27 berichten aan het bekijken - 1 tot 27 (van in totaal 27)
  • Q:
    Bijdrager
    kontheur

Welke muis moet ik kopen??

Hallo!

Ik ben van plan een nieuwe muis te kopen.
    Ik heb nu een kleine notebook muis van Microsoft. Deze is niet ergonomisch en te klein voor veelgebruik. Ik hou me voornamelijk bezig met grafische toepassingen.
    De muis moet cordless zijn en het liefst op te laden zijn in een of ander station (niet met batterijen!)

En is een lasermuis veel beter als een optische?

Vertel me jullie bevindingen!

Groeten frank

Bijdrager
    ijsbanaan

Waarvoor wil je de muis gebruiken? Als extra muis bij je notebook of om mee te gamen.
    Als je een muis zoekt voor je notebook maakt het volgens mij niet heel erg veel verschil alleen de precisie van een lasermuis is beter. Misschien is de mighty mouse iets voor je niet draadloos maar werkt fantastisch en heeft een fijne scroll.

Bijdrager
    kontheur

Ik wil de muis gebruiken voor grafisch werk en standaard thuis gebruik.
    Mighty mouse vind ik echt VERSCHRIKKELIJK slecht in de hand liggen.

Ik zag net de Logitech G7. Lijkt me ideaal alleen het uiterlijk is echt smerig en kost een hoop!

Bijdrager
    CalmCruiser

System Requirements
    • IBM® or compatible PC
    • Windows® 98, 2000, Me, XP
    • USB port

:?

Bijdrager
    huinkroese

Ja joh, dat werkt wel lijkt me. 2000 dpi is trouwens ook niet voor mietjes! : )
    Ding ziet er inderdaad niet uit, maar Logitech is wel de beste (naar mijn bescheiden mening), heb zelf 2 verschillende Logitech muizen, allebei met een staartje, maar vind ze super fijn in de hand liggen, en goed scrollen ook.
    Ik vind die Mighty Mouse ook maar niks trouwens… zo’n vies gevoel dat kleine scroll-balletje man!

Bijdrager
    Lustigson

Ik heb heel lang gezocht naar een prettige muis. Wilde ’t liefst het oude vertrouwde model van Logitech dat je ook bij de grote pc-boeren krijgt. Ligt prettig in de hand, ergonomisch, maar niet té, zeg maar. Echter… die zijn niet of nauwelijks in het wit te krijgen en ik wil wel een beetje in stijl blijven. Uiteindelijk heb ik toch maar gekozen voor de Mighty Mouse. Wel wat duur, maar goed… stijl heeft z’n prijs. (Moet ‘m alleen nog bestellen…)

Bijdrager
    wjgmspeedy

Is de Mighty Mouse dan ook cordless te krijgen? Ik heb die ook sinds kort en ik stel niet zo’n heel hoge eisen aan de muis, maar ik vind het wel irritant dat links klikken soms niet pakt, dan klikt die rechts. Ik wilde het oplossen door van het scrollwiel de primaire klik te maken, maar dat gaat dus niet.

Bijdrager
    kontheur
    ”wjgmspeedy”

Is de Mighty Mouse dan ook cordless te krijgen? Ik heb die ook sinds kort en ik stel niet zo’n heel hoge eisen aan de muis, maar ik vind het wel irritant dat links klikken soms niet pakt, dan klikt die rechts. Ik wilde het oplossen door van het scrollwiel de primaire klik te maken, maar dat gaat dus niet.

Mighty mouse is niet cordless te verkrijgen…

Bijdrager
    awi

deze:

Bijdrager
    kontheur
    ”awi”

deze:

Als je goed had gelezen vroeg ik om een muis voor een redelijke prijs , draadloos en met eventuele laser technologie.

En de muizen op die Wacom tablets werken alles behalve fijn.

Bijdrager
    Byron

mac muizen zijn gewoon niet de beste.. Je kan denk ik best een logitech bluetooth muisje kopen ofzo?! Logitech is wel een fijn muizen merk..

Bijdrager
    Schimmeltje

Ik heb zelf de logitech mx 1000 laser, voldoet aan al je punten

Bijdrager
    kontheur
    ”Justinb81″

Ik heb zelf de logitech mx 1000 laser, voldoet aan al je punten

Ja, lijkt me inderdaad wel een geschikte kandidaat! En een redelijke prijs! BEDANKT!

Bijdrager
    raveon

Laat maar = niet meer leverbaar

Bijdrager
    Schimmeltje
    ”raveon”

Oh? wat bijzonder zeg!
    Ik heb hem vorige week gekocht bij de mediamarkt :sealed:

Bijdrager
    kontheur
    ”Justinb81″
    ”raveon”

Oh? wat bijzonder zeg!
    Ik heb hem vorige week gekocht bij de mediamarkt :sealed:

Ik heb hem zojuist bij Dixons gekocht… Inderdaad een aanrader! Ligt lekker in de hand.

Bedankt voor de reacties!

Moderator
    unSOUND

Ik heb zelf de opvolger daarvan, de G7. Ligt heerlijk in de hand, en je kunt met het scrollwiel ook horizontaal scrollen net als bij de Mighty Mouse… enige nadeel is dat zijn accu snel leeg is, maar je krijgt er 2 bij zodat je kunt afwisselen.

Bijdrager
    kontheur

wat is er eigenlijk fijner aan de G7? hij kost bijna het dubbele!!!!!!

Moderator
    unSOUND

Horizontaal scrollen,
    2 accu-packs,
    Expose-knoppen,
    mogelijkheid om van heel secuur naar heel snel te gaan vanaf de muis zelf,
    Bij laptop gebruik is hij makkelijk vanwege de hele kleine zender.

Bijdrager
    Lustigson

Horizontaal scrollen kan doorgaans met de shift-knop ingedrukt. Heb je geen G7 voor nodig. 8)

Moderator
    unSOUND

Met het scroll-wiel gaat het toch een heel stuk lekkerder…. :)

Bijdrager
    Schimmeltje

Met de mx1000 kan je ook horizontaal scrollen hoor. geen accupacks maar opladen in het zend station

Bijdrager
    roblemmen
    ”huinkroese”

Ik vind die Mighty Mouse ook maar niks trouwens… zo’n vies gevoel dat kleine scroll-balletje man!

Veel oefenen. Kan handig zijn.

Bijdrager
    jumper

Heeft Logitech geen muizen meer die via Bluetooth werken???

Bijdrager
    jan jansen
    Bijdrager
    roblemmen
    ”jumper”

Heeft Logitech geen muizen meer die via Bluetooth werken???

Tuurlijk wel.

”jan

Advies van mijn RSI mannetje.

http://www.logitech.com/index.cfm/products/details/US/EN,CRID=2150,CONTENTID=5001

Kan je beter deze hebben. Prijzig, maar hij is elke euro waard. :finderoud:

Bijdrager
    Brainiac

Die G7 zuipt batterijen naar mijn weten.

Ik heb de Logitech MX518, heel goede muis imo. Daarvoor had ik een MX510, ook zeer goed, maar je merkt het verschil.
    De 518 is aan te raden, en kost iets ve 50euro.
    Die 510 maken ze trouwens al niet meer.

27 berichten aan het bekijken - 1 tot 27 (van in totaal 27)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.