12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Sleutelbeheerder
    Night

Welke router… en hóé

Onze kleine heeft een (windows) computer gekregen van opa. Hij blij:-) Maar nu komt het: hij wil ook op internet kunnen.

Dus nu zoek ik de volgende oplossing:

Een router die enerzijds mijn iMac G4 gewoon via ethernet kan verbinden met het chello kabelmodem en anderzijds draadloos de Windows PC kan verbinden op de 1e verdieping.

Voorop gesteld dat ik niets weet van (draadloze) netwerken; wie kan me adviseren wat ik moet kopen (merk/type), wat dit alles ongeveer zal gaan kosten en waar ik rekening mee moet houden (instellingen e.d.) want ik wil wel gewoon Azureus en Limewire kunnen blijven draaien (heb wel ‘ns het e.e.a. gelezen over dat een router als firewall kan fungeren, poorten instellen en dies meer)

Bijdrager
    stanwillemse

Wij hebben uitstekende ervaringen met deze Sweex router in combinatie met Chello extreme.
    Let op dat je bij het aansluiten van de router, deze het mac-adres van de computer geeft waarop nu je kabelmodem is aangesloten.
    Lees de handleiding van de router even door en het wijst zich vanzelf.
    Succes.

Bijdrager
    arjenh

Wat voor type modem heb je van chello? (Hoe ziet het modem eruit als je het type niet weet)

Misschien heb je namelijk wel een modem met ingebouwde router, dan zou je namelijk aan een switch genoeg hebben.

Bijdrager
    Zout

Naar mijn weten kun je met een switch niet WiFi doen.

Ik heb goede ervaringen met Linksys. Als al een WiFi accespoint hebt (doosje met antenne). Dan moet je nog ff een WiFi kaart in je pc kopen. Thats it.

Sleutelbeheerder
    Night

@arjenh: Een moterola surfboard modem

@stanwillemsen: Heeft die router naast draadloze verbinding dan ook ethernet poorten (kon ik op de site niet terugvinden)?

Bijdrager
    qjb

Met de Linksys WRT54G versie 5 heb ik zeer slechte ervaringen (zoek maar op internet). Het apparaat verloor om de haverklap zijn instellingen*. Dit betrof fimrware versie 1.0.6, misschien is het inmiddels beter. De oude versie 4 was een totaal ander apparaat werkende met Linux (nu de WRT54GL), die hebben een degelijke reputatie.

Maar volgens mij voldoet iedere simpele Wifi router.

* Is uiteindelijk opgelost door het apparaat niet meer als router met NAT te gebruiken maar enkel als bridge.

Bijdrager
    Deckard
    Bijdrager
    stanwillemse
    ”Night”

@stanwillemsen: Heeft die router naast draadloze verbinding dan ook ethernet poorten (kon ik op de site niet terugvinden)?

Yes, 4 poorten.

Bijdrager
    Petje

us robotics router werkt ook prima (draadloos en ook 4 poorten.

Bijdrager
    stanwillemse

Ben je er uit, Night?

Sleutelbeheerder
    Night

Nee, nog niet:-(

Kan ik het surfboard modem dan ook als router gebruiken???

Bijdrager
    els
    ”qjb”

Met de Linksys WRT54G versie 5 heb ik zeer slechte ervaringen (zoek maar op internet). Het apparaat verloor om de haverklap zijn instellingen*. Dit betrof fimrware versie 1.0.6, misschien is het inmiddels beter. De oude versie 4 was een totaal ander apparaat werkende met Linux (nu de WRT54GL), die hebben een degelijke reputatie.

Maar volgens mij voldoet iedere simpele Wifi router.

* Is uiteindelijk opgelost door het apparaat niet meer als router met NAT te gebruiken maar enkel als bridge.

Deze router kregen wij vanavond ook aangeraden door Linksys – niet doen dus maar. Bedankt voor de waarschuwing.

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.