14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:
    Bijdrager
    soulutions

Welke muis of muis+keys raden jullie aan?

Na mijn 3e Mighty Mouse (k*tmuis, in de garantie nog al 2x een nieuwe – totaal al 3 gehad dus: scrollballetje heeft kuren die je vroegah ondervond bij het muisballetje aan de onderkant: verstoppingen e.d. totdat ie niet meer scrollt..) ben ik weer toe aan een goede accurate nieuwe muis en heb iets tegen Microsoft (heel raar, kan ’t niet uitleggen)…

Welke muis raden jullie mij aan? Wel multiknoppen, links en rechts, scroll e.d. maar niet voor ‘hoofdprijzen’… Ben grafisch vormgever en werk hele dagen met de muis op mijn G5… Heb al gekeken naar de Logitech set (muis+keys) S 530, maar het keyboard van de 510 (peecee versie) vind ik niet zo lekker ‘klikken/voelen’…

Wie heeft goede ervaringen met welke muis? Of combi met keys?

Bijdrager
    klaus

Kijk eens voor wat logitech muizen. Ik gebruik zelf de meest basic one : logitech mx 310, en super tevreden van.

Bijdrager
    rnbprod

Ik gebruik de zwarte versie van deze (13 euro ofzo bij de Paradigit). Prima muis, alleen een beetje lang snoer.
    De witte Pro muis van Apple gebruik ik ook veel, maar hier mis je wel een scrollwiel (en evt. een rechterknop)

Keyboard: ik zou gewoon voor het Apple keyboard gaan, evt. draadloos (bluetooth), of het oudere Apple Pro keyboard (tweedehands te verkrijgen in zwart en wit). Wil je echt iets beters, dan moet je kijken naar laptop-achtige keyboards van bv. Macally, of het Matias Tactile Pro Keyboard met Alps switches

Bijdrager
    demandiebakt

logitech MX 518
    was voor mij ongeveer 45 euro en is prima pro muis. met plenty knoppen en ligt lekker in de hand.

Bijdrager
    rvanloosen

Ik heb de MX1000 van logitech. Geweldig ding, doet het op iedere ondergrond en is oplaadbaar.

Bijdrager
    Lexis

Ik zou voor deze gaan. Made for mac, en het werkt prima! Hij is wel 90 eur…

Bijdrager
    Nikita

Ik heb zelf een doodnormale Logitech muis (die heb ik al jaren, en dat voor een ding van 9 euro!) en daarbij een gewoon Apple toetsenbord met draad.
    Werkt prima. Ik zou in elk geval wel een Apple-specifiek toetsenbord nemen, vanwege de toetsen lay-out.

Bijdrager
    soulutions
    ”JulianNeef”

Ik zou voor deze gaan. Made for mac, en het werkt prima! Hij is wel 90 eur…

ehm… dat zei ik al in mijn intro dat ik daarnaar (Logitech S 530) gekeken heb, alleen zijn de gebruikte materialen niet echt mooi… Maar heb jij ‘m en zo ja – wat vind jij ervan?

”Nikita”

Werkt prima. Ik zou in elk geval wel een Apple-specifiek toetsenbord nemen, vanwege de toetsen lay-out.

Ok√©, ik gaf aan dat ik die combo zoals de S 530 eventueel wel geschikt zou vinden, aangezien hier rekening is gehouden met de Apple toetsen e.d. maar heb nu de ‘accubak’ van Apple (de laatste standaard keyboard) en daar ben ik ook niet helemaal tevreden mee. Aangezien ik er veel mee werk wil ik goede spullen en niet dingen die niet tegen ‘dagelijks gebruik’ kunnen en snel verslijten, vies en/of onbetrouwbaar worden. (zoals de niet-meer-werkende-scroll-functie van mijn inmiddels 3e Mighty CRAP Mouse…)

Het nadeel vind ik dat er niet een site o.i.d. is waar gebruikers en misbruikers hun ervaringen delen over dit soort producten, zoals kieskeurig.nl (alleen daar staat weer niks over muizen en keyboards, laat staan voor deze apparaten op ’n Apple)… Ik vind alleen maar diverse uiteenlopen verhalen van ‘experts’ die deze producten als nieuw ‘testen’ en ‘waarderen’… maar niks over langere gebruiksduur en echte ervaringen…:x

Bijdrager
    Mr.Mark

als muis zou ik je als vormgever zijnde geen muis aanbevelen. ikzelf werk thuis en op het werk nergens anders mee dan met een Wacom pentablet. in het begin heb ik ook eerst gemuist met mn mac, maar dan wel met een MS muis. werkte echt superfijn, maar ik had toen eenmaal de ruimte nog niet voor een pentablet (klein bureau…). Nu heb ik dan al een hele tijd een groter bureau en dus ook een Wacom tablet en ik heb er nu niet anders dan lof over.
    Al moet ik wel zeggen dat ik op mn werk wel een beter en fijner tablet heb dan thuis. Dus als ik thuiskom is het altijd weer ff wennen aan de ultralichte pen in vergelijking met die op mn werk.

//edit
    waarom is dat Tactile Pro keyboard nou nog niet in NL te koop? Ik ben al keilang op zoek naar zo’n ding, maar elke keer kom ik weer die zwarte van de G3 tegen ipv die witte van de G4.
    Ik heb nu een toetsenbord van mn G5 met Bluetooth, maar ik moet eerlijk zeggen dat het qua typgenot het nog veel te wensen overlaat.

Bijdrager
    GIJay
    Moderator
    unSOUND

Ik heb de Logitech G7 muis…

Kan horizontaal en verticaal scrollen, en je kunt de snelheid met een knopje bovenop de muis regelen, je hoeft dus niet steeds naar de systeemvoorkeuren te gaan…

Hij gaat wel snel door zijn accu-pack heen, maar je krijgt er 2 + een lader, dus je kunt rouleren.

Bijdrager
    Gerwin

Ik heb een Logitech G5 muis, eigenlijk een gamers muis. Maar werkt super lekker. Laser ipv optisch
    Ook iets goedkoper dan een G7 omdat deze muis nog een staartje heeft

Bijdrager
    Xigh

De mighty mouse en de Logitech MX510. Persoonlijk kies ik ruimschoots voor de Logitech muis. Lekker groot dus je schuift echt met iets en dat vind ik altijd wel fijn. Bovendien heb ik niet iets te vaak problemen met de zijknoppen (die druk ik in als ik in Photoshop bijvoorbeeld iets precies moet selecteren ofzo, dan druk ik harder op de muis en zodra ik dan gestopt ben met klikken ga ik ineens naar Expose en ik heb geen zin om dat voor Photoshop steeds uit te moeten zetten). Verder werkt het scrollwieltje nogal eens niet en moet ik weer gaan lopen boenen. Nee doe mij die Logitech muis maar.
    Moet zeggen dat als je een muis zoekt op het formaat van de Mighty Mouse je eens moet kijken naar de Kensington muizen en dan met name de StudioMouse Graphite Deze beviel mij ook erg goed, het is welliswaar even wennen dat je een pad hebt in plaats van een wiel of balletje, maar het went snel en werkt goed.
    Ik heb iets tegen muizen die je moet opladen (=draadloze muizen) dus ik raad alleen maar muizen met een staartje aan.

Qua keyboard zie ik niet waarom het oude toetsenbord niet zou functioneren. Het enige toetsenbord wat m’n aandacht nog wat kan trekken is het Optimus keyboard wat waarschijnlijk nooit het levenslicht gaat zien. Maar dat is voornamelijk om het hoge gadget gehalte.

Bijdrager
    I-think

ik zit op windowstoestenborden te rammen, vind ik persoonlijk toch het heerlijkst.
    Kost je ongeveer 75 euro voor een goed toestenbord en 50 voor de muis!

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.