4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    Analoog

Welke rMBP?

Hallo OMT,

Ik ben dit jaar een studie Industrieel ontwerpen begonnen en ben daarom op zoek naar een nieuwe laptop. Een Macbook Pro welteverstaan. Aangezien ik naast InDesign en Photoshop ook Solidworks/CAD-programma’s zal gaan gebruiken lijkt dit niet de ideale keuze, maar omdat ik m’n hele leven eigenlijk al met Mac werk wil ik eigenlijk niet overstappen naar Windows. Bovendien hoor ik van verschillende kanten ook dat SW prima draait via Bootcamp.

Mijn keuze is gevallen op een rMBP 15″, maar ik kan niet echt beslissen welke: een early-2013 met NVidia GT650 of een late-2013 met Intel Iris Pro. Op verschillende fora lees ik verschillende verhalen over de grafische kaarten en hun voor- en nadelen daarvan bij zowel Photoshop en SW, alleen spreken deze elkaar nogal tegen. Het gaat om de volgende modellen waaruit ik kan kiezen:

15.4-inch MacBook Pro 2.4GHz Quad-core Intel i7 met Retina Display
    Februari 2013
    8GB 1600MHz DDR3L SDRAM
    256GB Flashopslag
    720p FaceTime HD Camera
    NVIDIA GeForce GT 650M met 1GB GDDR5 geheugen

Of:

15.4-inch MacBook Pro 2.0GHz Quad-core Intel i7 met Retina Display
    Oktober 2013
    8GB 1600MHz DDR3L SDRAM
    256GB Flash Opslag
    720p FaceTime HD camera
    Intel Iris Pro Graphics

Mijn vragen zijn:
    Welke uitvoering zal het best geschikt zijn voor mijn werkzaamheden? En zal ik aan 8GB RAM genoeg hebben hiervoor, ook met het oog op de levensduur?

Alvast bedankt voor de reacties!

Bijdrager
    vanquish

als ik me niet vergis is de NVIDIA GeForce GT 650M met 1GB GDDR5 geheugen aanzienlijk krachtiger dan de Intel Iris Pro Graphics

Bijdrager
    vanquish

sowieso 16 gb.
    8 is nu al “krap”

Bijdrager
    Max_G
4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.