22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)
  • Q:
    Bijdrager
    jesper211232

Welke router is het 'beste'

Hallo,

We nemen binnenkort een Ipad 2, maar we hebben nog geen draadloos internet.
    We hebben nu kastjes die in het stopcontact doet.

We willen nu een router kopen en die aansluiten, op de modem, zodat we draadloos internet hebben.
    Het liefste willen we het internet door het hele huis (3 verdiepingen).

Ik weet dat apple een Airport Extreme, heeft maar die is toch wel prijzig.
    Zijn er ook andere routers, die een goed bereik, en snelheid hebben?
    Zijn er mensen met ervaring over goeie routers, met goed bereik.

Bijdrager
    Afroman

Je moet eerst eisen opstellen.

Wil je enkel draadloos internetten? Of wil je ook nog draadloos printen, harddisks aansluiten, 200 gebruikers op aan willen sluiten, onbeperkte mogelijkheden hebben etc.

Bijdrager
    jesper211232

De punten die we nodig hebben zijn :

1. We hebben hem nodig voor een iPad 2 en Blackberry, en PS3 als het kan.
    2. Het is voor in huis we zijn met ze vieren, waar we ongeveer 10 apperaten op kunnen aansluien.

De punten die we NIET nodig hebben:

1. Draadloos printen
    2. Hardeschijf op aansluiten.

Het Draadloos internet word GEEN vervanging van de kastjes, het is alleen extra, voor als we een Ipad nemen, en gratis internet met de telefoons.

EDIT: deze router heb ik gevonden:klik hier

Moderator
    Rivanov

Als het alleen maar gaat om een draadloos signaal te creëren, zou een AirPort Express ook voldoende zijn. Kan tot 10 apparaten aan, dus het zal niet over houden. Heb je direct een AirPlay functionaliteit bij voor je HiFi-set.

Mocht je een AirPort Extreme te duur vinden, kun je ook kijken naar een Linksys/Cisco oplossing.

Bijdrager
    LighScan

Linksys is al zeer lang niet meer wat het ooit geweest is, dat merk zou ik dus ruim uit de weg gaan. Betere bekende merken zijn o.a. Netgear, Buffalo, …

Bijdrager
    jesper211232

We hebben de kasjes van Netgear.
    Waar moet de Airport Express, op worden aangesloten, op het plaatje zit die in het stopcontact.
    Maar we hebben geen stopcontacten, meer over naast de computer….(router)

EDIT:

Hoe groot is het bereik van een aiport expres?

Bijdrager
    iHam

Waarschijnlijk groot genoeg voor jouw huis.

Bijdrager
    Afroman

Dat is geen antwoord op de vraag…

Maximaal 70 meter

Bijdrager
    LighScan

Waarbij wel weer gewaarschuwd moet worden dat muren / plafonds het bereik weliswaar verkleinen.

Quote van Jesper
    We hebben de kasjes van Netgear.

Als je al een WLAN router van Netgear hebt, waarom gebruik je die dan niet?

Bijdrager
    jesper211232

De router is van Speedtouch, en de kastjes die je in de muur doet, zijn van Netgear.

We hebbe, 2 verschillende kastjes omdat de oudere versie niet meer verkrijgbaar was, dus we hebben 2 verschillende versies die goed met elkaar kunne communiceren.

versie 1
    versie 2

Ik ben een leek, op het gebied van internet dus weet ook niet wat WLAN, is….

Bijdrager
    jeff

Ik heb zelf al jaren een Airport Express en daarover ben ik zeer tevreden. Of max 10 apparaten een beperking is weet ik niet. Kan me niet voorstellen dat ze regelmatig allemaal tegelijk zullen werken.

Bijdrager
    jesper211232

nee ik denk ook niet, dat max 10 apperaten, een probleem word.
    Het word namelijk geen vervanging, voor het huidige systeem dus, geen één computer word er op aangesloten (denk ik).

We hebben, betonpanelen, met geel isolatie materiaal erin, zoals als de meeste nieuwbouw huizen hebben.

We hebben niet wat hier boven staat, maar het lijkt erop, we hebben een soort van buizen in de betonpanelen, met isolatie materiaal erin en niet één vlak.

En kan ik de airport extreme op de middelste verdieping zetten zodat, hij de connectie uitsraalt naar boven en beneden.

Bijdrager
    jesper211232

iemand?
    :wink:

Bijdrager
    AppleGod

@jesper211232

Eerst jouw vraag betreffende routers. Als je wat meer informatie over routers wilt hebben bel dan
    morgen even met de routershop..www.routershop.nl

Die jongens zijn heel klant vriendelijk en dan leg je gewoon het probleem voor. Een goede router
    is bv de Fritz Box 7390 van AVM. Sterk Wifi signaal en dual band. De extreme is ook een prima
    apparaat en je kunt de extreme inderdaad op de middelste verdieping plaatsen maar sluit hem
    wel bedraad aan op het modem. Omdat jij gasbeton hebt kan dit toch ontvangst problemen
    opleveren op de begane grond en de bovenste verdieping.

Oplossing: airport express op de begane grond en airport express op de bovenste verdieping.
    Daarmee breidt je het netwerk uit. Werkt dit niet echt goed dan de AE’s bedraad aansluiten
    op de extreme. Dan heb je een roaming netwerk.

Alleen helaas geen goedkope oplossing. Extreme plus minus 180 euro en de AE’s per stuk 79.

Bijdrager
    LighScan

Maar het hoeft niet per se een Apple router te zijn, andere merken voldoen ook prima voor een stuk minder geld.

Ik weet overigens niet hoe groot je dekkingsgebied moet zijn, maar 1 WLAN routertje op de middelste verdieping zou meestal wel moeten volstaan eigenlijk. Dit kan je eerst eens uittesten voordat je er gelijk 2 koopt.

WLAN en WiFi zijn 2 termen die zeer dikwijls gebruikt worden om een draadloos netwerk uit te drukken, WLAN staat voor Wireless Local Area Network (draadloos netwerk), en WiFi is een draadloos protocol.

Bijdrager
    streeff

Ik zou geen Apple product nemen, configuratie via een webinterface (en dus niet via OSX) is veel handiger als je op een gegeven moment geen Apple meer hebt.

Bijdrager
    juwlez

Groupon actie

Kan m’n vraag vast we hier stellen, namelijk;

Ben ook opzoek naar een redelijk goede modem voor de eerste verdieping (heb er beneden al 1, maar heb boven bagger bereik). Is dit nou een goede actie die ik niet mag missen voor die prijs? Ik maak verder niet gebruik van draadloos printen etc. Puur om op 4 computers, en 4 smartphone’s/tablet’s te kunnen internetten. En hoe kan ik mijn internet beneden delen? Zodat er 1 kabel gaat naar die router daar en 1 kabel naar de router boven? Hopelijk kan ik voor 12 uur een reactie krijgen (ivm verlopen van de actie) Thanks

Geblokkeerd
    HereIsTom

Ik heb zelf al enige tijd de TP-Link TL-WR1043ND router en die werkt perfect, snelle en stabiele verbinding en een groot bereik :thumbsup:

https://www.digitique.nl/nl/product/10518

Bijdrager
    jesper211232

Wat is een groot bereik….?
    Op een open veld is het altijd groter, dan in een nieuw huis.

Ik wil graag op de iPad op me kamer bovenste verdieping (geen zolder), en in de woonkamer.

Bijdrager
    LighScan

Een bestaand draadloos netwerk kan je ook prima uitbreiden met een TP-Link Extender zoals deze.

Geblokkeerd
    HereIsTom
    jesper211232 op 27 januari 2012

Wat is een groot bereik….?

Op een open veld is het altijd groter, dan in een nieuw huis.

Ik wil graag op de iPad op me kamer bovenste verdieping (geen zolder), en in de woonkamer.

Ik heb ‘m beneden staat en op zolder heb ik nog een perfect signaal en 5 huizen verder heb ik nog steeds een goed signaal. Dus de TP-Link werkt prima met mijn iPad e.d.

Bijdrager
    jesper211232

Mooi om te horen, ik denk dat ik die router neem… met 1 extender, op de bovenste verdieping.

22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.