18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Q:
    Bijdrager
    jilluz

Welke moet ik nou kopen? 3g of 4g iPod

ik zit nu al een tijdje alle forums door te bladeren en de een zegt dat de 4g iPod beter is en de ander de 3g iPod. Ik zit dan te twijfelen tussen de 15 gb 3g en de 20 gb 4g. Kan iemand alle info bij elkaar zetten wat bij de 3g en wat bij de 4g hoort en voor welke prijs dit dan is. en dan een goeie reden er bij zetten wrom ik welke zou moeten nemen. Mijn budget is niet enorm, zo rond de 300 euro. Alle hulp is welkom!!!

[mod:0419723f45=”iRuben”]Topic verplaatst na tip door Godzilla. ;-)[/mod:0419723f45]

Bijdrager
    GodzillaPresley

Ik neem aan dat je het over de iPod hebt?
    Dan zou ik zelf voor de 4e generatie gaan.

Bijdrager
    jilluz

wrom dan?

Bijdrager
    Oupro

Het is maar net waar jij de voorkeur aan geeft. De G4 iPod doet langer met zijn accu en heeft zo’n clickwheel. De G3 iPod heeft weliswaar geen clickwheel, maar zul je uiteraard voor veel minder geld aan kunnen schaffen.
    Weet de exacte specificaties even niet te vinden om ze naast elkaar te zetten. Maar die kun je volgens mij ook zelf op internet opzoeken.

Als je die dan uiteindelijk hebt loop je ze langs om te zien wat jij belangrijk vind. Op deze manier heb je altijd de iPod die het beste bij jouw wensen past. Zo zal bijvoorbeeld voor de een de prijs heel erg meespelen, maar voor de ander de accu juist weer. In beide situaties kun je met een andere iPod rondlopen.

Als ik jou was zou ik me dus eerst af gaan vragen wat ik belangrijk vind.

Bijdrager
    jilluz

is zo’n clickwheel handig om makkelijker overal doorheen te ‘clicken’ of is het alleen een coole gadget? en zit die alleen op de g4 en de mini?

Bijdrager
    awi

Als je wat gaat kopen, koop dan “top of the bill”
    Dan doe je er het langst mee, geen gezeur met achterhaalde technieken en het past het best bij hedendaagse behoeften aan snelheid en opslag….

ik heb mijn G4 ook al 5 jaar……(wel een en ander upgegraad)

Bijdrager
    Mek
    ”jilluz”

is zo’n clickwheel handig om makkelijker overal doorheen te ‘clicken’ of is het alleen een coole gadget? en zit die alleen op de g4 en de mini?

Ik vind de clickwheel fantastisch en zal dus zekere de 4e generatie aanraden. De batterij gaat ook een stuk langer mee dus dat is ook een voordeel. Ik zou nooit een oudere generatie kopen want dan blijf je altijd verlangen naar de nieuwste generatie volgens mij.

Maar iedereen zijn smaak.

Bijdrager
    jilluz

ik ben het ermee eens dat ik dan het nieuwste van het nieuwste moet hebben. Maar dan komt er weer iets anders: de iPod mini. Dit was eerst niet echt een keus voor me, maar nu denk ik er anders over. Hij is nieuw, heeft de fantastische clickwheel, ik weet alleen niet of de batterij ook sterk is. Eigenlijk heb ik niet zo heel veel behoefte aan een hele grote harde sgijf. 4gb vind ik eigenlijk wel genoeg. Maar weet iemand iets wat de g4 wel heeft en de mini niet?

Bijdrager
    tennapel

Ik denk dat je zelf al lang je keuze bepaald hebt en dat je gewoon bevestiging van die keuze zoekt. Alles wat je maar wilt weten is makkelijk terug te vinden op het internet, ook op dit forum, dus dit lijkt me een onzinnig topic.

lees dit eens:
    http://www.ipodlounge.com/
    http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=23967
    http://www.tweakers.net/reviews/512
    http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=23361
    http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=23052

Voor al je vragen antwoord te vinden.

Bijdrager
    dBook

Heel flauw, eigenlijk een onzinnig topic, maar toch:

– iPod 4g heeft min. 16 Gb extra
    – iPod 4g is er in het wit (mini niet)
    – iPod 4g heeft een grijze clickwheel (mini wit)
    – iPod 4g heeft 12 uur afspeeltijd (mini 8 uur)
    – iPod 4g heeft absoluut gezien hogere prijs, maar wel een gunstigere prijs per Gb.

Ik zou zeggen, als je twijfelt, ga eens na wat je belangrijk vindt. Ga naar de Store of Dixons en houd ze allebei eens in de hand. Ik weet zeker dat je ter plekke verliefd wordt op één van de twee (als je pech hebt op beide…)

Ik heb zelf iPod 3g. Vind het clickwheel van de 4g veel fijner en praktischer, maar het design van de 3g vind ik mooier. Tsjaaa…..je kan niet alles hebben :roll:

Bijdrager
    Oupro

Zo is er voor bijna alles wel iets op te noemen waarvoor je het wel of niet zou willen aanschaffen. Destijds toen ik switchte heb ik mij ook de vraag gesteld van wat wil ik. Uiteindelijk ging het voornamelijk tussen een eMac en een iBook. Ben toen gegaan voor de iBook, vooral omdat de mobiliteit van het ding op dat moment zo belangrijk voor mij was. Dat vond ik op dat moment zelfs zo belangrijk dat performance niet een hoge prioriteit kreeg van mij.

Dus nogmaals. Bedenk vooral heel erg goed wat je zelf wilt. Jij bent straks de persoon die er gebruik van moet gaan maken. Jij moet er dus tevreden over zijn.

Bijdrager
    Michiel

Ik zag vandaag in uitgeest een 3e en 4e generatie iPod 20Gb, beide 329,- euro. Het verschil zat ‘m hierin dat de 4g 4 uur langer met z’n batterij doet maar dat je bij de 3g wat leuke standaard dingetjes zaten zoals een remote control en een dock (die zitten dus weer niet bij 4g).
    Misschien maakt dat iets voor je uit?
    Zelf ben ik (nog steeds) heel tevreden met iPod “classic” (met 5 GB en draaiknop, jawel)
    Succes ermee.

Bijdrager
    Richie79

3e generatie 15 gb model is ook een instap model dus dan krijg je ook geen dock, remote e.d er bij net als bij de 4e generatie 20 gb, dan kun je net zo goed de nieuwe 4e generatie iPod halen.

Bijdrager
    jilluz

begrijp ik het nou goed of niet? Kan je alleen maar muziek voor de ipod van een bepaalde site afhalen? Of kan je ook je eigen muziek die je op je computer hebt staan (die je hebt gedownload) ook gewoon op de ipod zetten?

Bijdrager
    Richie79
    ”jilluz”

begrijp ik het nou goed of niet? Kan je alleen maar muziek voor de ipod van een bepaalde site afhalen? Of kan je ook je eigen muziek die je op je computer hebt staan (die je hebt gedownload) ook gewoon op de ipod zetten?

Je kan je eigen muziek die je hebt gedownload op je computer gewoon op je iPod uploaden,.

Bijdrager
    dBook
    ”Visualfreak01″

Zo is er voor bijna alles wel iets op te noemen waarvoor je het wel of niet zou willen aanschaffen. Destijds toen ik switchte heb ik mij ook de vraag gesteld van wat wil ik. Uiteindelijk ging het voornamelijk tussen een eMac en een iBook. Ben toen gegaan voor de iBook, vooral omdat de mobiliteit van het ding op dat moment zo belangrijk voor mij was. Dat vond ik op dat moment zelfs zo belangrijk dat performance niet een hoge prioriteit kreeg van mij.

Voor die keus heb ik ook gestaan toen ik ging switchen. Heb toen ook voor de iBook gekozen. Vond het zo fijn werken dat ik ook een 2ehands eMac erbij heb gekocht :lol: .

Terug naar de iPod. Je kan ook gewoon eigen nummers erop zetten. Je hebt alleen iTunes nodig. En die is er voor zowel Mac als Windows….

Bijdrager
    jilluz

en zit iTunes bij het standaard pakket wat je ontvangt als je een iPod koopt? Of kan je dit ergens downloaden of moet je dit er apart bij kopen?

Bijdrager
    tennapel
    ”jilluz”

en zit iTunes bij het standaard pakket wat je ontvangt als je een iPod koopt? Of kan je dit ergens downloaden of moet je dit er apart bij kopen?

Een klein beetje eigen initiatief mag wel, gebruik google eens, of kijk op de Apple site.

iTunes kan je EN gratis downloaden EN het zit op de cd die bij elke versie van de iPod geleverd wordt.

18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.