30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 196)
  • Q:

Bijdrager
    Lustigson

Welke provider voor Europese lancering iPhone

We hebben allemaal een paar dagen kunnen wennen aan de iPhone. Een prachtig apparaat met enorm veel mogelijkheden. Maar helaas vanaf juni (of was het juli) vooralsnog alleen in de VS te koop. En bovendien ook alleen met een Cingular-abonnement. Nu kennen we Cingular in Nederland en Europa niet als provider. Wel maakt het merk deel uit van AT&T. Grootste concurrenten in de VS zijn Verizon, Sprint en T-mobile. Alleen de laatste is ook in Europa actief — sterker, het is een Duitse onderneming.

Vraag is nu, met welke provider zou Apple gaan samenwerken in Europa, Japan, Zuid-Amerika enzovoort. Vodafone is één van de gegadigden voor ‘de oude wereld’, ware het niet dat Cingular het Britse bedrijf onlangs aftroefde in een biedoorlog om AT&T Wireless in te lijven. Orange — onderdeel van France Telecom — werd in een ander topic genoemd. Telefónica is met het merk Movistar groot in Spanje en Zuid-Amerika. En ja, ik weet dat hier in andere draden al aan is gerefereerd, maar toch is het volgens mij een eigen topic waard. 8)

Bijdrager
    delete_me

Ik denk dat het voor nederlands orange gaat worden, waarom weet ik eigenlijk niet . Had zoiets opgevangen, weet alleen niet meer waar…

Kzou het graag willen weten wie het gaat worden

Bijdrager
    Mendoza

waarom zou dit voorbehouden zijn aan 1 provider?

Bijdrager
    Lustigson
    ”Mendoza”

waarom zou dit voorbehouden zijn aan 1 provider?

Misschien niet één provider voor de rest van de wereld, maar ik kan me voorstellen dat Apple in West-Europa één of hooguit twee of drie providers kiest. Er is van de kant van de provider(s) namelijk nogal wat innovatie en investering nodig, getuige ook de speach van Cingular-topman Stan Sigman.

Bijdrager
    PietjePuk

Zijn er nog geen iPhone topics genoeg?:?

Bijdrager
    Lustigson
    ”PietjePuk”

”Lustigson”

En ja, ik weet dat hier in andere draden al aan is gerefereerd, maar toch is het volgens mij een eigen topic waard.

Nee dus. 8)

Bijdrager
    Goes

Ik denk dat het in Europa inderdaad meerdere providers worden. Volgens mij (correct me if I’m wrong) is het in Amerika gebruikelijk om apparatuur bij de lancering met een provider op de markt te zetten. In Europa is dat vooralsnog niet gebruikelijk. Al heeft SonyEricsson de K800i twee weken eerder aan KPN gegeven.

Ik meen overigens ook ergens opgepikt te hebben dat Orange de enige is in Nederland die EDGE aanbiedt. Dat zou dan wel op Orange duiden. Maar aangezien de specs nog niet definitief zijn kan het ook zijn dat de iPhone hier ook 3G wordt…

Anoniem

Alleen in België zou Apple nu al praten met alle drie de providers…:wink:

Bijdrager
    1973

Het wordt T-Mobile! :wink:

Bijdrager
    jappo

Nou ik hoop ook op een simlock-vrije want anders kan ik m nie gebruiken :oops:

Bijdrager
    KarelWillem

Ach, op de markt maken ze hem bij de eerste de beste kraam wel simlock-vrij voor 25 euro.

Dat doen ze nu ook bij alle mogelijke telefoons.

:wink:

Bijdrager
    jappo

nou dat zou ik nooit aandurfen met zo n phone :innocent:

Bijdrager
    jspr
    ”PietjePuk”

MIsschien tijd voor een nieuwe sectie op Macosx?

Bijdrager
    darh
    ”Richard

Het wordt T-Mobile! :wink:

ehm je weet dat dat uit 2005 komt? De tijd van iBooks en PowerBooks? 8)

Bijdrager
    lowfi

Orange hoop ik scheelt mij weer overstappen ed. Heb ook nog een boel geld tegoed van die lui.

Bijdrager
    jappo
    ”jspr”
    ”PietjePuk”

Is HIER al gevraagt en het zou zeker handig zijn ja.

Bijdrager
    Stro

Voor zover ik het weet is juist Telfort de grote naam achter EDGE in Nederland.

Moderator
    Koen van Tongeren
    ”jappo”
    ”jspr”
    ”PietjePuk”

Is HIER al gevraagt en het zou zeker handig zijn ja.

De moderators zijn hiermee bezig. Tot die tijd zijn de topics welkom bij ‘Hardware’.
    En uiteraard zijn er nog niet niet iPhone topics genoeg. Zolang ze qua onderwerp verschillen mag er eindeloos gepost worden over de iPhone (net zoals dat gebeurt bij enig ander onderwerp :-))

Bijdrager
    macses

in België is koppeverkoop verboden en dus zal:
    1) er geen iPhone komen in Belgiê:(
    2) de iPhone los verkrijgbaar zijn
    3) bij alle 3 netwerken verkrijgbaar zijn

afwachten dus

Bijdrager
    RPGboy

ik zit nu bij vodafone, maar als ik met de iPhone alles kan wat ze zeggen dat ie kan, ben ik dik tevreden!!!

Bijdrager
    Brainiac

Hier in België is Mobistar de enige die EDGE ondersteunt denk ik. Lid van de Orange Group. En ‘k ben nu net overgestapt naar Proximus.:P

Bijdrager
    Pink Grapefruit

Dacht ook dat Telfort de enige is met EDGE in Nederland. Maar omdat Telfort is overgenomen door KPN, lijkt KPN mij de uitgewezen kandidaat. Ook lekker grote naam, beetje marketinggeld kan geen kwaad.

Anoniem

Mobistar is prima… wat mij betreft. :innocent:

Bijdrager
    Lustigson

Ik denk niet dat een provider in Nederland, België en/of Europa per sé EDGE moet ondersteunen. Ik kan me voorstellen dat iPhone binnenkort met UMTS of whatever wordt geüpgraded (wat een woord!).

Bijdrager
    Marcski

ik vraag me eerder af wat er met voicemail gebeurd als je hem er een simkaart in doet van een provider die geen visual voicemail ondersteund

het lijkt me namelijk niet dat andere providers dan die ene die uitgekozen wordt, visual voicemail gaan ondersteunen aangezien het om 1 product gaat en deze ook nog eens gepatenteerd is, dus andere producten die dit ondersteunen komen er niet

Bijdrager
    atropos

Ik zit nu bij Proximus en _stel_ dat de iPhone hier unlocked op de markt komt…
    Dan zal het waarschijnlijk zo zijn dat de visual voicemail enkel werkt (als dat hier al het geval zou zijn) bij de provider die gekozen wordt voor de rest van Europa.
    Dat zal dan, hopelijk voor Belgie, Mobistar (Orange) zijn. Aangezien, voor zover ik weet, de andere 2 niet echt buiten Belgie bekend zijn.

Als er een andere provider voor de iPhone gekozen wordt, één die niet tegenwoordig is in Belgie, zou ik het wel spijtig vinden…:(

(Ik ben niet echt thuis in de hele Belgische telefoonwereld, heb al jaar en dag Proximus als provider, dus verbeter me maar als ik er compleet naast zit.)

Bijdrager
    Juch

Ik denk serieus dat Vodafone de grootste kans maakt. ZOals ik al elders heb gezegd is EDGE in europa praktisch overgeslagen en bouwen we nu UMTS op. Omdat Steve al eerder gehint heeft dat UMTS de kant is waar hij op wil met de iPhone denk ik zoiezo dat hij voor een speler met grote UMTS mogelijkheden heeft. De grootste daarvan is Vodafone. NIet alleen hebben zij een compleet europees, en deels ook wereldwijde dekking, maar ook zijn ze voorlopers op UMTS.

Bijdrager
    atropos

Des te beter, als dat waarheid zou worden, kan ik blijkbaar bij Proximus blijven, aangezien zij blijkbaar partner zijn van Vodafone in Belgie.

Bijdrager
    fistkikker

Voordat de iPhone hier komt in december zal er wel een nieuwe versie met umts zijn. Mogelijk een reden voor de 6 maanden latere intro van de iphone?

En hij is zeker ook op de EU markt gericht. In de VS is sms’en lang zo populair niet, want veel duurder en je betaald voor de ontvangst ervan. En sms’en is juist een belangrijke app op de iphone, naast de visual voicemail, wat tegen die tijd op vast veel meer telefoons aanwezig is. Als de telco’s het tegen die tijd kunnen bieden zullen meer telefoons er gebruik van maken…

Bijdrager
    Torino

Ik ben het eens met Pink Grapefruit. KPN / Telfort zal de grootste kans maken om als eerste met de iPhone te komen. Telfort is ver met EDGE zodat de iPhone zonder aanpassingen gebruik kan maken van dit netwerk. Later kan er gebruik worden gemaakt van HSDPA, de upgrade van UMTS.

Weet iemand hoe het zit met 3G in Nederland?

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 196)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.