16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Q:
    Bijdrager
    larstl

Welke router

Hallo,

Ik ben op zoek naar een draadloos router met een ver bereik. Ik heb een imac en een macbook air. Ook moet ik een playstation 3 op dit netwerk aansluiten. Welke router heeft een groot bereik voor rond de 100 euro???[/url]

Bijdrager
    i93Jeffrey

AirPort Express heeft 802.11n

Sleutelbeheerder
    Night

Voor sommige routertypen zijn aparte losse antennes beschikbaar die hun bereik aanzienlijk verhogen.

Bijdrager
    martinschenderling

Ja de Airport is een goede optie. Maar… groot bereik? Heb je veel muren, staal of storende invloeden van buitenaf die het bereik weer onderdrukken? Dan blijft het een probleem. Zelf heb ik alles toch maar gedraad gehouden + een Airport. Zo heb ik hier overal optimaal ‘bereik’ met m’n MacPro, Macbook, PC, Laptop, iPhone, 3 printers en wat er zoal nog meekomt tijdens bezoek;-)

Bijdrager
    Pieterr
    Bijdrager
    Electr0n

Dus ik kan hier uit concluderen dat de Airport Extreme niet geweldig bereik heeft?
    Want ik wil ook een nieuwe router hebben, maar moet wel goed bereik hebben.

Bijdrager
    Pieterr
    ”Electr0n”

Dus ik kan hier uit concluderen dat de Airport Extreme niet geweldig bereik heeft?

Nee. De AirPort Extreme kost €159. De TS vroeg om een router van rond de €100.

Bijdrager
    Bianco

ik draai hier met de Netgear WNR3500. (in de slaapkamer heeft deze nog vol bereik, terwijl mijn vorige een Linksys, daar toch al 2 streepjes minder had

Inactief
    Anoniem

Airport Extreme of nog beter TimeCapsule 2TB :P

Bijdrager
    PvdO

AirPort Express 802.11n voorziet hier in zijn eentje een heel vrijstaand huis+tuin (meter of 30) van retesnel draadloos internet.
    Lijkt me simpel dus… Werkt het beste als de AirPort op zolder ligt heb ik gemerkt, dus als dat bij jou thuis mogelijk is zou ik dat doen.

Bijdrager
    iGerbert

Alle bovenstaande opties zijn nog vrij standaard routers…
    Als je echt “ver” bedoelt kom je uit op andere merken.

Met 802.11n gaat vooral de snelheid omhoog. De afstanden blijven vooral afhankelijk van het zendvermogen en de gevoeligheid. Die kun je met andere antennes nog wel wat vergroten, maar het vermogen blijft vaak zo’n 50 – 80mW.
    Hiermee haal je dan idd een 30 meter.

Vermogen is weliswaar begrenst door wetgeving, maar er zijn accesspoints tot 600mW
    van Engenius.
    Met een ECB-3610S (600mW) had ik nog een functionele verbinding op zo’n 200 meter met de standaard antenne (2dB).

Dus als je echt “ver” bedoelde…

Bijdrager
    eklein

Bij mij op het werk leveren we aan klanten veel de Engenius Senao ECB-3220 dit is overigens geen router, dit is een puur accespoint. Wij leveren deze voor het gebruik van handheld op terrassen voor invoer van bestellingen en afrekenen. Als je al een modem met goede ingebouwde router hebt heb je in principe ook meer dan voldoende aan alleen een accesspoint.

Voor goed bereik is het eigenlijk altijd aan te bevelen een betere antenne te gebruiken. Hierdoor wordt het voor het accesspoint namelijk makkelijker om de teruggestuurde signalen te ontvangen. Immers je macs krijgen niet meer zend vermogen.

Bijdrager
    wopper
    ”iGerbert”

Alle bovenstaande opties zijn nog vrij standaard routers…
    Als je echt “ver” bedoelt kom je uit op andere merken.

Met 802.11n gaat vooral de snelheid omhoog. De afstanden blijven vooral afhankelijk van het zendvermogen en de gevoeligheid. Die kun je met andere antennes nog wel wat vergroten, maar het vermogen blijft vaak zo’n 50 – 80mW.
    Hiermee haal je dan idd een 30 meter.

Vermogen is weliswaar begrenst door wetgeving, maar er zijn accesspoints tot 600mW
    van Engenius.
    Met een ECB-3610S (600mW) had ik nog een functionele verbinding op zo’n 200 meter met de standaard antenne (2dB).

Dus als je echt “ver” bedoelde…

Maar hoe goed was die verbinding dan, want ik kan me niet voorstellen dat je ook 600mW uit je Mac Book hebt geperst? Dan zou je dus 1 kant op goed in het bereik zitten?

Bijdrager
    iGerbert
    ”wopper”

Maar hoe goed was die verbinding dan, want ik kan me niet voorstellen dat je ook 600mW uit je Mac Book hebt geperst? Dan zou je dus 1 kant op goed in het bereik zitten?

Het zendvermogen + type antenne bepaalt inderdaad 1 richting. De andere richting ben je natuurlijk ook nog afhankelijk van de kaart in je Mac/PC, en de gevoeligheid van de router.
    Als je met zo’n 600mW accesspoint een cliëntverbinding maakt eventueel met een 10dB antenne overbrug je in ideale situatie (vrijzicht) zelfs meer dan een kilometer.

De test die ik heb gedaan met een standaard ECB-3610S was buiten in het open veld met instelling op 802.11b (je snelheid gaat immers toch omlaag bij zwak signaal, en in die modus wordt het vermogen zo effectief mogelijk benut voor bereik).
    Op ruim 200 meter afstand werd het signaal te zwak om nog communicatie te hebben. Een paar meter terug gelopen lukt het weer wel om met een MacBook Pro in de hand het internet op te gaan.

Bijdrager
    Electr0n

Dus jullie raden zeker een Airport Extreme Aan?
    Misschien dat ik die fix uit USA.

Bijdrager
    iMarc

Ik ben goed te spreken over de Fritzbox

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.