27 berichten aan het bekijken - 1 tot 27 (van in totaal 27)
  • Q:
    Bijdrager
    sven551

Welke monitor?

beste OMT’ers,

ik zit te twijfelen tussen 4 27 inch monitors en ik zou graag willen weten wat jullie advies is. andere suggesties zijn natuurlijk altijd welkom!!:

1. dell
    2. HP
    3. ASUS
    4. ACER

ik wil vooral video, foto’s editten, films kijken en gamen!
    zou als ik al zei, andere suggesties zijn natuurlijk ook welkom!!

alvast bedankt!!

Bijdrager
    Jeroeno

Beste sven551,

Ik zou je nu even niet zo druk maken over welke monitor je kiest want weetje,

Er moet ook gewoon geneukt worden.

Nu even serieus:

Uhm tsja, daarna zou ik kiezen voor een Samsung. Mijn ervaring met samsung monitors is uitstekend, en nee, het fabeltje dat samsung monitoren niet werken op een mac is onzin. ( Dat zou Samsung misscien doen omdat ze strijd hebben met Apple ).

Dit is er een: Samsung S27A550H, er is nu al een nieuwe variant

Lekker groot om al je edits op te doen. Bovendien scheelt dit je heel veel kosten in vergelijking met zo’n apple cinema display waar je 80% betaald voor Apple, en je 20% beeldscherm krijgt.

Lid
    Pepperonie

De monitors die jij hebt aangedragen zijn eigenlijk allemaal “opgeblazen” 24″ monitoren. De resolutie van de door jou genoemde monitoren is 1920×1200 (of zelfs nog lager). Deze resolutie kennen we ook van oorspronkelijk de 24″ monitoren, maar is ook tegenwoordig ook terug te vinden op kleinere panelen. Het heeft dus niet zo’n hoge resolutie zoals het Thunderbolt Display van Apple, welke een resolutie heeft van 2560 x 1440.

Mocht je in deze prijsklasse blijven zitten dan raad ik aan om een gewone kleinere monitor te nemen met dezelfde resolutie. Ik zie zelf namelijk geen toegevoegde waarde van meer ruimte tussen de pixels (maar misschien jij wel).

Mocht je nou echt een 27″ monitor willen met ook een daarbij horende resolutie dan kan ik de Dell UltraSharp U2713HM aanbevelen. Als ik mij niet vergis zit daar hetzelfde paneel in als in het Thunderbolt Display. Maar dit zijn wel duurdere schermen en dan gaan we ook richting de 800 euro.

Kijk ook eens een kijkje in de wiki van dit topic: http://www.onemorething.nl/community/topic/alternatieve-beeldschermen-voor-je-mac-een-overzicht/ Misschien wat ouder topic, maar nog steeds interessant punten waarbij je op kan letten bij het kopen van een monitor.

@Jeroeno Het Thunderbolt Display is niet zwaar overpriced zoals jij aangeeft. Het zelfde scherm van Dell kost dus 800 euro, waarbij er geen usb-controller, geen firewire controller, geen ethernet controller en geen voeding voor je macbook zit ingebouwd. Daarnaast is dit scherm van Dell ook van gewoon plastic t.o.v. de hoogwaardige aluminium afwerking van het Thunderbolt Display. En natuurlijk zit er ook een stukje kosten in omdat het een afwerking heeft die van een Apple product kan verwachten. Mocht je dat te duur vinden of geen waarde aan hechten, dan koop je de Dell.

Bijdrager
    Chorro
    Pepperonie op 18 juni 2013

Het zelfde scherm van Dell kost dus 800 euro, waarbij er geen usb-controller, geen firewire controller, geen ethernet controller en geen voeding voor je macbook zit ingebouwd.

Maar wel een widegamut, dat kan voor bepaalde doelgroepen ontzettend veel voordelen opleveren. De sRGB (de U2713HM) variant kost nog geen 500 euro en is dus vergelijkbaar met een thunderboltdisplay. Verder heeft de Dell een mat scherm, ook iets dat sommige als beter ervaren.

Bijdrager
    jesper211232
    Geblokkeerd
    Anoniem

Ik heb hier zelf de ASUS die jij op nummer 3 hebt; fantastisch ding. Natuurlijk niet een hoge resolutie voor dit formaat, maar wel eentje die hoog zat is en stukken minder kost dan 2560×1440. Ook is het matte scherm gewoon erg prettig om op te werken.

Qua design is dit echt het beste wat ik kon vinden, vandaar mijn keuze. Zo ziet ie eruit op mijn bureau.

Bijdrager
    Beech

Overweeg deze ook.
    Wil je meer keuze ?

Bijdrager
    JohnLokerse

Ik zie al dat alle high-end schermen al genoemd zijn, dus even een tip: als je een scherm groter dan 21 inch neemt ga dan voor een hogere resolutie.
    Veel scherper beeld en een mogelijkheid tot betere kleuren (ligt aan het paneel). Zeer handig voor foto-editing en videobewerking.

Ik zou zelf voor dit scherm – Dell U2713HM – gaan.

Bijdrager
    sven551

Bedankt allemaal voor jullie reactie, ik vind die hogere resolutie monitoren natuurlijk prachtig maar helaas is de prijs niet zo mooi!!
    Heeft iemand nog aanraders ( mag ook een hoge resolutie monitor zijn tegen een redelijke prijs niet meer dan 400-500 euro) en ohja, omdat ik voor een dual screen setup ga wordt het allemaal wel erg prijzig met die hoge resolutie monitoren.

Bijdrager
    Beech

Deze al bekeken ? 2560 x 1440 resolutie. Bijna binnen je budget.

Bijdrager
    sven551

@beech ja die had ik al gezien, ik vind het een mooie monitor alleen val ik een beetje over het uiterlijk van zo’n scherm.

Bijdrager
    jesper211232

de DellUtrsharp dan?, een hele goede monitor kwa prestaties en het uiterlijk valt ook niet tegen lijkt mij.

Bijdrager
    TheBigZ
    sven551 op 18 juni 2013

mag ook een hoge resolutie monitor zijn tegen een redelijke prijs niet meer dan 400-500 euro

Alle (door mij) genoemde monitoren zijn rond de €500. Dat is de prijs die je betaalt voor een kwalitatief goed scherm.
    Waarom wil je er meteen twee? Als je een hoge resolutiescherm hebt kom je met één scherm ook al een heel eind.

Bijdrager
    1984
    TheBigZ op 18 juni 2013

Waarom wil je er meteen twee? Als je een hoge resolutiescherm hebt kom je met één scherm ook al een heel eind.

Ik zou in dat geval gaan voor 2x 24 (±€380, per stuk) http://www.shutterbug.com/content/dell-ultrasharp-u2410-lcd-display-they-call-it-premier-color%E2%80%A6and-it
    2×27 is erg onoverzichtelijk

Bijdrager
    computer space

Misschien niet onbelangrijk: de 2713HM van Dell doet ook film refresh rates. Dat is vrij bijzonder. Bij de andere is het kijken met judder.

Bijdrager
    1984
    computer op 18 juni 2013

Dat is vrij bijzonder. Bij de andere is het kijken met judder.

Dell U2713HM is not as feature-rich as some of the previous generations We compared it to an older Dell U2410 which is based on a different variant of an IPS panel – and our findings were quite interesting. U2713HM still has greyish blacks and great color accuracy, and is thus very comparable to U2410. bron (review)

Bijdrager
    JohnHenry

Neem gewoon een 30″, zeker niet zon 27inch met lage resolutie.
    Dell is n goed merk, probeer er een 2de hands te scoren voor 400-500 en klaar ben je, of refurbished

Bijdrager
    computer space
    1984 op 18 juni 2013

Huh, hoe moet ik deze test zien in relatie tot mijn opmerking over judder? Ze proberen niks anders dan aansturen in 60Hz.

Bijdrager
    TheBigZ

De TS is een student van 16 jaar. Het is dus begrijpelijk dat zijn budget beperkt is.
    Voor €500 kan hij of één goede 27″ monitor kopen, of twee goedkopere 24″ monitoren. De keuze is aan hem.
    http://tweakers.net/pricewatch/286152/dell-ultrasharp-u2412m-zwart.html
    http://tweakers.net/pricewatch/331250/philips-240p4qpynb-zwart.html

Bijdrager
    sven551

ik heb momenteel al een dual screen setup ( 2x 24 ich) maar wilde nou juist overgaan naar een dual 27 inch.

Bijdrager
    TheBigZ

Dan koop je nu eerst één goede 27″, en gebruik je voorlopig een 24″ + 27″ combi. Als je straks nog een keer €500 hebt koop je de tweede 27″. Maar misschien kom je er voor die tijd achter dat één 27″ ook al best lekker werkt.

Bijdrager
    1984

Ik sluit me bij @TheBigZ aan, Maar als je 2 goedkope 27 inch monitors gaat kopen, hou dan rekening dat je geen kwaliteit hebt, een tn scherm kan nog indien je er recht voor zit , maar bij 2x 27 kijk je vaak met een scheve hoek op het scherm, kortom erg irritant.

.http://www.youtube.com/watch?v=4bQRFiFvaVA

http://accessories.us.dell.com/sna/productdetail.aspx?c=us&cs=19&l=en&sku=225-4148
    https://www.asus.com/Monitors_Projectors/PB278Q/

Bijdrager
    1984

Ik kende dit scherm nog niet, maar zeker om in de gaten te houden.

Bijdrager
    bartje

En een ander pluspunt van de Dell schermen is de ergonomische flexibiliteit. Je kan alle kanten op met zo’n scherm. Daarbij heeft het bijna alle mogelijke aansluitingen!

Zelf gebruik ik al een aantal jaar de 24″ U2410f van Dell en die is samen met mijn Macbook pro en een Intuos3 mijn beste aankoop geweest! Een gouden trio:D

Bijdrager
    Brombeer
    Bijdrager
    strigoi

Zoals de meesten hebben aangegeven, investeer in een goed IPS 2560x1440px 27 scherm of twee goede 24 inch IPS schermen als je heel graag met een dual monitor setup wilt werken en niet kan wachten tot je het geld bij elkaar hebt voor een tweede 27 inch erbij te halen. Staar je niet blind op de maat maar kijk goed naar de specs. Twee keer een TN 1920×1080 27 inch scherm zou ik niet aanraden, tenzij je heel graag voor ‘weinig geld’ wil patsen met je setup of als je het merendeel van je tijd gamed, surft en films kijkt.

27 berichten aan het bekijken - 1 tot 27 (van in totaal 27)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.