11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    Studio Lex

Welke modem kan de Thompson Speedtouch 510 vervangen?

Ik heb problemen met een FTP server en dat ligt hoogst waarschijnlijk aan de Speedtouch modem. Volgens de beheerder van die server http://www.renderking.com/ heeft hij meer problemen met deze modems. Weet iemand een goede vervanging hiervoor ? (geen Alcatel of Thomson / speedtouch)

Gr, Lex

Bijdrager
    Bob Ross

Ieder ADSL modem wat je maar kan vinden. ADSL is ADSL.

Ga eens kijken naar een van Linksys oid, heb je evt. ook in 802.11x voor je Aiport.

Bijdrager
    Bigs

Is dat niet meer iets met instellingen (PASV mode gebruiken of evt. poort 20 naar je interne ip forwarden)? Ik heb op meerdere locaties prefect geFTP’d met die modems, denk dat het eerder aan de configuratie aan de serverzijde ligt.

Bijdrager
    HSL

je kan in de nat instellingen van de thomson 510 gewoon de poorten forwarden..

kan je misschien vertellen wat de problemen zijn waar deze persoon tegen aan loopt?

Bijdrager
    Napsju
    ”Bigs”

Is dat niet meer iets met instellingen (PASV mode gebruiken of evt. poort 20 naar je interne ip forwarden)? Ik heb op meerdere locaties prefect geFTP’d met die modems, denk dat het eerder aan de configuratie aan de serverzijde ligt.

Poort [size=20:3ea52c99c4]21[/size:3ea52c99c4] dus!

Bijdrager
    MacMeijers

Heb met mijn Alcatel 510 geen problemen op die site, en ook geen speciale poorten opengezet. Het zal dus wel iets anders zijn.

Bijdrager
    EagerB0bNerd

heb ook een speedtouch en FTP-en gaat als de gesmeerde bliksem.
    Ik moet wel eerst de firewall (van de mac) uitzetten anders werkt het niet.
    Neem aan dat je dat al geprobeerd hebt ?

Als het toch je modem blijkt te zijn heb ik nog wel een nieuwe Allied Data copperjet voor je die je mag overnemen.

en als je vraagt wat een goed alternatief is: Als ik nu een modem zou moeten kopen zou ik een “alles in een” kopen, dus modem, router, goede firewall en wireless access point in één kastje, biijvoorbeeld een Draytek.

Bijdrager
    Bigs
    ”Napsju”
    ”Bigs”

Poort [size=20:bf3c5a05b4]21[/size:bf3c5a05b4] dus!

Dat was geen typfout hoor:) Poort 20 is standaard de data poort voor FTP:

http://slacksite.com/other/ftp.html

Bijdrager
    Studio Lex
    ”HS-L”

je kan in de nat instellingen van de thomson 510 gewoon de poorten forwarden..

kan je misschien vertellen wat de problemen zijn waar deze persoon tegen aan loopt?

Het lijkt erop dat deze modem er zelf een nul voor zet. (Ik vertaal maar wat de beheerder van de server mij mailt):

[….the FTP server last update made mention of a PORT bug – that may be it.
    see the 0 in the front of the IP address… (and PASV is still off right? in both the app and the firewall?) Dann….]

> servers zijn geen dagelijkse kost voor mij. Hoe kan ik een poort forwarden? En wat houdt dat in?

Gr, Lex

Bijdrager
    Studio Lex
    ”MacMeijers”

Heb met mijn Alcatel 510 geen problemen op die site, en ook geen speciale poorten opengezet. Het zal dus wel iets anders zijn.

Die site is ook geen probleem. Maar op die server komen lukt mij niet. Om een animatie te renderen krijg ik via die server de beschikking over 24 renderstations. Ik moet dan mijn Cinema4D bestand eerst naar de server uploaden, waarna het renderen kan beginnen. Op een of andere manier heeft deze man (Dann) alleen problemen met THomson en Alcatel modems…

Bijdrager
    Studio Lex
    ”Bigs”

Hoi Bigs. Dit is een beetje geheimtaal voor mij…. Ik ben in ieder geval zover dat ik weet dat ik bij deze server PASV moet uitzetten in mijn FTP programma. Ook moet ik mijn firewall uitzetten. Ik heb bij andere servers ook nooit problemen gehad met FTP up-,en downloaden. Ook kom ik makkelijk op die server van Renderking met mijn inloggegevens als ik het bij een vriend van mij probeer met een andere modem (hij heeft kabel). Poort 20 forwarden zegt mij niets…

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.