7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:

Bijdrager
    HanneB

Welke monitor?

Ik wil graag een monitor kopen om aan te sluiten op mijn Macbook Pro (2012).
    De Apple-monitors vind ik, zowel tweedehands als refurbished, helaas echt nog steeds te duur, hoewel ze er prachtig uitzien en super beeldkwaliteit hebben.
    Het hoeft niet het duurste model te zijn en gigantisch groot moet hij ook niet meteen zijn. Ik werk vooral met Logic Pro en heb het wat gehad met het kleine scherm van mijn Mac.
    Welke monitor raden jullie mij aan en waar moet ik op letten?

Alvast bedankt voor de info!

Bijdrager
    veenbeest

Gewoon een 27″ monitor met (mini) Displayport aansluiting. Keuze genoeg op de Tweaker pricewatch.

Bijdrager
    macmaus

Hoi HanneB, dit forum heeft een zoekfunctie, daar zie je dat deze vraag regelmatig terugkomt, oa hier:

Welke monitor?

Bijdrager
    HanneB

@macmaus
    Mijn excuses, wist ik niet. Nieuw hier. Merci!

Bijdrager
    Kapotlood

Ik zit zelf te twijfelen tussen een LG 27UD88-W, een 4K IPS-monitor voor ongeveer €550, die via USB-C aangesloten kan worden (waarmee je je Macbook Pro ook kunt laden), én HDMI en DisplayPort heeft, en dan ook nog 2 extra normale USB poorten. Qua aansluitingen en wat hij biedt aan mogelijkheden is dat in mijn ogen de meest interessante die ik heb kunnen vinden.

Vind je 4k monitoren niet noodzakelijk, dan blijft in mijn ogen alleen Dell over met de Dell Ultrasharp U2515H. Dat is een 1440p IPS-monitor voor ongeveer €315, met een hele batterij aan aansluitingen en USB-poorten.

De LG-schermen die Apple zelf aanbiedt vind ik zelf ook niet zo interessant, vooral omdat ze alleen maar USB-C aansluitingen hebben waarvan de hub-aansluitingen ook nog eens op USB-2 snelheden werken. De kleurweergave van deze schermen zijn natuurlijk wel écht heel goed, maar met een kleine kalibratie kun je de 2 goedkopere schermen die ik hierboven heb vermeld ook aardig goed krijgen.

Eén tip: blijf weg van de monitoren met TN-panelen. Die zijn echt bedoeld voor gamen en absoluut niet voor enig grafisch werk. Veel goedkope monitoren hebben TN-panelen, terwijl de betere IPS-panelen vaak vanaf ongeveer €300 beginnen.

Bijdrager
    Kapotlood

@macmaus
    Dat topic is al 3 jaar oud… d’r is vast genoeg veranderd tussen toen en nu:)

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.