9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    Jeffry

Welke printer?

Graag wat advies. Mijn printer (een officejet) is overleden en moet vervangen worden. Nu wil ik graag een printer die ook zuinig in gebruik is. Het maakt me niet uit of het een laser of een inktjet is, als hij in gebruik maar weinig kost. Nu was ik aanvankelijk zelf op zoek naar een laser (print bijna nooit kleur), maar volgens een verkoper was de officejet K550 van HP zuiniger in gebruik, omdat het een thermische inktjet is met grote cartridges… het zal. Maar nadeel vind ik van dat ding dat hij te groot is en geen scanner heeft. Ik ga geen twee bakbeesten op mijn bureau zetten… kortom mijn wensen:

Zuinig in gebruik
      Redelijke aanschafprijs (rond de 100-150)
      Liefst met scanner, maar goed, gescheiden kan op termijn ook
      En uiteraard soepel werkend met OSX
      [/list:u:fa736f5768]

Bijdrager
      JJmac

Kijk eens naar http://www.mailamac.nl/ hier staan een paar Epson in de opruiming.

Bijdrager
      sedikit

De Canon Pixma IP 4300.Een jaar geleden op dit forum, op advies van anderen.
      Voordelen:
      -geruisloos
      -dubbelzijdig printen
      -voor iedere kleur een apart tankje(dus geen spuitopeningen)
      -tankjes zeer goedkoop (± € 11)
      -alternatieve tankjes, zeer goed, nog goedkoper (± €2)
      -zelf goed bij te vullen, maar waarom bij deze prijzen
      -goede helpdeskservice( weet ik van mijn canon-scanner)
      -prijs ± € 90

Kijk zelf maar naar de overige eigenschappen op Google.

Bijdrager
      Nikita
      ”JJmac”

Kijk eens naar http://www.mailamac.nl/ hier staan een paar Epson in de opruiming.

Had Epson niet de naam verstopte printkoppen te hebben als je de printer een tijdje niet gebruikt?

Bijdrager
      eerdepeer

Ik heb laatst en Dell laser/officejet gekocht, maar vind de printopties voor OSX zwaar onder de maat. Voor Windows is deze wel beter. Eigenlijk is printen vanuit Windows veel prettiger en zijn de meeste drivers daar beter op afgestemd, maar daar heb je nu natuurlijk niets aan.

Ook heb ik al enige tijd de Canon PIXMA 5200R, deze printer print echt erg zuinig en op alle kwaliteiten zeer voldoende tot uitmuntend. (foto’s printen doet ie mooier dan afdrukken van de gemiddelde fotoservice) Losse cartridges vind ik ook een pré + dat de cartridges (origineel) niet duur zijn in aanschaf. Hij print de cartridges ook helemaal leeg i.t.t. De printer is in aanschaf ook niet erg duur en heeft direct veel opties (netwerkkaart, ook wireless, duplex printen)

Mocht mijn PIXMA het begeven dan koop ik de opvolger van deze. De officejetversies hebben dezelfde printqualiteit, dus dat werkt ook prima.

Bijdrager
      Jeffry

Okay, ik word in ieder geval al wat wijzer. Ik zal eens uitkijken naar een Canon denk. Die gescheiden cartridges vind ik wel een pre. HP weet ik zo niet, ik hoor daar wisselende verhalen over, zo zijn er ook modellen waarbij de cartridges een houdbaarheidsdatum hebben en dan niet meer bruikbaar zijn ook al zijn ze nog niet leeg. Dat soort onzin moet ik niet hebben iig.

Moderator
      unSOUND
      ”Nikita”

Had Epson niet de naam verstopte printkoppen te hebben als je de printer een tijdje niet gebruikt?

Nee. Dat is net zo’n spookverhaal als die LaCie schijven met slechte stekkers… dat is ook ooit 1 keer gebeurd, en dat blijft ze al jaren achtervolgen als een portie slechte spam.

Mijn printer staat soms 3 weken uit, en de eerste de beste print die er uit komt is gelijk goed. Of printkoppen indrogen hangt namelijk niet zozeer af van de printer, maar van je huis. De temperatuur en vochtigheid spelen een grotere rol dan het merk wat dat betreft. Wel is het in de regel zo dat een printer van 49 euro ongetwijfeld meer van die rare probleempjes heeft als eentje van 300 euro… En het is vaak zo dat een goedkope printer dure inkt heeft en andersom…

Bijdrager
      Jeffry

Maar goed was het duur? Ik wil zo’n 120-140 euro uitgeven max. Kan ik daar een mooie multifunc voor krijgen of is het dan verstandiger om het te houden bij een printer alleen… persoonlijke voorkeur gaat wel naar alles in 1… ik woon niet zo ruim :wink: . Daarbij kun je dan zonder tussenkomst van mac/pc snel kopieren.

Moderator
      unSOUND

Alles in 1 heeft de neiging om een lagere kwaliteit te leveren dan alles los. Wat dat betreft zul je moeten kiezen wat je belangrijker vind… geld, kwaliteit of gemak… slechts 1 van die 3 kan winnen.

En duur ? Het is altijd maar net hoe je het bekijkt. Iets kan veel kosten, en toch niet duur zijn. Ik heb een printer staan die indertijd 400 euro heeft gekost. Mijn vader is inmiddels met zijn 4e “goedkope” printer bezig… dus aan het einde van de rit ben nauwelijks meer kwijt… en dat staat nog los van de extra’s die mijn printer heeft.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.