9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:

Bijdrager
    jessepost

Welke rMBPro de 2.3 of 2.7?

Hallo!

Ik heb de luxe om een keuze te maken. Ik heb nu een Macbook Pro Retina 15inch, 2.7 ghz Ivy Bridge, de vorige generatie. Ik heb de mogelijkheid om over te stappen op de nieuwe generatie 15 inch 2.3 ghz Haswell. Is dit model vergelijkbaar, of zelfs beter, en zo ja waarom? De processor lijkt er iets op achteruit te gaan qua snelheid, maar is wel zuiniger.

Dubio dus. Wat te doen?

Bijdrager
    IGBA

Ik kan eigenlijk geen goede reden verzinnen om die overstap te maken.

Bijdrager
    computer space

Kijk ook even naar de turbo-boost snelheden. Volgens mij is de Haswell zuiniger omdat ie standaard lager geklokt is, maar de pieksnelheid is vergelijkbaar. De genoemde snelheid in Ghz geeft een vertekenend beeld.
    En naar de videokaart. Nu een Nvidia ding en straks een Iris Pro kan een flinke afname van GPU kracht betekenen.

Bijdrager
    jessepost

Redenen zijn:
    – Nieuwe wifi adapter
    – Betere videokaart ondersteund 4k output (is deze echt beter?)
    – nog meer? Dat is mijn vraag..

Bijdrager
    Frank Visser

Meestal zul je verschillen alleen in extreme omstandigheden merken.
    De vraag kun je beter aan jezelf stellen, waarom zou ik een nieuwe macbook moeten kopen?
    Is het omdat je macbook van nu te traag is? Wat ik mij alleen kan voorstellen als je extreme programma’s gebruikt en vol benut.
    Of is het omdat je graag een nieuwe macbook wilt?

Bijdrager
    computer space

De Ivy ondersteunt ook 4K. Sandy zelfs.

Anoniem

Redenen zijn:
    – Nieuwe wifi adapter
    – Betere videokaart ondersteund 4k output (is deze echt beter?)
    – nog meer? Dat is mijn vraag..

De nieuwe MBP heeft ook PCI SSD, dat kan ook nog schelen, al weet ik niet hoeveel..

Het zuinige kan handig zijn als je veel reist, maar meer kan ik zo ook even niet bedenken.

Bijdrager
    CedricH

Als je geld teveel hebt waarom niet? De belangrijkste verbetering zal zijn dat de Haswell zuiniger is op batterij, althans op papier dan toch. Voor de rest zal je waarschijnlijk zo goed als niets merken van de upgrade

Bijdrager
    jessepost

Heeft niets met geld te maken jongens. Dit is op m’n werk beschikbaar, maar ik vraag me alleen af of het de moeite wel is om alles over te zetten, en of ik er wat aan heb/er op vooruit ga.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.