30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 76)
  • Q:
    Bijdrager
    fidelio

Welke programma’s mis jij nu nog onder OS X

Hallo allemaal,

Ik ben een software ontwikkelaar en wil nu na aanschaf van een apple ook hiervoor programmeren. Klinkt simpel toch? Alleen nu wil het feit dat ik niet weet welke programma’s de apple gebruikers nog missen of verbeterd willen hebben. Ik kan wel iets gaan maken, maar dan moet er ook vraag voor zijn.

Mijn vraag aan de apple community: vertel hier welke software je mist en/of verbeterd wil zien.

Alvast bedankt.

Groet,

Frederik

Bijdrager
    Macs

Ik denk dat het best is dat je de concurrentie niet aangaat met programma’s van Apple zelf zoal iPhoto of iTunes. De meeste macgebruikers zullen trouw blijven aan Apple en geen andere “iLife-programma’s” aankopen.

Bijdrager
    benj1989

een browser waarmee je kan instellen dat ie altijd op één plaats klikt en waarmee je ook de tijd kan instellen (bv om de 5 sec of tussen de 2 en de 10 sec)
    ik wil altijd nieuwe progjes van jou (alpha/beta) testen

Bijdrager
    fidelio
    ”Macs”

Ik denk dat het best is dat je de concurrentie niet aangaat met programma’s van Apple zelf zoal iPhoto of iTunes. De meeste macgebruikers zullen trouw blijven aan Apple en geen andere “iLife-programma’s” aankopen.

daar ben ik het volkomen mee eens. ik denk meer in de richting van kleine tools en programma’s, zelf ben ik erg gecharmeerd van iGrabnews en mac par de luxe.

ik hoor het graag van jullie.

Bijdrager
    fidelio
    ”benj1989″

een browser waarmee je kan instellen dat ie altijd op één plaats klikt en waarmee je ook de tijd kan instellen (bv om de 5 sec of tussen de 2 en de 10 sec)
    ik wil altijd nieuwe progjes van jou (alpha/beta) testen

ik ga nu niet meteen google ads tools maken:-)

Bijdrager
    benj1989

nope is voor een game

Bijdrager
    chatsmit

Geen idee of het al bestaat, maar gezien de nieuwe macbooks en iMacs al standaard een videocam ingebouwd hebben, lijkt het mij wel handig als er een programma bestaat die herkent wie er voor de computer zit (of gaat zitten) en daarmee rekening houdt. Bijv. een welkoms-afscheidsgroet, beveiliging, automatisch wisselen van gebruiker, het gemiddelde aantal cigaretten per uur bijhoudt, zegt dat je telang in dezelfde positie blijft zitten, of je je moet scheren-tanden poetsen, muziekgenres kiest aan de hand van je mimiek en ga zo maar door.:-)

En wat ik zelf mis is een Nederlandstalige voice herkenning. Er is namelijk standaard een engelse voiceherkenning ingebouwd in OSX.

Bijdrager
    joaquin

Dat is voor iedereen persoonlijk. Waar ik zelf, en mogelijk een helebooel andere mensen, erg blij mee zou zijn is een versie van OpenOffice 2.x die geen X11 nodig heeft … maar dat is geen kleine onderneming lijkt me.
    Het voordeel van OpenOffice is dat het ondersteuning biedt voor het nieuwe “Open Document” formaat wat een defacto standaard lijkt te gaan worden waar zelfs M$ niet om heen kan. Een alternatief is Koffice .. Misschien kun je ook wat met deze ”plugin”? Voor Pages?

Verder zijn er zat kleinere dingen. Veel mensen zullen blij zijn met een GUI voor een of andere Unix commandoregel applicatie. Veel programmeurs maken zoiets als een losse applicatie (vaak als “Shareware” of “Donationware”), kijk bijvoorbeeld eens naar ffmpegX, Handbrake, ..
    Dit is misschien ook een voorbeeld over hoe je je talent kunt inzetten?

Als je je nu (nog) niet met de grafische kant bezig wil houden kun je eerst eens kijken naar ontbrekende of niet meer bijgehouden “ports” in de diverse “package” systemen voor OS X.

Bijdrager
    Lucas Raggers

Net verhuisd, mis het volgende:

Een lichtgewicht programma’tje waarmee je een plattegrond van je woning kunt tekenen. Vereisten:
    – Units (m, cm, mm, enz.)
    – Schaal (1/10, 1/50, 1/100 enz.)
    – Oppervlakte berekenen

Ik heb gezocht, maar vond niks. Ik was gedwongen een zwaargewicht als VectorWorks te installeren voor een simpel plattegrondje van m’n woonkamer.

Bijdrager
    iDog

FTD voor OS X. Native, geen gekloot met X11 enzo.

Ikzelf ben ook programmeur en ben wat met Objective C gaan kloten, maar wegens tijdsgebrek is het nog niet echt van de grond gekomen.

Moest je interesse hebben, dan wil ik gerust helpen; voor mij een goede motivatie om eens er goed in te duiken:)

Bijdrager
    Macmortsel

een iets uitgebreidere database dan Apple Works ?

Bijdrager
    lowfi
    ”joaquin”

Dat is voor iedereen persoonlijk. Waar ik zelf, en mogelijk een helebooel andere mensen, erg blij mee zou zijn is een versie van OpenOffice 2.x die geen X11 nodig heeft … maar dat is geen kleine onderneming lijkt me.
    Het voordeel van OpenOffice is dat het ondersteuning biedt voor het nieuwe “Open Document” formaat wat een defacto standaard lijkt te gaan worden waar zelfs M$ niet om heen kan. Een alternatief is Koffice .. Misschien kun je ook wat met deze ”plugin”? Voor Pages?

Neooffice is er in native aqua. Op dit moment moet je alleen betalen voor de beta omdat de ontwikkelaars geld gebrek hebben. De final zal wel gratis zijn. (omgekeerde wereld idd :roll: )

Zie ook: http://www.dailytech.com/article.aspx?newsid=3622

OOo zal binnenkort ook met een native aqua versie komen onduidelijk is alleen wanneer.

Inactief
    Anoniem
    ”lucasraggers”

Net verhuisd, mis het volgende:

Een lichtgewicht programma’tje waarmee je een plattegrond van je woning kunt tekenen. Vereisten:
    – Units (m, cm, mm, enz.)
    – Schaal (1/10, 1/50, 1/100 enz.)
    – Oppervlakte berekenen

Ik heb gezocht, maar vond niks. Ik was gedwongen een zwaargewicht als VectorWorks te installeren voor een simpel plattegrondje van m’n woonkamer.

SketchUp:?

Bijdrager
    Barabas2005

Ik mis een programma zoals Total Commander. Er is nog geen programma in Linux of OSX dat daar aan kan tippen (Disk Order lijkt erop, maar is nog lang niet op hetzelfde niveau).

File management is met Total Commander een fluitje van een cent, en met al die addons kun je er een zeer krachtige tool van maken. Ik hoop dat ooit zoiets voor OSX komt :? .

Bijdrager
    corneeltje

Wat ik mis is een soort upgrade voor iMovie ’05 voor de iMac G5 (zonder Intel maar mét iSight). Ik weet wel dat er intussen iLife ’06 is maar ik vind dat duur voor hetgeen ik er maar van nodig heb. iWeb heb ik niet nodig want ik heb geen .Mac. Podcasting doe ik niet, dus mijn Garageband 2 voldoet prima. DVD’s schrijven heb ik nog nooit gedaan, maar goed iDVD ’06 kan geen kwaad en iPhoto mag er ook nog bij (hoewel ik tevreden ben van mijn huidige eigenlijk).

MAAR iMovie schiet bij mijn type computer écht te kort (en ik vind dit een fout van Apple). Ik kan namelijk in mijn opstelling mijn iSight niet normaal gebruiken in iMovie. Wie dit voor mij kan oplossen is een schat ! Ik vind niet dat ik hier een volledige iLife ’06 voor moet kopen (en vind eigenlijk niet dat het mij iets moet kosten), dus wie hier een oplossing voor kan bedenken. Misschien nog iemand een licentie op overschot?

Inactief
    Anoniem
    ”corneeltje”

MAAR iMovie schiet bij mijn type computer écht te kort (en ik vind dit een fout van Apple). Ik kan namelijk in mijn opstelling mijn iSight niet normaal gebruiken in iMovie.

The iSight camera built into the new iMac cannot be used with iMovie … or can it?

It seems Apple has simply disabled this, as you can enable it with this trick:

Plug in a FireWire camcorder and open iMovie.

Switch to record mode, as if you are going to import from the camcorder.

Unplug your FireWire camcorder from your iMac.

iMovie will now show the video from your USB iSight, and you can record from the iSight.

I’m not sure why Apple disabled this, as it seems to work just fine.

Of gewoon opnemen met QuickTime Pro… [size=9:4a824e44c4]benodigde key kun je op internet vinden[/size:4a824e44c4]. :innocent:

Bijdrager
    Cars

Misschien kan je helpen met het ontwikkelen van OsiriX, misschien ook een NL versie beginnen..

Bijdrager
    sammy1

ik mis vele games voor osX, wat de windows gebruikers volop plezier heeft. maar dat zal (hopelijk) opgelost worden door leopard…

Bijdrager
    Xenophon

ConvertXtoDVD is a video converter software to convert and burn your videos to DVD. With ConvertXtoDVD and a few clicks you can backup your movies to DVD playable on any home DVD player.

ConvertXtoDVD supports most popular formats such as AVI to DVD; VOB, Mpeg, Mpeg4, MP4, AVI, WMV, DV and stream formats to DVD. It converts your files into a compliant DVD Video set of files and burns it on a DVD media.

http://www.vso-software.fr/products/convert_x_to_dvd/

Veel beter en simpeler in gebruik dan FFMPEGX

Moderator
    unSOUND

Dat kunnen iDVD en Toast ook… afgezien daarvan is ffmpegX helemaal niet zo moeilijk in het gebruik. Dat iets veel opties heeft doet menig mens duizelen, maar daar moet je gewoon even overheen stappen.

Bijdrager
    joaquin
    ”lowfi”

Neooffice is er in native aqua. Op dit moment moet je alleen betalen voor de beta omdat de ontwikkelaars geld gebrek hebben. De final zal wel gratis zijn. (omgekeerde wereld idd :roll: )

Zie ook: http://www.dailytech.com/article.aspx?newsid=3622

OOo zal binnenkort ook met een native aqua versie komen onduidelijk is alleen wanneer.

Ik had nog niet gezien dat men inmidels op de OO 2.x code was overgestapt (NeoOffice was altijd een 1.x afsplitsing met alleen ODF import) … Hoe dan ook, daarmee zijn er dus drie mogelijke kantoor suites om (mogelijk) aan mee te kunnen werken. In elk geval OpenOffice.

Bijdrager
    Oortjes

Ik mis een lichtgewicht 2D cad programma waarmee ik ook zelf templates kan maken.

Bijdrager
    LucasX

Aanpassingssoftware die ervoor zorgt dat je Windows vst-plugins kan gebruiken op je Mac. Maar ja, deze toepassing heeft natuurlijk maar een kleine toepassingsmarkt.

Bijdrager
    Yohan

DVDShrink. Een programma wat in 1 ruk een copy van een Dual Layer DVD naar een single layer recordable kan maken. En dat gratis.

Moderator
    unSOUND

Voor DVD shrink zijn zat alternatieven…

En ja, ze kosten geld. Maar ze drukken in ieder geval niet stiekem een herkennings-code in de DVD na het coderen zoals de “gratis” DVD shrink dat wel doet…

Bijdrager
    mollie319

FTD 8)

daar zijn ze wel al druk mee bezig, maar nog niet (goed) werkend native op MacOSX.

Marcel

Bijdrager
    joaquin

Iets wat, bij mijn weten, ook niet bestaat: Een “plugin-maker” voor iSync. Ik heb sinds kort een nieuwe mobiele telefoon en enig zoekwerk leverde op dat alle trucjes om het ding in iSync aan de praat te krijgen weer niet werken sinds de laatste update .. (iSync 2.3 met OS X 10.4.7).

Uiteindelijk blijkt er wel iemand een plugin gemaakt te hebben. Een beetje bekijken van dat ding en de iSync map geeft mij de indruk dat dat in feite om een paar XML-bestandjes en een tiff-plaatje in een apart mapje gaat. Je zou dus zeggen dat je ook een soort macro zou moeten kunnen maken om een nog niet ondersteund nieuw model van een merk toe te kunnen voegen (wat meestal wel op basis van de functionaliteit van een vorig model werkt misschien?).
    In het duizelingwekkende tempo waarmee nieuwe mobieltjes de markt op gegooid worden is dit vast interessant. Als Apple nu eens een tijdje de basis van iSync ongemoeid laat tenminste, maar met die aparte mapjes per plugin kun je daar meer van op aan dan met een losse stanza in een bestand van Apple.

Bijdrager
    corneeltje

Zakske,

Quick Time Pro heb ik al, maar ik wil ook kunnen iSighten in iMovie ’05 met mijn iMac.

Waar ik mijns inziens recht op heb!

Bijdrager
    Liam

Voor de Mac-gebruikers in een Windows-omgeving: een Mac alternatief voor MS Acces.
    Als enige mac-gebruiker tussen een veertigtal PC-ers is dat het enige wat ik mis. Allerlei wordt bijgehouden in Acces, zoals urenregistratie (i.v.m. doorberekening) en filmarchiefbestanden. Ik moet me daar nog steeds aan onttrekken.

Bijdrager
    Xenophon
    ”unSOUND”

Dat kunnen iDVD en Toast ook… afgezien daarvan is ffmpegX helemaal niet zo moeilijk in het gebruik. Dat iets veel opties heeft doet menig mens duizelen, maar daar moet je gewoon even overheen stappen.

Maar die hebben geen opties om snel menu’s aan te maken voor ‘meerdere episodes’, geen softe/aa ondertitels, soms problemen met het omzetten van het juiste formaat/verhouding.

Het werkt allemaal wel, maar niet eenvoudig en ‘out-of-the-box’. Het is niet de ‘Apple-way’ van werken.

Nog een hele goeie die ik mis van m’n Windows-tijd: AnyDVD. Geen gezeur met copy-protected audiocds of DVD’s.

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 76)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.