5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:

Bijdrager
    Ricardo95

Welke nas schijf?

Beste allemaal,

Ik ben aan het kijken om mijn systemen te verbeteren.
    Ik heb 2 macs van 500 gb, nu wil ik 2 nas schijven aan gaan schaffen komende tijd.

Nu wil ik 1 netwerk schijf die ook goed van buiten af te benaderen is. (Buiten het netwerk van daan)
    En 1 grotere om de eerste nas, en mijn macs te backupen via TM.

Eerst had ik een WD Mybook Live staan maar die is een tijd terug al gesneuveld en nergens meer te krijgen.

Het is de bedoeling dat bestanden bijna niet tot niet meer op de macs staan maar allemaal op een centrale plek in het netwerk. De eerste nas dus.

Wat is hier voor de beste nas en wat adviseren jullie hoe ik dit het beste kan realiseren?

• Dit onderwerp is gewijzigd 3 jaren, 6 maanden geleden door  Ricardo95.

Bijdrager
    abbenhui

Ik ben zelf erg tevreden over mijn Synology 214. Prima vanaf overal op de wereld te bereiken.
    Over de te gebruiken HD kan bijna geen discussie zijn: WD Red.

Ik begrijp niet zo goed waarom je 2 nassen wilt? Dubbel genaaid houdt beter?

Bijdrager
    Ricardo95

Ik wil 2 nassen omdat ik het idee heb dat dat veiliger is, als ik op 1 nas mijn bestanden zet en mijn schijf backup als ie dan crasht ben ik nog alles kwijt naar mijn idee

Bijdrager
    abbenhui

De Synology 214 waar ik het over had heeft een usb3 uitgang. Daarop kun je een externe HD aansluiten die volgens schema een Back-up van je nas maakt.

Bijdrager
    MevalonicAcid

…of je schaft 2x een Synology xyz aan en plaatst die op 2 verschillende locaties/adressen.
    In de late uurtjes/nacht of op bepaalde tijdstippen laat je ze eenvoudig synchroniseren.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.