23 berichten aan het bekijken - 1 tot 23 (van in totaal 23)
  • Q:
    Bijdrager
    Betatester

Welke noise cancelling hoofdtelefoon kopen?

Hoi,

Welke Nc hoofdtelefoon onder de €200 is aan te raden?

Met vriendelijke groet,

Bijdrager
    Shmoo

Geen. Als je de experts/reviews moet geloven dan zit je met 200,- op het wip dat je eigenlijk iets meer moet spenderen om een echte goeie te kopen. De Sony WH-1000XM3 is dan de meest geprezen koptelefoon in het segment waar je dan op uit komt. Deze kost normaal ergens tussen de 240 – 280,-

Vorige week toen Amazon lanceerde was deze heel even te koop voor 199,- een prijs waar tot nu toe nog geen enkele retailer in mee heeft kunnen doen. Ik heb eigenlijk wel spijt dat ik ‘m niet gekocht heb voor die prijs. 🙁

Bijdrager
    Brombeer

Troost je met de wetenschap dat er nu geen onderbetaalde magazijnhulp voor jouw hebzucht heeft hoeven hollen.

Bijdrager
    Shmoo

Maar ik vind dat stiekem wel een fijne gedachte, dat er nog iemand voor mij moet hollen. De laatste keer dat zoiets gebeurde was piet nog zwart, omdat hij speciaal voor mij door de schoorsteen moest hollen met de dozen Playmobil.

Bijdrager
    MevalonicAcid

Idd, het is diep in de buidel tasten…

Niets dan goeds over de Sony WH-1000XM3 en de de Bose QC 35 II (door mijn collega’s )

Bijdrager
    Betatester

Dank jullie voor jullie antwoorden. Als je zou kijken naar NC hoofdtelefoons tussen de €100 en €150 welke zijn dan aan te raden?

Bijdrager
    MoNdO GeNeRaToR

Ik heb er laatst een aantal geprobeerd en rond de €200 is er inderdaad niets te vinden wat een beetje kwaliteit kan bieden, zowel wat geluid betreft als NC.

Persoonlijk heb ik voor de B&W PX7 gekozen. Die kost normaal gezien €399 (maar met Kerst ging er ineens €70 af). Sublieme hoofdtelefoon! Nog nooit zo’n geluidskwaliteit gehoord. Sony en Bose zijn ook steengoed (zelfde prijsklasse).

Spaar nog even verder.

Bijdrager
    Shmoo

De Sony WH-XB900N zit in die lagere prijsklasse en is het kleinere/mindere broertje van het model hierboven.

Ik zou het niet doen en gewoon even doorsparen omdat je heel snel in een oerwoud terecht komt van alles dat het net niet is. Ik ben de laatste die iets moet zeggen over geluidskwaliteit herkennen. Ik draag AirPods (voorheen EarPods) en voor mij was dat de standaard en acceptabel. Toen ik een tijdje geleden de Beats Studio 3 Wireless kocht voor laten we zeggen 200,- of zoiets was ik er na 15 minuten eigenlijk wel uit dat het niet de kwaliteit was wat ik verwacht had en waar ik op zoek naar was. Teleurstelling. Zo’n koptelefoon gaat over meer dan alleen geluid, zeker als je geen expert bent. Pasvorm, kwaliteit van gebruikte materialen, draadloze verbinding maken en stabiel houden, batterijverbruik allemaal dat soort poespas waar je echt niet op moet bezuinigen alleen om de prijs omlaag te brengen.

Bijdrager
    Brombeer

<p class=”cite”>Betatester op 17 maart 2020 om 10:14</p>
    Dank jullie voor jullie antwoorden. Als je zou kijken naar NC hoofdtelefoons tussen de €100 en €150 welke zijn dan aan te raden?

Jij wilt graag een antwoord horen dat niet eerlijk is. In elk geval niet bestaat.

Ik herinner me uit de jaren tachtig (👴🏻 vertelt) een stukje in een fotografievakblad waar de schrijver zich boos maakte over een testverslag in de consumentengids. De consumentenbond had een aantal objectieven getest en een daarvan was een chinees prul dat voor niets deugde; de prijs was er dan ook naar. En omdat het ding ook niets kostte, kreeg het toch een goede prijs/kwaliteitbeoordeling. Terwijl het niet eens in de buurt kwam van de minimale eisen die je aan zo’n product moet stellen. Dat je een jampotje op camera kunt schroeven, maakt het nog geen lens.

En datzelfde principe zou hier ook wel eens op kunnen gaan: sommige kwaliteit heeft nu eenmaal een minimale prijs. Dus wees niet zo’n krentenkakker als de consumentenbond en accepteer dat je voor een tevredenstellend product nog even moet doorsparen. Die paar tientjes moet toch wel lukken?

Bijdrager
    KarelWillem

https://www.tomsguide.com/us/pictures-story/1357-best-cheap-noise-canceling-headphones.html

Lees dit eens en bepaal voor jezelf welke eisen je stelt aan een hoofdtelefoon en of er één tussen staat die daarbij in de buurt komt. .

Bijdrager
    EagerB0bNerd

Je zou kunnen kijken of je deze nog kan krijgen ergens: AKG N60NC

is wel “on-ear” ipv “over ear” waardoor je automatisch al minder afsluiting van omgevingsgeluid hebt, maar voor het geld kan je weinig eisen stellen.

Hier een review

Hier nog een Goedkoper modelletje

Bijdrager
    aartjan.nl/blog

De Bose QC is een topper en die kan je ook voor 160,- kopen als je een iets oudere versie neemt zonder Bluetooth en zo. ANC is hetzelfde en draagcomfort ook. Top ding. Ik vind  ‘m fijner mooier en beter dan de Sony.

Bijdrager
    EagerB0bNerd

De Bose QC is een topper en die kan je ook voor 160,- kopen als je een iets oudere versie neemt zonder Bluetooth en zo.

Ja, goede tip. Ik heb hem zowel thuis als op het werk. Heb hem ook wel op zonder muziek, alleen met NC voor de broodnodige rust en concentratie.

Hier te koop: EP:Swaak

Bijdrager
    pruus

Ik heb een Nokia BH-905 een aantal jaren geleden gekocht. Zal nu nog ergens nog wel liggen te verstoffen bij old stock. Maar ik vind dit een prettige koptelefoon omdat NR werkt in het vliegtuig, en ook lang met de batterij meegaat. Werkte minder met de iPhone, maar wel goed met de iPad, wel raar. Deze koptelefoon zal nu wel ergens voor heel weinig te koop zijn.

Bijdrager
    edhollan28
    Bijdrager
    Betatester

Als ik het zo lees raad iedereen de Sony WH 1000 XM3 aan. Klopt dit?

Bijdrager
    TheBigZ

Niet iedereen. Maar die Sony wordt wel vaak aangeraden ja.

Bijdrager
    Betatester

Ik had om uit te proberen de Sony WH-CH700N aangeschaft omdat die door Coolblue zo goed beoordeeld werd. Ik ben er niet te vrede over en ga hem weer terug sturen.
    Dan maar Sony wh-1000xm3.

Bijdrager
    iKweethetbeter

Je was gewaarschuwd…

Bijdrager
    Betatester

Die hoofdtelefoon had ik al voor mijn vraag hier op het forum gekocht. Aangezien ik over deze niet tevreden was dacht ik ik zal hier een vraag stellen waar jullie over te spreken zijn.

Bijdrager
    Brombeer

We zullen je nog eens helpen als je maar de helft vertelt.

Bijdrager
    Betatester

Sorry, ik wilde het nog toevoegen, maar op die blind onvriendelijke website lukte dat niet. Nogmaals sorry, en bedankt voor alle behulpzame reacties.

Moderator
    Pete.Z

pruus op 17 maart 2020 om 21:42

Ik heb een Nokia BH-905 een aantal jaren geleden gekocht. Zal nu nog ergens nog wel liggen te verstoffen bij old stock. Maar ik vind dit een prettige koptelefoon omdat NR werkt in het vliegtuig, en ook lang met de batterij meegaat. Werkte minder met de iPhone, maar wel goed met de iPad, wel raar. Deze koptelefoon zal nu wel ergens voor heel weinig te koop zijn.

Die heb ik ook, absoluut top apparaat, maar was ook erg duur toen hij nieuw was, want topkwaliteit. Zag er laatst nog één op marktplaats voor 45 euro, als nieuw, had hem bijna gekocht als reserve.

23 berichten aan het bekijken - 1 tot 23 (van in totaal 23)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.