21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)
  • Q:
    Bijdrager
    boekeloo

Welke provider? Wat te kiezen?

Ik heb een ISDN lijn met KPN en bij xs4all een basic abonement.

Ik heb een bedrijfje (aan huis) en derhalve is het handig om twee tel.nummers te hebben (een voor prive en een voor het bedrijf (nu heb ik ook nog een faxnummer). Verder een isdnrouter waar tig mac aanhangen en xboxen enzo en een airport. Werkt allemaal perfect.

Ik heb echter het idee dat ik een kapitaal betaal voor t bellen en t internet.

Ik heb echter wat koudwatervrees als het gaat over overstappen op iets anders. Ik wil graag mijn internet snel houden (twee kinderen die xboxlive en wofw spelen) en ik ben op zich prima tevreden over xs4all ook in combinatie met dot mac.

Ik hoor allerlei verhalen over providers die apple slecht ondersteunen (Tiscali).

Heeft iemand de gouden tip voor mij??

Bijdrager
    CalmCruiser

XS4all komt waarschijnlijk wel met een product waarbij je kunt internetten en bellen. Zoiets wat kabelaars op het moment al aanbieden, ik zou daar even op wachten!

Bijdrager
    vishaakje

xs4all is van KPN… je kunt zo overstappen naar internet plus bellen, ik heb het een tijdje geleden gedaan. ISDN er uit (kost toch alleen bakken met geld) en Internet plus bellen er in. Voor minder geld heb ik nu sneller internet en gewoon de zelfde vaste telefonie (2 lijnen). Je kan tot 4 lijnen hebben op internet plus bellen meen ik.

Bijdrager
    boekeloo

Klinkt goed Vishaakje….

Calmcruiser: voordeel is dat ik xs4all een warm hard toedraag en de KPN niet ..:D

Aanvulling: Kijk die site van de kpn werkt bij mij bijvoorbeeld al weer niet. Als ik klik op internetplusbellen dan kom ik niet verder …. KPN = ellende of ben ik ouderwets??

Bijdrager
    mvdenberg

Aangezien je je internet zakelijk gebruikt, zou ik niet bezuinigen op een provider.
    Goedkoper betekend vaak minder service. Aannemelijk is dat storingen vaker kunnen voorkomen of/en langer kunnen duren.

Bijdrager
    GetaMac

Digitaal bellen (dus ook het InternetPlusBellen van KPN) raad ik iedereen ten zeerste af.
    Zeker als je een bedrijf hebt is het belangrijk dat de lijn betrouwbaar is.

Een hoop mensen uit mijn directe omgeving, die gebruik maken van digitaal bellen, kampen wekelijks met problemen. Hierbij moet je denken aan niet bereikbaar zijn en servicenummers (0800 / 0900) die niet werken. Bovendien is de kwaliteit van de lijn soms dermate slecht, dat het net is alsof je uit Australië belt.

Hier thuis hebben we met ongeveer dezelfde situatie als jou te maken; ISDN lijn met daaraan een ADSL abonnement. Werkt allemaal prima, in 5 jaar tijd heb ik maar één downtime meegemaakt van 3 minuten (Planet Internet).

Mijn advies: Wacht nog even met Digitale Telefonie totdat alle kinderziektes zijn opgelost en laat je zeker niet verleiden door misleidende (een prutsende) maatschappijen zoals UPC/Chello, Wanadoo, Versatel enz.
    XS4ALL is een zeer betrouwbare provider, in tegenstelling tot de 3 providers die ik hierboven noem.

Bijdrager
    boekeloo

Ja alles werkt reeds lang erg goed. Ik zou bijna denken dat dat normaal is….

Dan toch maar even gewoon zo houden wellicht…

Dank jullie voor je reacties

Bijdrager
    vishaakje

XS4ALL heb ik inderdaad ook altijd een warm hart toe gedragen, van nerds voor nerds;) Ze hebben daar op de afdeling zelfs een grafzerk staan van Bill Gates:D

Maar even over internet plus bellen, ik ken ook mensen die problemen hebben met internet bellen. Maar deze hebben allemaal de goedkoopste variant. Bij de goedkope lijntjes is het zo dat (zeker als je internet intensief gebruikt) de bandbreedte niet toerijkend is. Mensen die de duurdere abbo’s gebruiken heb ik nog niet over problemen gehoord.

Bijdrager
    boekeloo

Thanks voor je respons.

Bijdrager
    olbo

Ik heb InternetPlusBellen van KPN! En het werkt na maanden nog niet goed. Servicelijn (10 cent per minuut; minstens 12 wachten) gebeld en krijg te horen dat Apple niet wordt ondersteund door KPN. Waar het op neer kwam: zoek het lekker zelf uit.

InternetPlusBellen wordt niet voor mac gebruikers ondersteund. KPN = KUT

Moderator
    Pete.Z

Wij hebben Chello Extreme,snel,met bellen,2 nummers en nooit problemen.
    2 eigen bedrijven hier,dus betrouwbaarheid is van levensbelang,en met Chello heb ik persoonlijk nooit problemen gehad in meer dan 5 jaar gebruik.

Over mijn uitstapje naar adsl van Speedlinq wil ik niet meer praten.:cry:

Bijdrager
    GetaMac
    ”olbo”

Ik heb InternetPlusBellen van KPN! En het werkt na maanden nog niet goed. Servicelijn (10 cent per minuut; minstens 12 wachten) gebeld en krijg te horen dat Apple niet wordt ondersteund door KPN. Waar het op neer kwam: zoek het lekker zelf uit.

InternetPlusBellen wordt niet voor mac gebruikers ondersteund. KPN = KUT

Het verbaast me dat je uberhaupt nog 0900 nummers kunt bellen :x

”Pete.Z”

2 eigen bedrijven hier,dus betrouwbaarheid is van levensbelang,en met Chello heb ik persoonlijk nooit problemen gehad in meer dan 5 jaar gebruik.

Gelukkig, dan zijn er toch ook nog positieve berichten over Chello. Moet wel zeggen dat ik niet vaak tevreden mensen over Chello hoor.

Bijdrager
    olbo
    Het

Hoezo? :?

Bijdrager
    wimbo

Ik weet niet of je beide ISDN-lijnen tegelijkertijd gebruikt? Het is nml mogelijk om van ISDN2 (default) naar ISDN1 te gaan (je raakt ook je extra nummers kwijt). Scheelt in de kosten. Alleen niet meer 2 keer bereikbaar. De kosten van ISDN1 komen overeen met de analoge lijn (+nummerherkenning en nog 1 of twee features).

Daarnaast zou ik gewoon bij XS4ALL blijven. Kost wat meer, maar is gewoon een hele goede provider.

Bijdrager
    Stage Right

Beste Maccers,

Voor mij moeder heb ik geinformeerd of KPN SLIM te gebruiken was op een Mac. Mij werd gegarandeerd dat dit geen probleem was. Ik ben al even aan het zoeken geweest hier op het forum, maar alleen paar posts over KPN-Internet plus bellen. Heeft iemand hier ervaring mee?

Hoop dat het hier niet op neerkomt: KPN = KUT

@lex

Bijdrager
    olbo

KPN = KUT ligt wat genuanceerder. In mijn geval waarbij je na lang wachten (10 cent per minuut) de mededeling krijgt dat ze mac gebruikes niet mogen helpen is voor een organisatie als KPN nogal amateuristisch. En het nieuwe logo van KPN is echt geen verbetering van de organisatie. KPN sluit mij niet aan!

Bijdrager
    Stage Right

Beste Maccers,

Ik heb zojuist gebeld met de helpdesk. Mac wordt idd niet ondersteund. Het is wel mogelijk om een draadloze verbinding te maken met de Experia. Alleen het probleem: de helpdesk kan geen support geven omdat ze OSX niet kennen. Ze kunnen je wel een 26-cijferige WPA sleutel geven. Zoek dan naar een netwerk dat begint met SX551 (kan natuurlijk in de toekomst varieren) en vul de WPA sleutel in: Klaar is Klara!

Veel succes,

@lex

Bijdrager
    olbo

Die WPA sleutel staat ook in de brief! Dus daar ben je zelf verantwoordelijk voor.

Moderator
    Pete.Z
    ”Kevin
    ”Pete.Z”

Gelukkig, dan zijn er toch ook nog positieve berichten over Chello. Moet wel zeggen dat ik niet vaak tevreden mensen over Chello hoor.

Sinds 2000 hebben wij Chello,met een uitstapje dus naar Speedlinq,en nu Chello + bellen,eerlijk waar,ik heb nog nooit problemen gehad (behalve de normale downtime voor onderhoud oid).

Bijdrager
    Dick de Roos
    ”Stage

Beste Maccers,
    Ik heb zojuist gebeld met de helpdesk. Mac wordt idd niet ondersteund. Het is wel mogelijk om een draadloze verbinding te maken met de Experia. Alleen het probleem: de helpdesk kan geen support geven omdat ze OSX niet kennen.

Wat is het daar eigenlijk voor domkopperij? Zitten die lui in een iglo ofzo? Dat mijn fietsenmaker de Mac niet kent valt te begrijpen, maar van een bedrijf dat met elektronische technieken werkt, verwacht ik normalere uitgangspunten.:x
    Overigens weet ik uit een betrouwbare bron dat er bij de KPN-helpdesk wel Mac-kenners werken (als ze niet gillend naar elders zijn gegaan). Maar ze mogen (mochten?) niet.
    Mac niet ondersteunen is bij de KPN blijkbaar de policy.
    Extra vreemd dat er KPN-dochters zijn die, als ik de berichten mag geloven, het werk wel goed kunnen doen.

Bijdrager
    GetaMac
    ”olbo”

Hoezo? :?

Een heleboel mensen met InternetPlusBellen kunnen 9/10 keer geen 0900 nummers bereiken :sealed:

21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.