14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:
    Bijdrager
    Applebvv

Welke Photoshop?

Ik wil apps designen etc , maar ik weet niet zo goed welke Photoshop nou het beste is voor het designen van apps voor iOS.

Ik heb CS6 al uitgeprobeerd, maar ik vind het nogal traag,

ik heb een iMac 21,5 2011
    4 GB RAM
    2,5 GHz intel core i5

Bijdrager
    MFMD

Vreemd dat CS6 traag loopt, ik werk zelf met CS6 op een MacbookPro uit eind 2008 (Core2Duo 2,93 Ghz en 8GB ram)…met je i5 en 4GB ram moet dit echt geen probleem zijn…

Bijdrager
    KarelWillem

Ram er meer RAM in.

4 Gb is tegenwoordig eigenlijk al bijna te weinig.

Bijdrager
    Applebvv

Maar is er nog een andere goede Photoshop voor het designen van iOS apps?

Bijdrager
    Boike12

Hoe wil je designen? Een geel compleet iets of gewoon een achtergrond ofzo. Houd je van basic of juist heel professioneel?

Bijdrager
    Applebvv

simpel, maar professioneel.

Bijdrager
    eiko

Wat bedoel je met een andere photoshop?
    Je hebt photoshop cs6 en photoshop cs6 extended, voor de rest heb je de voorgangers photoshop 1 tm cs5

Bijdrager
    McJohn

Laat je aub niet leiden door versienummers. Het is niet omdat je met versie CS6 aan het werk bent dat je mooiere dingen zal maken dan als je zou kiezen voor CS4 of CS5. De bron van het ontwerp, jijzelf dus, bent diegene die de dingen maakt.

Hoeveel resolutie moet een app voor iOS om op een retinadisplay te functioneren eigenlijk hebben?
    Met resolutie bedoel ik zowel de afmetingen van de app in breedte en hoogte als het aantal ppi.

@eiko: dan zal hij moeten starten vanaf CS3, alle versies voor CS3 waren gebouwd voor PCC Macs.

Bijdrager
    Ni3l55

Gebruik anders Pixelmator goedkoper, kleiner en verbruikt minder RAM en werkt bijna het zelfde als Photoshop.

Bijdrager
    Boike12

Ik gebruik soms om snel iets heel erg makkelijk te kunnen maken Paintbrush.
    Verder gebruik ik ook deze 3: Gimp(http://www.gimp.org) ,pixelmator(http://www.pixelmator.com) en Photoline(http://pl32.com/index.php)

Edit: Ik zie al dat pixelmator is genoemd(y)

Bijdrager
    Applebvv

Ja, ik heb pixelmator ontdekt! Simpel programma, iets minder geavanceerd dan photoshop maar toch uitgebreid!

Bijdrager
    Koning Frank
    Ni3lss op 12 april 2013

Gebruik anders Pixelmator goedkoper, kleiner en verbruikt minder RAM en werkt bijna het zelfde als Photoshop.

Of je gebruikt gewoon Photoshop maar 99% van alle tutorials op gebaseerd zijn en waar je ten minste nog iets aan hebt.

Bijdrager
    verwijderd-profiel

Niels de prijs boeit niks, verwacht niet dat hij ervoor gaat betalen.

Bijdrager
    mowat

Je kan ook CS2 gebruiken. Die kan je tegenwoordig gratis downloaden.
    Sorry , juist nog even op de site van Adobe gezien , maar men is daar blijkbaar mee gestopt.

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.