8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    sedikit

welke recente externe brander voor G3

Ik heb me suf gezocht in de zoekfunctie en op het internet. Zo’n beetje alle alle externe branders blijken te lopen op Windows. Het is zeer moeilijk, en veel werk, welke branders ook op Mac draaien. Via de zoekfunctie de combinatie van een LG-brander met een G3 gevonden. Bleek na ontvangst niet geschikt te zijn! (LG maakt überhaupt geen dingen die voor Mac bedoeld zijn).
    Ik zoek voor een vriendin, met een eenvoudig G3-tje, een eenvoudige, niet te dure (tot € 110), externe DVD/CD ±RW USB(1of2) brander. Wie kan mij adviseren. Ik ben er al de hele middag, zonder succes, mee bezig. Alvast mijn dank!

Bijdrager
    DarkRaverNL

Ik heb hier een ouwe, Sony CD brander aan de G3 zitten, doet het nog steeds perfect, hijs wel Firewire, aleen geen DVDs branden, als je meer info wil hebben zeg je het maar.

Bijdrager
    sedikit
    ”DarkRaverNL”

Ik heb hier een ouwe, Sony CD brander aan de G3 zitten, doet het nog steeds perfect, hijs wel Firewire, aleen geen DVDs branden, als je meer info wil hebben zeg je het maar.

Bedankt voor je reactie, maar zij heeft geen firewire aansluiting, en wil ook DVD’s kunnen branden. Bovendien zal die van jou wel nergens meer te krijgen zijn. Daarom zoek ik een recent model.

Bijdrager
    iDuck

Mac compatible externe dvd writers maakt LaCie onder andere.
    Alleen zijn de minimum systeem een G4 op 500 Mhz… :(

Bijdrager
    DarkRaverNL

Ik had er vroeger ook een van Freecom, volgens mij was dat een USB versie, probeer daar eens naar te kijken.

PS das een CD brander.

Bijdrager
    computer space

Leeg usb/firewire kastje kopen en cheapo nec/pioneer erin butsen. Goedkoop (80 euro totaal) en kan niet mis gaan.

Bijdrager
    sedikit

Voorlopig bedankt allemaal. Lacie heeft wel recente dvd/cd +/- branders, maar die zijn niet meer geschikt voor een G3, alleen vanaf G4. De Lacie d2 duall dvd+/- enz, die ik zelf heb,op mijn G4, is nergens meer te krijgen. En Freecom is .zoals ik dat nu zie, ook al geen optie, omdat zij ook dvd’s wil branden. En het, het “butsen” (mooie bezigheid) zoals Martiniman zegt, is ook al geen optie. Dat gaat bij mij gegarandeerd fout. Ik zoek verder….

Sleutelbeheerder
    Night
    ”Martiniman”

Leeg usb/firewire kastje kopen en cheapo nec/pioneer erin butsen. Goedkoop (80 euro totaal) en kan niet mis gaan.

Sluit ik me helmaal bij aan; zou kiezen voor Pioneer, aangezien die standaard door Apple al herkend wordt.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.