11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    jorn

welke muis?

hoi

ik werk veel grafisch en ben toe aan een nieuwe muis. wil toch wel graag met 2 knoppen werken en een scrollwiel is ook best fijn. de muis van apple zelf vind ik dus niks. iemand een tip?

groet jorn
    Ps las elders in dit forum een positieve ervaring met de pro mouse van kensington

Bijdrager
    iJezz

Logitecht MX 1000 , erg fijn , zeer precies , makkelijk programmeerbare knoppen en ligt erg lekker in de hand

Bijdrager
    Berend

alleen erg zwaar vind ik.
    Logitech MX518..
    510 maar dan met hogere DPI. (1600)
    Ligt ook erg goed in de hand en ziet er leuk uit.

Bijdrager
    macb
    ”iJezz”

Logitecht MX 1000 , erg fijn , zeer precies , makkelijk programmeerbare knoppen en ligt erg lekker in de hand

idd.. ondanks een paar probleempjes op dit forum met het “verspringen” van de cursor… (waar ik zelf nooit last van heb !!) :apple:

Bijdrager
    fozzy

Ik heb de Kensington Studiomouse Wireless.. Bevalt me goed,
    oplaadbaar via dock met links/rechts knop en met n scroll sensor ipv een wieltje, EN ook nog een programmeerbare knop erbij.

Besteld via macintoys.nl bij de weg

Bijdrager
    Norm 2782

De Logitech MX510 is een aanrader. Niet al te duur voor een perfecte muis en ziet er nog goed uit ook;)

Bijdrager
    Nickel

Hallo,

ook even een muis vraagje… Zijn er nog meer muizen naast de standaard apple bluetooth muis die op de interne bluetooth module werken… Het liefst met scrollwiel? Graag reacties,

nick

Bijdrager
    Norm 2782

in principe werken alle bluetooth devices (dus ook muizen) met de Apple bluetooth module…

Bijdrager
    Zweefvliegerke

The Mouse, bij de bluetooth-versie zijn al wat problemen gemeld, bij degene met de draad wet ik het eigenlijk niet goed…
    maar hij is toch o zo mooi;)

Bijdrager
    Van Cot

http://store.apple.com/Apple/WebObjects/belgiumflstore.woa/90203/wo/Zb1TtTDKVqhR2nWXmMlg1FSruD7/1.0.11.1.0.6.12

zeer goede en precieze muis, heb er zelf een jaar mee gewerkt totdat iemand de kabel van de zender ontvanger geplet heeft.

Als je er 2 duracells instopt gaan de batterijen werkelijk een half jaar mee, en het scrolwieltje is volledig annaloog dus geen knike zoals bij de meeste muizen. Bovendien zit er een versnelling op het scrollwiel, dat is wel lastig uit te leggen en versta je enkel als je er mee gewerkt hebt.

Ik heb nu een MX1000 maar zou hem niet meer kopen, het verspringen is zeer lastig, de meegeleverde software laat alles in het 100 lopen onder windows, neemt al het grafisch geheugen in beslag en verwijderd de muissturingsprogramma’s uit windows, en een format is de enige oplossing dan.

Na de format was het verspringen wel gedaan.

De oplaadbare batterij vind ik eigenlijk min of meer een nadeel, er staat wel een led-indicator op maar ik vergeet hem altijd op te laden, en merk het maar eerst als de muis ermee stopt. Dan kan ik terug op zo een oude 3-knopsmuis gaan werken aangezien hij dan voor een paar uur insteekt.
    Bij een andere draadloze muis vervang je gewoon de batterijen, al dan niet herlaadbaar en je doet direct verder.

Het enige handige aan die MX 1000 is de back-knop voor tijdens het surfen.

Bijdrager
    XBL
    ”Zweefvliegerke”

The Mouse, bij de bluetooth-versie zijn al wat problemen gemeld, bij degene met de draad wet ik het eigenlijk niet goed…
    maar hij is toch o zo mooi;)

Haalt iemand deze naar Nederland? Want om nou meer te betalen voor het verzenden ($34,35) dan voor de muis ($29,99) gaat mij wat te ver ;). Ik kwam deze muis idd ook al een tijdje terug tegen: het design van Apple (sort of), het gemak van een rechter muis knop en een wieltje.

Jochem

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.