16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Q:
    Geblokkeerd
    Breuf

Welke opties iMac 24″

Ik ben me aan het orienteren voor een iMac 24″. Ik weet alleen niet goed welke opties ik zal nemen. Ik heb te weinig verstand van processoren en videokaarten. Het voornaamste waar ik de iMac voor ga gebruiken is videobewerking met iMovie en Photobewerking met Photoshop Elements.

Intel Core Duo 2,16 of 2,33. Verschil is Eur 250. Dat lijkt me wat veel voor zo weinig (?) verschil.
    Videokaart NVIDIA GeForce 7300 (128 mb) of GeForce 7600 (256 mb) verschil is Eur 130

Geheugen denk ik 2 GB en harde schijf 250 GB. 500 GB kost Eur 200 meer en dat vind ik vrij veel gezien de prijzen van externe harde schijven.

Kan iemand mij een goed onderbouwd advies geven voor welke processor en videokaart ik zou moeten gaan?

alvast erg bedankt

Breuf

Bijdrager
    Thomash

iig echt die 256 video kaart als je echt videobewerkingen gaat doen

2gb geheugen ook doen en die 250 gb harde schijf… ik denk dat dat wel genoeg is

en de processor .. 2.16 is zeker wel goed.. en ja 2.33 heb zelf geen ervaring met het verschil tussen 2.16 en 2.33

Bijdrager
    bjorngra

Zou je niet een maandje wachten? Ik denk wel zeker dat er een nieuwe komt tijdens de WDCC. Ik heb mijn G4 iMac al verkocht. Zou zeker voor de 256mb videokaart gaan. Veranderen van processor zou ik niet doen, dat zul je vrijwel niet merken.

Geblokkeerd
    Breuf

Maak je geen zorgen, dat orienteren van mij duurt minimaal een maand.
    Is er al enig zicht wat er nieuw zal zijn?

Breuf

Bijdrager
    bjorngra
    Bijdrager
    computer space

Die videokaart is een zeer goede optie. Veel sneller dan de standaard. Maakt je mac een stuk langer bruikbaar.

Inactief
    Anoniem

Ik heb gistereen een 24″ iMac gekocht met 2 GB geheugen en verder alleen een draadloos toetsenbord en muis. Met de standard videokaart is het beeld al super en hij is harstikke snel!!!

De processor zou ik zo houden en de kwa videokaart zou ik wel doen als je video gaat bewerken.

Bijdrager
    PietjePuk
    ”MacApp”

Met de standard videokaart is het beeld al super en hij is harstikke snel!!!

Wat is dit nu voor onzin. Tuurlijk heb jij beeld en de snelheid voor MSN is uiteraard niet afhankelijk van een betere videokaart. De persoon die de vraag stelt stelt andere behoeften aan zn iMac.

Inactief
    Anoniem

Ow jeeh gaan we weer.

Wie zegt dat ik er alleen op MSN:x
    Ow ja, die man bij a-mac in Den Bosch zei ook dat de standard videokaart goed zat was voor videobewerking etc.

Bijdrager
    PietjePuk

Je hebt videobewerking en je hebt videobewerking.

Bijdrager
    Flyer
    ”PietjePuk”

:mrgreen:

Geblokkeerd
    Breuf

Geen ruzie maken jongens. Mijn videobewerking is niet meer dan een filmpje in Imovie editten. Niks spectaculairs. Het gaat op mijn huidige iMac 20″ al prima.

Breuf

Bijdrager
    Royal Press
    ”PietjePuk”

Ik vind je altijd zoooo irritant..alsof je alles weet..tja..ik zou je wel wat kunnen leren over cinema 4d, after effects, maya en motion….weet dus wel wat een goede videokaart is of niet..en toch reageer ik niet zo arrogant en dom als je altijd ” probeer ” te doen…pfffffff..( mijn mening )

Inactief
    Anoniem
    ”Breuf”

Geen ruzie maken jongens. Mijn videobewerking is niet meer dan een filmpje in Imovie editten. Niks spectaculairs. Het gaat op mijn huidige iMac 20″ al prima.

Breuf

Dan is de standaard videokaart meer dan genoeg:D

Bijdrager
    Oppie
    ”PietjePuk”

Op een iMacje G3 kun je al ook perfect editten… Het gaat hier om een creatief proces, niet om de tools; die maken het werk hooguit makkelijker. Maar daar denkt PP anders over (die van mij is groter, dus ik ben beter…)
    :roll:

Bijdrager
    marclaheij
    ”PietjePuk”

Volgens mij wordt bij het berekenen van overgangen of special effects in iMovie juist de processor belast, en niet de videokaart. Extra processor snelheid lijkt me dan wenselijk, hoewel ik niet weet hoe het verschil tussen 2.16 en 2.33 MHz ‘voelt’. Het scheelt nog geen 8% (en dat lijkt me dan weer geen 250 euro waard).

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.