30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 43)
  • Q:
    Bijdrager
    b4rt

welke muis?

ik ben zo dapper geweest om een MBP te bestellen.
    nu wil ik er eigenlijk ook een muis bij omdat me dat fijner lijkt werken als zo’n track pad. moet ik speciaal een mighty mouse kopen of kan er eigenlijk elke muis aan gehangen worden? en als elke muis eraan kan, welke muis werkt dan fijner de MM of een gewone?
    bedankt!

Bijdrager
    ivan92

je kan elke willekeurige muis aan je mac hangen

Bijdrager
    Brent146

Neem de Mighty Mouse maar.

Bijdrager
    Gates

IK zou de mighty mouse niet nemen.. Hij ligt niet zo lekker in de hand en t kabeltje is wel erg kort.
    overigens zijn er al topics over dit onderwerp.. (tip: zoekfunctie)

Bijdrager
    kroket

Je kan ook een blauwetand muis nemen, is je kabeltje wat langer…

Bijdrager
    b4rt

bedankt voor de snelle reacties!
    ik wil eigenlijk een muis die via de bluetooth gaat. maar ik weet niet of er ook van die muizen zijn waarbij je niet zo’n extra usb ding erin moet stoppen omdat ie anders niet werkt. of werkt dat dan gewoon via de bluetooth die in de laptop zit?

@ BillGates
    de zoekfunctie leverde 8000 resultaten op:? een beetje veel om ze allemaal door te lopen:P
    iig bedankt!

Bijdrager
    ivan92
    ”b4rt”

de zoekfunctie leverde 8000 resultaten op:? een beetje veel om ze allemaal door te lopen:P

En iets specefieker zoeken of gewoon de 1e pagina doorkijken was teveel moeite?:?

Bijdrager
    tommy666

ik ga zelf gewoon mijn logitech MX1000 gebruiken op m’n macbook(voor thuis) en als ik op reis ga gewoon de trackpad,lijkt me wel het handigste

Bijdrager
    mvdenberg
    ”b4rt”

bedankt voor de snelle reacties!
    ik wil eigenlijk een muis die via de bluetooth gaat. maar ik weet niet of er ook van die muizen zijn waarbij je niet zo’n extra usb ding erin moet stoppen omdat ie anders niet werkt. of werkt dat dan gewoon via de bluetooth die in de laptop zit?

Het werkt gewoon via de ingebouwde bluetooth module in je mac.

Edit: ik heb toch even voor je gezocht met de zoekfunctie. Binnen 5 minuten vond ik dit: welke muis gebruik je:
    http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=46044
    Ik denk dat je hier wel iets aan hebt: 20 pagina’s vol met ervaringen van enthousiaste mac gebruikers.
    :D

Bijdrager
    tommy666

de mighty mouse werkt zo ja,maar ik weet niet of er nog muizen zijn die een bluetooth protocol gebruiken. Ik weet dat ze er vroeger bij logitech eentje hadden,maar nu precies niet meer.

Bijdrager
    Duke Morpheus of Atreides

Had vroeger op mijn PC een Logitech BT desktop set. (Toetsenbord & muis). Als ik me niet vergis was the muis een BT versie van de MX-700.

Bijdrager
    tommy666

Inderdaad,ik wist het type niet meer,en was de naam voor die BT MX-700 niet MX-900?of was dat dan weer een andere versie?

Bijdrager
    Duke Morpheus of Atreides

Volgens mij was dat inderdaad de MX-900

Moderator
    Poezenbeest

erm… elke pc-boer heeft wel voor een paar tientjes een staartloze muis met blauwe tanden.

Paar tientjes, loopt prima en de vervanging als je ‘em kwijt bent is ook niet zo duur.

Anders voor een tientje een draadmuis, waarom moeilijk doen over een muis?

Bijdrager
    b4rt

maar de meeste BT muizen werken toch met zo’n extra usb stick. of gaat dat dan ook gewoon via de interne BT van de macbook?

Bijdrager
    petermac

Fijne aan de mighty mouse is wel dat je 4 knoppen hebt:
    links, rechts, knijpen en de scrollball zelf is ook klikbaar. Werkt heel fijn met exposé!

Het balletje is soms wel vuil, maar ik heb helemaaaaal geen spijt van deze muis, zeker niet door die handige instelbare knoppen.

Bijdrager
    Gates

wat ik niet fijn vind aan de muis is dat de linker- en rechtermuisknop onder één knop zitten. Het komt regelmatig voor dat ik met rechts klik en dat ik het dan blijkbaar niet goed heb gedaan en als links reageert (en omgekeerd hetzelfde). En die zijknoppen zitten (naar mijn mening) iets te ver naar voren.

Bijdrager
    ByteWarrior

Al aan een trackball gedacht? Die blijft altijd ter plaatse liggen (geen problemen met het kabeltje) en de ball zelf is er altijd heel makkelijk uit te halen en te reinigen.

Zelf gebruik ik al enige jaren de Logitech Trackman Wheel (Optical) en het werkt heel prettig. Het vergt enige aanpassing in het begin, maar dit went zeer snel. Ook handig voor onderweg, gezien je niet altijd een vlakke ondergrond nodig hebt…

Bijdrager
    Koalabeer

Ik werk graag met mijn Logitech V450 Laser Cordless Mouse for Notebooks.
    Hier zit een 2.4 GHz USB ontvanger bij die je in te muis kunt opbergen. Erg handig voor mobiel gebruik.

Bijdrager
    d3nn

Een klasgenoot van mij heeft de Logitech V270 Cordless Optical Mouse en die ziet er echt mooi uit in combinatie met een MBP aangezien ze dezelfde kleur hebben. Het enige nadeel is wel dat het een wat kleinere muis is als een normale muis die je misschien gewent bent.

http://www.logitech.com/index.cfm/mice_pointers/mice/devices/174&cl=nl,nl

Bijdrager
    .Arne

Ikzelf gebruik de Bluetooth Mighty Mouse en die werkt echt heerlijk met OSX. Exposé en Dashboard kan ik makkelijk in één klik oproepen. Een waardig alternatief is volgens mij de Logitech G5 Lasermuis.

Schijnt ook prima te zijn – ongelofelijke precisie tijdens het gamen – en die kost maar een tientje meer dan een Bluetooth MM.

Bijdrager
    fritsdebeer.com

Werkt er iemand al met de G5 muis van logitec?

Hij voelt erg goed en zou hem graag willen kopen.

De mighty mouse van apple is niet echt meer schoon te krijgen.

Moderator
    unSOUND

Als hij dezelfde accu heeft als de G7 zou ik het niet doen, want die doet gemiddeld 1, heel soms 2 dagen met een lading… of je neemt inderdaad de versie met een snoertje. Want muizen doet ie inderdaad geweldig.

Bijdrager
    .Arne
    ”fritsdebeer.com”

Al? De G5 Laser van Logitech is al een tijdje uit. Ik las eens in de PC Gameplay dat de G5 op hun redactie het favoriete knaagdier bij uitstek is. Echt teleurstellen kan hij dus al niet meer…

Bijdrager
    Kaspers
    ”.Arne”

Ikzelf gebruik de Bluetooth Mighty Mouse en die werkt echt heerlijk met OSX.

Ik vind de bluetooth versie van de Mighty Mouse echt traag reageren in vergelijking met de bedrade versie.. Wereld van verschil naar mijn gevoel (en ja ik heb ze beide).

Bijdrager
    .Arne
    ”Kaspers”
    ”.Arne”

Ikzelf gebruik de Bluetooth Mighty Mouse en die werkt echt heerlijk met OSX.

Ik vind de bluetooth versie van de Mighty Mouse echt traag reageren in vergelijking met de bedrade versie.. Wereld van verschil naar mijn gevoel (en ja ik heb ze beide).

Hoezo traag reageren? =O Bij mij doet hij het uitstekend: zélfs in videogames. :?

Bijdrager
    Kaspers

Al eens beide apparaten naast elkaar gebruikt ?
    Zo nee: Probeer het eens uit, dan merk je het pas echt.

Bijdrager
    Cloudsurfer
    ”fritsdebeer.com”

Ik heb mijn G5 aan mijn vriendin gegeven :P

Hij werkt goed, maar die bult is de groot voor mijn handen. Ik heb zelf een MX400 aan mijn iMac hangen. Die is veel comfortabeler, maar past een stuk minder bij het witte uiterlijk (en het koordje is te lang om aan een toetsenbord te hangen…).

Ik begin trouwens weer steeds meer met de Mighty Mouse te werken op de MacBook. Vond het in het begin een vrezelijke muis, maar dat valt na veelvuldig gebruik reuze mee. Misschien neem ik er een draadloze van over een tijdje :)

Bijdrager
    marvinduiker

Je kan ook de Nieuwe Razer muis nemen, deze is wit en hij werkt ook met MacosX

Bijdrager
    Rapatski

Gebruik *niet* de mighty mouse. Toegegeven: hij ziet er leuk uit, met z’n twee knoppen verborgen onder een, maar dit werkt zeker niet beter dan twee losse knoppen. (Je kunt geen twee knoppen tegelijk indrukken, en ook snel swtichten tussen links en rechts gaat niet zonder ongelukken.) Ik heb de mighty mouse met draad aangeschaft en heb daar zulke ontzettende spijt van. De sensorkwaliteit is abominabel. En hij is nog pokkeduur ook. Zeker het geld niet waard.
    (Het toetsenbord is overigens wel weer verschrikkelijk goed, en bang for bucks, maar dit terzijde)
    Ik wacht gewoon lekker tot er weer een meestermuis van Logitech uitkomt.

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 43)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.