5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    Zout

Welke programeertaal moet ik leren?

Hoi allemaal,

Ik ben een PHP programmeur en maak dus web applicaties. Maar nou wilde ik de overstap maken naar cocoa apps, welke taal moet ik leren en welk boek raden jullie mij aan???

Ervaring leert mij dat ik zo’n boek half door lees en het dan wel begrijp, was met javascript zo, en met PHP ook, en met HTML 8 jaar geleden ook.

Ik wil graag in Xcode gaan werken, of kan ik beter CodeWarrior namen?

Bijdrager
    Erik
    Bijdrager
    zakalwe

Ik vind de boeken van Aaron Hillegass altijd wel prettig…daarna is natuurlijk O’Reilly aan de beurt om de boekenkast te vullen.

Let er wel op dat we straks met Panther een nieuwe versie van de programmeeromgeving krijgen in de vorm van XCode, dus de plaatjes in de oude boeken gelden dan niet meer. :cry:

Bijdrager
    Zout

Dan wacht ik nog even even op de eerste “Xcode voor beginners” release. Ik heb wat stukjes C gezien in het andere draadje, lijkt veel op PHP, dus denk dat de migratie niet zo moeilijk zal zijn.

Bijdrager
    Pn

Ik ben een paar maanden bezig met Cocoa onder Objective-C. Op zich wel aardig, maar ik weet niet wat de leerdrempel is voor iemand die tot nu toe alleen nog maar PHP kan.

Persoonlijk ben ik ook erg gecharmeerd van PyObjc. Python is op zich een erg simpele doch krachtige taal, en via de PyObjc bridge kan je gebruik maken van Cocoa. De leerdrempel om Python te leren is tevens een stuk minder hoog :)

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.