7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:

Bijdrager
    booly

welke router

Goeiedag!
    Mijn vraag is, welke router kan ik het beste aanschaffen voor internet en netwerk van macbook pro en dell dimension 4600?

Ik ben een switcher en ga zeer binnenkort een macbook pro kopen. Ik werk nu nog op een dell. Deze dell wil ik gaan gebruiken voor mijn media files en als backup. Vandaar het netwerk. Ik heb de sticky van jelle gelezen, dat was denk ik wel duidelijk. Nu wil ik mijn internet verbinding al via een wireless router laten lopen zodat het aankoppelen van de apple niet zoveel werk meer is. Heeft iemand positieve of negatieve ervaringen met bepaalde merken?
    Dank voor uw hulp!

Bijdrager
    Arwins667G4

Hey, welkom op dit forum!
    Ik heb zelf de Experiabox van KPN en ben daar best tevreden mee (ja dat is zeldzaam:) ). Ik heb een Dell Dimension 8300 draadloos, G4 gedraad en de MacBook ook draadloos en dat gaat uitstekend. Routers krijg je meestal (voor een zacht prijsje) bij een internet abbo, maar zelf zou ik nu persoonlijk voor de nieuwe Airport Extreme gaan.

Bijdrager
    booly

Ik heb nu een kabelmodem voor bellen en internet via upc..
    Ik moest dan zelf een wireless router gaan kopen.. Dus vandaar.
    Die airport extreme werkt ook goed met die dell dan?

Bijdrager
    Arwins667G4

Kijk maar eens op http://www.apple.com/nl/airportextreme/ Mac+PC!

En als je eenmaal het gebruiksgemak van Apple leert kennen dan laat je de pc steeds vaker uit staan. Ik gebruik de pc nauwlijks meer, al ben ik geen echte switcher maar tegenwoordig zijn er maar weinig redenen waarvoor ik een pc zou moeten gebruiken.

Bijdrager
    DJRK

Een nadeel aan deze router (dat vind ik dan) is het prijskaartje.

Een andere (vervolg) vraag: de Airport Express Base station met aitrunes. Daar mee kan ik toch ook met mijn macbook verbinding maken met het internet. Maar er zullen natuurlijk beperkinging aanzitten. Wie-o-wie kan mij daar in verder helpen.

Gegroet,
    DJR

Bijdrager
    iljitsch

Ik heb zelf ook zo’n UFO Airport Extreme en ik heb nu de nieuwe besteld. Erg handig als je een compatible USB printer hebt want dan kan je draadloos printen. Met de nieuwe kan je er ook een USB harddisk aan hangen en zo heb je zelfs een fileserver. Daarnaast is het prettig dat-ie alle standaarden (a, b, g en pre-n) doet en als je Dell het ook kan of je die met een draad aansluit, je op 5 GHz kan gaan zitten waar je geen last hebt van magnetrons of de buren.

Voordeel van Apple is verder dat bij het vertalen van de adressen dingen als Quicktime streaming en iChat goed werken. Bij andere merken kan je geluk hebben of pech op dit gebied.

De prijs is wel wat hoger, zeker als de USB-functionaliteit of 802.11n snelheid niet van belang is.

Bijdrager
    booly

Snelheid is wel van belang, maar ik vind 180 euri’s wel een hoop geld voor een router..
    Weet iemand nog alternatieven?
    In ieder geval bedankt voor zover allemaal voor de info.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.