30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 37)
  • Q:
    Bijdrager
    fozzy

Welke router (advies) voor draadloos iMac/laptop (XP) @home

Ik heb thuis @home, en met draad verbonden via iMac.
    Nu wil ik graag draadloos, en ook een usb stick dr bij voor de laptop van mn vrouw.

We hebben @home (kabelinternet).

Wat is de ‘best betaalbaarste’ oplossing?

Bijdrager
    bartje

Een Airport express/extreme?

Bijdrager
    fozzy

k heb ut over betaalbaar ook nog he…. om dr nou 170 euri voor neer te tellen..
    t kan vast ook wel met een ‘goedkopere’ soort van n ander merk, wat ook goed werkt?

Bijdrager
    Calpa
    ”bartje”

Een Airport express/extreme?

Serieus? ‘Best betaalbare oplossing’?

Daarbij heeft de Express geen mogelijkheid tot het aanleggen van een bedraad netwerk.

Bijdrager
    makasa

airport express is 89 euro

Inactief
    Anoniem

Express is toch 89 [edit] euri?

Bijdrager
    bartje

‘betaalbaar’, kan toch ruim gezien worden?:)

Bijdrager
    fozzy

Ook nog ervaringsdeskundigen met Netgear/Linksys routers???

Bijdrager
    Ludo

Ik gebruik een sitecom (45,-€) werkt perfect, maar is niet gebruiksvriendelijk (instellen vergt enige kennis).
    Model weet ik niet uit het hoofd, maar het is een voorloper van deze;

http://www.informatique.nl/545040

Bijdrager
    Afroman

@Pascalpas.

Hoezo niet?

Hij heeft toch een Ethernet ingang?

Bijdrager
    Calpa
    ”fozzy”

Ook nog ervaringsdeskundigen met Netgear/Linksys routers???

Ik heb een Linksys router; Mediamarkt, 45 euro.

Heb zelf een glasvezelverbinding met 100Mb up en down, maar met deze toch best voordelige router haal ik vaak de 8 Megabyte up en down.. dus werkt goed, verder goed ontvangst.. dus prima dingetje.

http://www.linksys.com/servlet/Satellite?c=L_Product_C2&childpagename=US%2FLayout&cid=1175242886869&pagename=Linksys%2FCommon%2FVisitorWrapper

Deze is het.. lag laatst nog een grote stapel van bij de Mediamarkt in Utrecht..

Bijdrager
    Calpa
    ”mr.x

@Pascalpas.

Hoezo niet?

Hij heeft toch een Ethernet ingang?

..ingang ja.. je moet ergens internet vandaan halen.

Bijdrager
    Calpa
    ”iFredo”

De Extreme is echter een stuk prijziger.. en aangezien de topicstarter het had over een bedraad netwerk, valt de Express sowieso af; deze heeft enkel een ethernet ingang om het modem op aan te sluiten.

Bijdrager
    Sanjeev

Apple Airport Extreme (10/100)
    kost € 105,91 inc. BTW,
    dan heb je alleen geen Gigabit lan, die met Gigabit kost 170.

http://www.mailamac.nl/index.php?action=showdetails&from=search&pageNr=1&productId=AIRPORT&sid=042757d22f83cb4f5a2345b9421368b3

Bijdrager
    robindonne

gbruik ook linksys en werkt opzich goed. het enige nadeel is dat ik om de één of andere reden even de router moet herstarten. om weer verbinding te krijgen.

Daarnaast staat er hier ook een apple extreme “n” en bij deze router heb ik dit nog niet hoeven doen

Bijdrager
    Pieterr
    ”fozzy”

t kan vast ook wel met een ‘goedkopere’ soort van n ander merk, wat ook goed werkt?

Tuurlijk kan dat. Kies er gewoon eentje uit de lijst van deze 121 WLAN routers bv de Linksys WRT160N voor 55 euro.

Bijdrager
    bartje
    ”PascalPas”
    ”iFredo”

De Extreme is echter een stuk prijziger.. en aangezien de topicstarter het had over een bedraad netwerk, valt de Express sowieso af; deze heeft enkel een ethernet ingang om het modem op aan te sluiten.

Hij vroeg juist om een draadloos netwerk.

Bijdrager
    fuen

Zou inderdaad bijna voor de eerste de beste goedkope router gaan. Linksys vind je op marktplaats al voor 15 euro, en ’t werkt perfect.

Bijdrager
    MouseMighty

Zucht, uit je kabelmodem van @home/ziggo komt een ethernet draad toch? Mooi, stop die in een Airport Express, zet Aiprort Configuratie programma aan, maak een eigen draadloos netwerk aan. Log met beide computers in op je netwerk, klaar. Kan je zelfs ook nog je usb printer eraan hangen om draadloos te printen en/of je stereo eraan sluiten om in je woonkamer draadloos van je iTunes muziek te genieten.

”Apple”

Goedkoper kunnen we het niet maken, mooier en makkelijker wel

En anders kies je voor een lastig te configgen bob-vet-goedkopie-mycom router. Wat je wil.

Bijdrager
    Edwin377
    ”PascalPas”
    ”iFredo”

Als ik me niet vergis kun je deze ook als uitgang gebruiken zodat je er een computer aan kunt hangen met ethernet. Alleen moet het internetsignaal dan draadloos van een andere router komen dus daar heb je in dit geval niks aan.

Bijdrager
    MouseMighty

Ethernet poort in de Express is in only. Je kan niet een “binnenkomend” draadloos signaal via ethernetkabel doorsturen met een Express. Een Airport Extreme heeft de mogelijkheid om ook computers aan te sluiten die geen draadloze netwerkkaart hebben (en dus alleen ethernet). Aangezien je er (bijna) gevoegelijk van uit kan gaan dat tegenwoordig elke Mac die ergens staat (oldskool modelllen uitgezonderd) voorzien is van een draadloze netwerkkaart zou een Extreme een overkill zijn. Ik begrijp alleen het usb stick verhaal niet helemaal. Heeft de laptop geen draadloze netwerk kaart?

Bijdrager
    Pieterr
    ”MouseMighty”

En anders kies je voor een lastig te configgen bob-vet-goedkopie-mycom router. Wat je wil.

Linksys (maar ook andere merken) routers zijn doorgaans prima (en zonder problemen) te configureren op een Mac via hun web-interface.
    Dat het configureren van de AirPort Express/Extreme ook niet altijd per definitie simpel is bewijst deze 82 pagina dikke handleiding. ;-)

Bijdrager
    Pieterr
    ”MouseMighty”

Ethernet poort in de Express is in only. Je kan niet een “binnenkomend” draadloos signaal via ethernetkabel doorsturen met een Express

@MightyMouse
    : Lees gewoon deze even door: Veelgestelde vragen over AirPort Express (en in het bijzonder sectie 2).

Verder lijkt me dit aspect enigszins off-topic, want de TS zoekt gewoon een wireless router om aan zijn kabelmodem te hangen.

Bijdrager
    MouseMighty

[boetekleed]Ok dat wist ik ook niet van het doorgeven naar wired clients, cool[/boetekleed] Ik ben erg voorstander van het RTFM principe. Ik had echter binnen 5 minuten incl herstart van de Express, up and running een eigen beveiligd draadloos netwerk. Het kan wel makkelijk. Maar ach, laten we even op de TS wachten op meer info of iets anders voordat wij elkaar met onze Bridged NAT en WDS netwerken elkaar het leven zuur gaan maken :P :P

Bijdrager
    fozzy

Nog meer info?

Kabel komt binnen, gaat (nu) via Kabelmodem 1 UTP naar iMac.
    Als de laptop eens aangesloten moet worden, zul je dus eerst de UTP uit iMac, in Laptop moeten doen.

Aangezien iMac Airport heeft ingebouwd, Laptop geen Wlan heeft lijkt me handigst dus draadloos router met een USB wifi stick of PC card…..

nog meer info??

Bijdrager
    Pieterr
    ”fozzy”

Laptop geen Wlan heeft lijkt me handigst dus draadloos router met een USB wifi stick of PC card…..

Dan koop je een USB netwerk kaartje bv de Linksys WUSB300N erbij (voor de non-Mac laptop).

En wat de wireless router betreft is er denk ik al voldoende informatie hierboven gegeven.

Succes.

Bijdrager
    MouseMighty

Dan zijn er idd meerdere mogelijkheden, waaronder de Airport Express icm met je USB Wifi oplossing. De UTP kabel vanuit je kabelmodem de Express in en een draadloos netwerk configgen. De Express is niet de goedkoopste oplossing. Dat moet je dan zelf bepalen, zoals ik en anderen al eerder zeiden je kan er ook nog je printer aan knopen en/of je stereo. Ik vind het een ideaal ding. Ik neem hem zelfs weleens mee naar vrienden, prik ethernet erin vanf hun router en hopla, eigen draadloze netwerk in bekabeld netwerk.

Bijdrager
    macbook-Jan

Bij mijn @home abbo had ik een netgear router inclusief usb dongle.
    Dit was op max G snelheid.
    Tegenwoordig hebben ze ook wel N-versies maar betaal je ook meer.

Vraag is natuurlijk op welke snelheid je wil werken,en wat je toekomstplannen zijn.
    Ga je nog iets bedraad gebruiken?

Ik heb zelf een Airport Extreme N-versie met 3 100Mbit poorten.
    Deze zit op mijn @home modem.
    Hier staat ook gelijk mijn Externe harddisk bij voor netwerkopslag en time machine.
    Mijn oude PC zit met een ethernetkabel op een Airport Express.(werkt beide kanten uit)

Een goedkope router is leuk als je geen verdere plannen hebt,
    Als je je netwerk uit wil breiden zou ik dat toch ook meenemen in je aankoop.

ps,
    als je met G genoegen neemt:
    http://www.a-mac.nl/amac/component/page,shop.product_details/flypage,shop.flypage/product_id,364/category_id,35/manufacturer_id,0/option,com_virtuemart/

Bijdrager
    fozzy

Das wel wat om over na te denken. Probeer een beetje deze discussie te volgen en lukt tot nu toe aardig.
    Over die toekomst plannen nadenken is inderdaad wel nodig natuurlijk, want welk kind wil tegenwoordig niet een eigen computer op z’n slaapkamer? Kan hij natuurlijk mamma’s laptop meenemen maar zul je net zien dat ze dr tegelijk mee willen werken. :wink:
    Denk dat we dr samen wel uitkomen, haha.
    FrouwFozzy.

Bijdrager
    fozzy

De volgende ‘aanbieding’ is dus eigenlijk niet zo slecht….:

https://www.sluitallesaan.nl/shop/prod/1039418.jsf

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 37)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.