22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)
  • Q:
    Bijdrager
    ronaldbob

welke NAS meest geschikt voor apple

Heb nu een qnap TS 112

Is deze geschikt voor apple of is bijvoorbeeld de Synology beter geschikt voor apple omgeving

Bijdrager
    Blieper

Synology… PERFECT

Ik had eerst een Lacie d2 Network, maar dat is echt een verschrikking bij de Synology.
    Mijn mening, maar ik kan het begrijpen dat er mensen zijn die zweren bij Lacie als NAS.

Bijdrager
    Ree

Waarom dan een Synology?
    Ik ben op zoek ook naar een NAS en heb uiteindelijk gekozen voor de QNAP TS-669L.
    Waarom zou ik die niet kopen maar een Synology?

Bijdrager
    TheBigZ

Ja QNAP is geschikt om gebruikt te worden icm Apple.

Bijdrager
    Blieper
    Ree op 14 april 2013

Waarom dan een Synology?

Ik had zoals ik zei al een Lacie d2, maar dat gaf alleen maar problemen, ik vind de Helpdesk echt verschrikkelijk en ik kreeg de tip van een kennis die al een Synology had en die werkt perfect met Windows, Apple en Linox.

Het gebruikersgemak is echt makkelijk en het op afstand inloggen, dat heb ik al gemerkt, dat is wel 4 keer sneller dan de Lacie.

Bijdrager
    Ree

Zojuist hier gelezen dat Synology een Hybrid Raid functie heeft, waardoor je je disk array kan vullen met verschillende harddiskcapaciteiten en toch alle opslag kan benutten (in tegenstelling tot een standaard raid array waar de kleinste disk de capaciteit van de array bepaalt)

Bijdrager
    ronaldbob

mijn ervaring met update’s is gewoon een verschrikking!!!! Telkens storing of dat hij niet kan updaten. Met firefox gaat het beter maar ook niet probleemloos. Vandaar mijn vraag welke nu de beste NAS is in combinatie met apple.

Nu heb ik met de qnap ook weer problemen na update nieuwste firmware. Nu kan ik wel inloggen maar kan verder in de administration page niets wijzigen etc, zie ook niets etc

Bijdrager
    Ree

Ik heb nu een ZyXEL apparaat, wat een bagger apparaat is dat.
    De “anonymous” Samba shares zijn niet anonymous, zelfs ingelogd problemen met schrijven. De SMB implementatie op meeste linux distibuties kunnen ook met authenticatie er geen gebruik van maken, geen AFP support (dus me appeltje moet ook via samba).

Miskoop van de eeuw.

Bijdrager
    Blieper
    ronaldbob op 14 april 2013

mijn ervaring met update’s is gewoon een verschrikking!!!!

Heb je het over de Synology dan?

Bijdrager
    Blieper
    Ree op 14 april 2013

Miskoop van de eeuw.

Dat vond ik van die Lacie d2 Network NAS

Ik moet wel zeggen de gewone Firewire schijven werken perfect, dat is een pluspunt

Bijdrager
    Ree

Ik ben nu serieus aan het twijfelen tussen de Synology DS1512+ en de QNAP TS-669L
    De QNAP heeft 1 bay meer (er is een QNAP TS569L met 5 bays, maar ik ging eigenlijk voor een 6 bay), de Synology heeft HybridRaid (net als DROBO’s BeyondRaid, voor de kenners:) )

Bijdrager
    TheBigZ

Voordeel van QNAP boven Synology is HFS+ support (allowing Mac HFS+ external drives to be connected to a Turbo NAS for easy file sharing).

Bijdrager
    Ree

dat scheelt weer enorm met overzetten van data…. ik heb nogal was HFS+ drives…

Bijdrager
    TheBigZ

Met een gigabitnetwerk gaat lokaal overzetten natuurlijk ook al best snel. Maar voor het maken van backups van de data op je NAS kan HFS+ support zeker een overweging bij je keuze zijn.

Bijdrager
    bitsflew
    TheBigZ op 14 april 2013

Met een gigabitnetwerk gaat lokaal overzetten natuurlijk ook al best snel.

Mijn Synology NAS (DS412+ met 4 drives) haalt via Gigabit ethernet met lezen en schrijven zonder probleem 100MB/s , maw sneller dan wat de meeste externe HDD’s kunnen leveren.

Maar voor het maken van backups van de data op je NAS kan HFS+ support zeker een overweging bij je keuze zijn.

Nog beter is een externe backup.

Een Synology NAS kun je backuppen naar een andere Synology NAS, Amazon S3 of een rsync compatible computer.

Bijdrager
    TheBigZ
    bitsflew op 14 april 2013

Een Synology NAS kun je backuppen naar een andere Synology NAS, Amazon S3 of een rsync compatible computer.

Dat kan met een QNAP NAS ook allemaal.

Bijdrager
    bitsflew
    TheBigZ op 14 april 2013
    bitsflew op 14 april 2013

Dat kan met een QNAP NAS ook allemaal.

I know! Mijn antwoord was meer bedoeld als ‘backup advies’

btw Synology ondersteunt sinds DSM 4.2 ook Amazon Glacier (tape) voor backup en dat is met $0.01 per Gigabyte per maand een heel stuk voordeliger dan S3

Bijdrager
    bitsflew

Na een lange zoektocht heb ik gekozen voor Synology

De volgende punten (willekeurige volgorde) waren belangrijk bij mijn keuze:

Timemachine/AFP ondersteuning.
    SMB ondersteuning.
    NFS ondersteuning.
    Bedieningsgemak.
    Geluidsproductie.
    Stroomverbruik (staat 24×7 aan)
    Mogelijkheid tot het koppelen van IP camera’s.

Bijdrager
    k-the-ripper

@bitsflew
    Die punten voldoen ook zo’n beetje alle Thecus, drobo en qnap NAS apparaten aan:)
    Een NAS geschikt voor Apple is dus geen NAS, iedere NAS behoort daar aan te voldoen.
    Ding moet gewoon via gigabit ethernet regelmatig boven de 100Mb/sec aantikken en dan kom je al snel op dit moment bij de dual core atom gebaseerde NAS apparaten uit met minimaal 2GB aan geheugen.

Een beetje Qnap – Synology of Thecus voldoet daar dus aan.
    Zelf heb ik al tot volle tevredenheid een jaartje een Thecus NAS (N4800), was gewoon stukkie goedkoper als de concurrenten, en doet alles wat ik wil (timemachine, ISCSI, webserver, HFS+support op externe SATA of USB3 poort)

Bijdrager
    mfduffel

Persoonlijk vind ik dat synology en qnap aan mekaar gewaagd zijn (heb zelf een 269pro en een ouwe 210 van qnap). Synology heeft een iets modernere interface, maar wat betreft mogelijkheden zijn beide goed voorzien. (Time machine, afp, allerhande apps enz.). 1Gb ram is ruim voldoende, processor, snelheid harddisks en (zoals bij de 269pro) 2 netwerkkaarten zijn bepalend voor de snelheid. Voor het stroomverbruik heb ik geopteerd voor 2 harddisks ipv 4 of 5 (wd red). Synology kan later nog uitgebreid worden met een extra schijven-module.

Bijdrager
    vanadium

Hier bijzonder tevreden over de combi Apple + Qnap

Bijdrager
    Ree

Ik heb nu bijna 2 maanden een Synology NAS DS1512+ en ik ben uitermate tevreden.
    Onlangs de 4e en 5e schijf geplaatst (had een WD2003FYYS RE4GP en twee WD2002FYPS-en , nu 2x WD Red 2TB erbij) De Red schijven zijn gemiddeld 9 graden koeler dan de Enterprise edities.

Dus tip voor u als u nog moet beslissen;
    WD Red!

22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.