moet de buurvrouw alleen nog even het macadres van de exbuurman veranderen in die van de router, toch?

Bijdrager
    back2mac
    ”JaZ86″

Ok, iedereen bedankt voor de reacties! ik ben net terug van de mediamarkt(arena) en heb van een mooie aanbieding gebruik kunnen maken. een netgear draadloze router (wgr614) samen met een netgear usbontvanger. dit alles voor 60e (de prijs van de router alleen) en misschien dat de buurvrouw nu alsnog draadloos kan.
    het ziet er allemaal erg strak uit! allemaal erg duidelijk en zelfs een beetje in applestijl:) nu moet de buurvrouw alleen nog even het macadres van de exbuurman veranderen in die van de router, toch?

Mooie router.
    Aangenomen dat je bij je kabelaar nagegaan bent, of opgezocht hebt dat je router ‘goed’ samenwerkt met je kabelmodem, is het nu een kwestie van de router instellen.
    Vraag je af hoe je de verbinding wilt versleutelen en/of beveiligen.
    Of je een mac adres moet klonen hangt weer af van het modem en/of de kabelaar.

Bijdrager
    Emiel L

Over de netgear heb ik ook getwijfeld. Hij ziet er netjes uit, maar ik ken het merk verder niet dus durfde niet te gokken en het risico te lopen weer een apparaat met issies te kopen. Ik hoop dat ‘ie je goed bevalt:) .

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.