12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:

Bijdrager
    macosxfreaky

welke palm kopen ?

beste maccers,

Ik wil graaag een palm kopen.
    Maar ik twijfel tussen de palm T/X
    en de LifeDrive. Kan iemand me hier meer info over geven,
    of welke werkt op mac osx 10.3.9 en 10.4
    ik heb namelijk is gelezen dat de LifeDrive niet werkt met mac osx 10.3.9 en 10.4

hopelijk kan iemand me helpen,

Dank op voorbaat :D

Bijdrager
    themacs

Ikzelf bezit een Tx en deze werkt goed met men Mac o.a. met iSync (Tiger 10.4.6).
    De Palm software zelf op Mac is maar pover (zeer oude versie) maar werkt wel. Naar het schijnt gebruiken een aantal mensen ‘the missing sync’ en zijn daar heel tevreden over.
    Ik volg regelmatig de Palm forums (www.1src.com) en daar heb ik regelmatig gelezen dat men er wel wat klachten zijn rond de LifeDrive: applicaties worden gelanceerd van de interne hard disk en dat zorgt er wel voor dat hij dikwijls zeer traag werkt. Ook regelmatige crashes (spontaan heropstarten). Neus ook maar eens rond op die forums.
    De Tx is veel stabieler. Bovendien als je de Bluetooth, WiFi enkel aktiveert wanneer nodig is, het scherm niet te fel zet, is de standby tijd bijzonder lang (2-3 weken zonder heropladen).

Bijdrager
    macosxfreaky

langs de ene kant raden ze de lifedrive aan
    en langs de andere de T/X

ik denk wel dat je met de lifedrive meer mogelijkheden hebt niet ?

als ik even mag vragen hoeveel kost de lifedrive ongeveer
    want ik kan het nergens vinden.

Bijdrager
    iDoc
    ”macosxfreaky”

langs de ene kant raden ze de lifedrive aan
    en langs de andere de T/X

ik denk wel dat je met de lifedrive meer mogelijkheden hebt niet ?

als ik even mag vragen hoeveel kost de lifedrive ongeveer
    want ik kan het nergens vinden.

***CLIQUE***

Bijdrager
    macosxfreaky

en wat is het vershil in batterij

hoe lang gaat de T/X mee ?
    hoe lang gaat de LifeDrive mee?

Bijdrager
    renato

Ik heb ruim een jaar een TX met Missing Sync.

Bevalt me uitstekend!!!

Mijn vriendin heeft een Tungsten E2, en die is een stuk minder stabiel in gebruik dan de TX.

De batterij doet het heel lang (preciezer kan ik het niet zeggen). Bij normaal gebruik kun je gewoon 2 weken op vakantie gaan zonder te laden.

Groeten,
    R.

Bijdrager
    EdPOD

Ik heb een andere suggestie:

De nieuwe Palm Treo 680 !

Een erg succesvolle smartphone in de US die nu ook Europa lijkt te gaan veroveren.
    De specs zijn misschien wat minder dan andere phones, (camera, geen UMTS) maar de zeer simpele en effectieve interface van Palm heeft toch heel wat hartjes gewonnen met de Treo’s.
    Het wordt ook gezien als een Low-entry Smartphone, maar toch met interessante mogelijkheden.

Groot voordeel is dat de Treo behoorlijk goede ondersteuning biedt voor de Mac, dat kun je niet van de meeste andere smartphones zeggen..

Check this: erg leuk en mooi gedaan! De marketing campagne!
    http://www.ontreo.com/

Hier een review:
    http://www.palmclub.nl/reviews/592/Palm/Hardware-Palm/Palm-Treo-680-deel-1-van-3.html

Ik ga hem vrijwel zeker morgen halen, bij Belcompany kon ik hem vorige week krijgen met een nieuw Vodafone 35,- abonnement, 80,- bijbetalen en slechts een 1 jaar contract!

Ik laat hier wel even wat weten als ik hem heb (getest)!

Bij Smartphoneshop hebben ze een vrijwel gelijke aanbieding zie ik zojuist.

Ik ben benieuwd of je dit ook een optie vindt, het lijkt mij wel een behoorlijk aardige…:)

Mvg,
    E.

Bijdrager
    diotav

Heb zelf de Treo 680 en ik moet zeggen dat het een lekker toestel is. Alleen syncen met Mac? Heb hem nu al zo’n 3 weken en dit is mij nog steeds niet gelukt!

Bijdrager
    macosxfreaky

ik zocht eigelijk meer naar
    een handheld of een mobile maneger
    want die treo vindt ik nogal lelijk

:lol:

Bijdrager
    Bageera

De Blackberry Pearl ziet er wel goed uit maar heb er geen ervaring mee. (en ook geen prijzen of reviews) iemend ervaring met Blackberry?

Bijdrager
    Hanky Dussen

Hier nog een tevreden TX’er !
    Ik gebruik ‘m als organizer (agenda, aderessen, etc….) en als navigatiesysteem ! Werkt perfect en synct prima met m’n Mac.

Bijdrager
    Maccessory

Ik zou voor de TX gaan (heb zelf een Tungsten E2).

Mijn argumenten om niet voor de Life Drive te gaan zijn:

1. Die hapering bij het opstarten van applicaties van de harde schijf, lijkt me super irritant.
    2. De flink kortere batterijduur (echt, je wilt een organiser niet elke drie dagen op moeten laden).
    3. Schokbestendigheid van de harde schijf bij achteloos rondslingeren in een tas o.i.d.

@renato: Heb erg weinig last van stabiliteitsissues op mijn E2 trouwens, ligt misschien aan de software die je vriendin geĂ¯nstalleerd heeft?

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.