12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:

Bijdrager
    Delta_T

Welke PDA is Apple waardig?

Ik heb nu een (ouwe) Palm Vx PDA en op zich doet hij het prima. Maar…
    Eigenlijk vind ik hem Apple onwaardig, qua design, gebruiksgemak, snelheid enz.. Zo moet ik bijvoorbeeld synchroniseren met een seriele adapter enz.. Kortom, tijd voor iets nieuws.

Welke PDA met een hoog Apple gehalte moet ik overwegen?

Bijdrager
    iFredo

ik heb zelf goede ervaringen met de Tungsten T2. Alles werk vlekkeloos en ziet er ook nog eens top uit!

http://www.palmone.com/us/products/handhelds/tungsten-t2/

Bijdrager
    KarelWillem

Deze is qua design natuurlijk pas echt mac-waardig.
    Staat leuk naast je iBook, iMac en iPod.

http://www.palmone.com/us/products/handhelds/zire/

Bijdrager
    Delta_T
    ”KarelWillem”

Wel mooi dat witte.

Maarre…. waarom staat er geen Call Steve op?:lol:

Bijdrager
    GIJay

Sony heeft wel een mooie gemaakt. Zo’n openklapbaar ding. Kost wel wat geld.

Heb nu geen tijd om te zoeken. Zit bij de clie reeks. Zit ook blauwtand op enzo, en cam en…

Bijdrager
    Eehhm…

Ik heb hem ook die Zire, Ik sync nog de data met de palmdesktop app in 9.2 op mijn ouwe G3. Er is een versie voor X, maar die wordt binnenkort niet meer door Palm verderontwikkeld voor het MacOS platform!
    Plus: niet alle data op de palm wordt onder X gesynct Alleen met iCal en Adressbook en de rest niet.
    Dus het is een te gek dingetje, maar de integratie met de desktop en de kwaliteit van de software is niet wat een MacOS gebruiker als ik gewend is.

Off-topic: kijk ook eens op palmone.com in de shop daar staat een te gek pennetje met een lampje erin. Voor $14 ofzo heb je opeens licht op je Zire, want zonder backlight zie je geen zier op je Zire!

Bijdrager
    superrick

ik gebruik de tungsten T3, top machine!

Bijdrager
    reneo

check eens de P900 van Sony-Ericsson, het is dan eigenlijk wel een mobiele telefoon maar tevens ook nog meer een PDA!!! Via bluetooth de syncen met je apple… ik ben er in ieder geval blij mee! En vooral lekker klein met een achtelijk hoog resolutie beeldscherm!

Bijdrager
    franswilco

Ik heb zelf een Palm Zire. Super spul. Voor het eerst dat ik een goede baterij vind in een PDA. Die van mijn Psion was een ramp, bijvoorbeeld… Echt een aanrader en zeker niet duur.

Bijdrager
    Fokker3

Ik heb een Clie 770C. Mooi dingetje, synced met de Mac zonder grote problemen (al heb ik wel The MissingSync gekocht om het goed werkend te krijgen).
    Alleen: waar gebruikt iedereen hem nou voor? Ik merk, dat ik niet veel meer doe dan gebruiken als agenda en adressenboek. Soms een enkel spelletje.
    Ben ook eens bezig geweest met een bier-database (waarin stond welke ik had gedronken, en wat ik er van vond) maar ik merkte, dat ik die op de “kritieke” momenten niet bij me had.

Ik denk niet, dat ik nog een PDA zou kopen, als ik deze zou moeten vervangen.

Bijdrager
    els
    ”KarelWillem”

http://www.palmone.com/us/products/handhelds/zire/%5B/quote:ef380115af%5D

Staat ook wel bekend als de ruitenkrabber :wink: . Maar kijk toch liever eerst naar de zire 21 als je voor dit model gaat. Ook heel goedkoop, maar met een veel snellere processor en meer geheugen.

Zelf heb ik een Tungsten E, die behoorlijk goed bevalt. Ik krijg e-mail via versa-mail en tekstverwerking via documents-to-go niet aan de praat. Mogelijk toch niet goed mac compatible. Ik heb ook naar de Sony PDA’s gekeken, maar daarvoor moest je apart nog voor 30 dollar software downloaden om met de mac te kunnen werken en dat vond ik niet netjes van Sony. Palm levert software voor mac er gewoon bij, zoals het hoort. Moet ik hier nog uitleggen dat een echte maccer geen Pocket-PC aanschaft?

Bijdrager
    Castor

Heb ooit een (obscuur) Sharp electroagendaatje gehad en daarna tot redelijke tevredenheid een Palm III, maar mijn best functionerende PDA is mijn huidige PB 1.3 Ghz

Klinkt gek, maar de momenten dat ik mijn PDA echt nodig heb, is het geen probleem de PB mee te zeulen. En tegen iCal en mijn totale documenten-map onder handbereik kan IMHO (nog) geen Palm op.

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.