10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:

Bijdrager
    MacBlade

Welke mp4 voor op tv

Ik moet een aantal prodcties omzetten naar mp4 om via een usb stick af te spelen op tv.
    De moederfilms zijn IMX 50i gedraaid (final cut pro edits)
    Met welke instelling ga ik het beste resultaat krijgen dat ook nog op de meeste tv’s afgespeeld kan worden.
    Welk programma is daarvoor het beste, interlaced of progressive, welke bitrate, h264 of apple mp4 encoder.
    Of gewoon via quiktime exporteren?

Ik heb wel gezocht op internet maar krijg niet echt een duidelijk anntwoord op deze vragen.

Bijdrager
    TheBigZ

Het is ook lastig om daar een sluitend antwoord op te geven want het hangt van de TV af. Wat oudere typen kunnen bijvoorbeeld alleen 720p afspelen, en geen 1080p. Dit heb ik ervaren tijdens het exporteren (naar .mp4) vanuit iMovie 10 en het beschikbaar maken van deze filmpjes aan familie.

Als je zelf de encoding settings kunt instellen, kun je als uitgangspunt de aanbevelingen van YouTube gebruiken:
    http://help.youtube.com/support/youtube/bin/answer.py?answer=132460

• Deze reactie is gewijzigd 2 jaren, 11 maanden geleden door  TheBigZ.

Bijdrager
    Qmagic

Aangezien je nog veel vragen hebt over de instellingen kan je het beste voor een preset kiezen.

Je kan in FCP X de preset “Apple Devices” gebruiken (1080p of 720p afhankelijk van je tv).
    Of je gebruikt Quicktime X, en kiest exporteer (1080p, 720p of iPad/AppleTV)
    Deze presets werken probleemloos op de meeste tv’s/apparaten.

Afhankelijk welke software/preset je gebruikt krijg je een .mov/.m4v/.mp4 bestand. Dit is in principe hetzelfde. Alle genoemde presets exporteren naar H.264 (progressive) video codec met AAC Stereo geluid.

• Deze reactie is gewijzigd 2 jaren, 11 maanden geleden door  Qmagic.

Bijdrager
    MacBlade

Oke bedankt voor alle info!
    Ik ga wat testjes doen

Bijdrager
    ThomaCM

Het is ook lastig om daar een sluitend antwoord op te geven want het hangt van de TV af….

Bijdrager
    KarelWillem

Nee, het is niet zo moeilijk.

Je kan in FCP X de preset “Apple Devices” gebruiken (1080p, want die speelt ook op een HD TV).

Bijdrager
    TheBigZ

Voor KarelWillem is niks moeilijk in deze wereld. En als het niet werkt, dan ligt het aan jou, da’s makkelijk.:-D

Bijdrager
    KarelWillem

Die regel gaat in veel gevallen dan ook echt op.:)

Maar als je kunt aangeven waarom het in dit geval niet zo zou zijn, dan hoor ik het graag.

Zelfs de al wat ouderwetse televisies van mijn beide buren eten gewoon elk mp4-tje.

Bijdrager
    TheBigZ

Ja en sommige oudere TVs van mijn familieleden niet.

Jij komt vaker aan met de uitspraak: “Bij mij werkt het, dus het werkt altijd”. Maar zo is het dus niet altijd. De wereld is groter dan die van jou (plus je buren).

Bijdrager
    KarelWillem

Laten we anders stellen: meestal werkt het.

Iets wat ALLES en IEDEREEN kan afspelen, bestaat niet.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.