6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    BoraTDI

Welke processor en videokaart in nieuwe iMac 27"?

Hallo,

Gister heb ik een nieuwe 27″ iMac gekocht. Deze heb ik via de actie aangeschaft waarbij de Mac in 10 termijnen betaald kan worden. De Mac moest besteld worden want ik heb er 1 gekozen met een FusionDrive. Naast deze actie had ik het geluk dat het geheugen gratis verdubbeld werd. In plaats van 8Gb komt er 16Gb in.
    Ik heb nog wel even getwijfeld over de processor en videokaart. Een model hoger heeft een 3.2Ghz processor en een betere videokaart. In plaats van een NVIDIA GeForce GTX 660M zit er een NVIDIA GeForce GTX 675M in. Ik vraag me af of ik die €180,- erbij moet leggen. Ik ben geen heavy user denk ik. De normale zaken, iTunes, iPhoto, Safari en het beheer van mijn Synology NAS. Volgens de verkoper hoefde ik het niet echt voor de processor te doen. Het zou dan meer voor de videokaart zijn.

Mijn vraag is, wanneer heeft een NVIDIA GeForce GTX 675M een voordeel voor mij ten opzichte van een 660M?

Dank je wel alvast.

Bijdrager
    Sam Rijver

nee

Bijdrager
    JohnLokerse

Als normale gebruiker (gebruik van een tekstverwerker, browsen, etc..) gebruik je amper je videokaart. Dus ik zou die €180,- lekker in je zak steken of koop er Pages, Numbers of Keynote van.

De GTX 675M heeft extra videogeheugen en is sneller dan de 660M. Dat is het enige verschil.

Bijdrager
    1984

The entry-level 27-Inch system is a good choice for many, as it costs 10% less than the high-end model, but is only about 3% slower overall (with the exception of graphics, as the high end model has a considerably faster graphics processor). Consequently, the entry-level 27-Inch model is the best choice for anyone interested in a solid price-to-performance option. bron en meer info

Bijdrager
    BoraTDI

De termen ‘is sneller dan’ of ‘is beter dan’ zeggen zeggen mij zo niets. Dat is ook vaak een antwoord van verkopers in de winkel als ik naar het verschil vraag. Als ik dan vraag wanneer heb ik daar dan voordeel van, wordt het vaak wat wazig. De meeste kunnen het niet echt goed uitleggen. Daarom is een forum zoals deze erg handig!
    Maar gezien de reacties op mijn topic weet ik dat ik de machine laat voor wat ie is. Geen upgrade dus. Deze gaat al een heel stuk sneller zijn dan mijn vorige 2009 (model 2008) iMac.

Dank voor de reacties.

Bijdrager
    JohnLokerse

@BoraTDI

In dit geval is een snellere videokaart niet nodig en de 660M is al overkill voor jouw bezigheden. Dus er zijn geen voordelen te benoemen.

Veel plezier met je upgrade! Heb sinds vorige week ook mijn 27″ iMac binnen. Het loopt als een tiet.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.