30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 32)
  • Q:
    Bijdrager
    hgpijp

Welke microfoon voor Skype/G5

Moet ik bij het aanschaffen van een microfoon om te gebruiken voor Skype ergens op letten, m.a.w. werken alle microfoons zomaar op een (PowerMac) G5?

Ik kon het niet vinden in het MacOSX-forum van Skype.

Bijdrager
    philippo

Waar je op moet letten is dat een PM GEEN microfoon ingang heeft. Wel een line ingang, maar daarop doet een microfoon het NIET.
    Wat je dus nodig hebt is een usb headset, of een combinatie van bijvoorbeeld een iMic en een normale headset.

Bijdrager
    hgpijp

Aha! Ik vis gelijk even mijn oude Apple-microfoon uit de prullenbak, die is dus (waarschijnlijk) niet stuk…

Bedankt!

Bijdrager
    computer space

Of een bluetooth headset. Die zijn ook het meest plug-and-play.
    Je oude apple-mic met een iMic gaat ook denk ik. Zelf heb ik een knaken-mic van Dixons (6 euro) met iMic, ik haat dingen op mijn hoofd. Dan maar vette galm aan de andere kant :mrgreen:

Bijdrager
    hgpijp

Koop ik dus een Bluetooth-adapter van Belkin (die toch zo’n goeie relatie met Apple hebben, daarom) om bij mijn Bluetrek G2-headset te gebruiken, krijg ik de melding dat mijn bluetooth-hardware geen headsets ondersteund. En Belkin heeft er ook geen bruikbaar antwoord op…

Beetje jammer…

Bijdrager
    DeX

Hey interessant, ik ben ook van plan om een microfoon voor m’n G5 aan te schaffen (ook t.b.v. Skype).

Maar ik vind het zonde om een USB-poort te gaan gebruiken voor een iMic of andersoortig device. Ik ben een redelijke leek op audio-gebied (dus wellicht is dit een rare vraag): bestaan er geen microfoons die je in de line-in van de G5 kan stouwen (en die dan ook werken :P)? Lijkt me dat we niet de enigen zijn die zoiets willen..

Bijdrager
    computer space

Dan zul je een microfoon met een versterker tot lijnniveau moeten hebben. Daar heb je stroom voor nodig. Dus heb je of nog een USB poort of een batterij nodig. Microfoons met batterij en lijnniveau bestaan trouwens wel. Alleen denk ik dat je qua prijs niet wint van een Bluetooth headset, USB mic of iMic / knakenmicrofoon combi. Zonde van die USB poort is het ook niet echt. Voor 15 euro heb je er voor je G5 weer keurig 4 interne op PCI kaart bij zonder lelijke adapters.

Bijdrager
    DeX

Hey dat is natuurlijk ook een idee.. Iemand suggesties voor een dergelijke geluidskaart?

Bijdrager
    computer space

Ik had het over een USB kaart, voor het geval je poorten op zijn. Hoef je niet aan de hub. Met een geluidskaart heb je nog steeds dat line-level probleem. Of je moet er een specifiek voor een microfoon hebben, maar ik weet niet of dat bestaat.

Bijdrager
    DeX

Ja maar goed, ik heb tig andere apparaten die ik op USB moet aansluiten; bovendien heb ik zat PCI-X-sloten vrij. Dus daarom kun je in dit geval dan beter meteen een goeie geluidskaart kopen (met ‘normale’ microfooningang)..:)

Bijdrager
    hgpijp
    ”hgpijp”

Koop ik dus een Bluetooth-adapter van Belkin (die toch zo’n goeie relatie met Apple hebben, daarom) om bij mijn Bluetrek G2-headset te gebruiken, krijg ik de melding dat mijn bluetooth-hardware geen headsets ondersteund. En Belkin heeft er ook geen bruikbaar antwoord op…

Beetje jammer…

Iemand nog een idee over het Bluetooth probleem? Er zijn al weer eerdere draadjes over geweest, maar volgens mij geen afsluiting in de vorm van: ‘kan niet’ of ‘doe dit en dat…’

Bijdrager
    rnbprod

Ik ben op zoek naar een redelijk USB microfoontje zoals die van Logitech, maar ik vind die van Logitech niet mooi en hij is me ook iets te duur (€40). Er hoeft van mij ook niet zo’n staak aan te zitten.

Bij de computerwinkels om de hoek hebben ze alleen microfoons met mini-jack….:x

Verder kon ik weinig vinden… iemand een idee?

(Ik zoek dus geen iMic of studio-microfoon)

Bijdrager
    computer space

Anders dan die Logitech en webcams met alles erop en eraan is er erg weinig. Ik zou toch de iMac of een bluetooth headset pakken. Met die iMic kan je iedere jackplugmic die je mooi vind aan je mac hangen (heeft namelijk een optionele voorversterker voor een microoonsignaal)

Bijdrager
    hansenonline

gisteren een bluetooth headset gekocht en het is mij gelukt die te pairen, nu nog eens kijken of het met skype werkt en dan kan ik een review geven voor een logitech headset in dit draadje.

Bijdrager
    rnbprod

Heb bij mijn eigen ibookje inderdaad een iMic, mooi ding, maar het signaal van de mic is niet al te sterk. Misschien is dit inderdaad de oplossing, met een ander microfoontje, bv. zo’n standaardgevalletje, en er zijn bij conrad ook wel mooie kleine mics te krijgen.

Jammer eigenlijk dat je die mooie oude Plaintalk niet meer kan gebruiken… zit een langere plug aan voor voeding.

Bijdrager
    hansenonline
    ”hansenonline”

gisteren een bluetooth headset gekocht en het is mij gelukt die te pairen, nu nog eens kijken of het met skype werkt en dan kan ik een review geven voor een logitech headset in dit draadje.

vanmiddag een gesprekje gehad via skype en als je allebei een headset hebt is het relaxed, nu hoorde ik mijn eigen echo via de speakers en microfoon van mijn gespreks partner. herb de logitech mobile freedom headset en ik kan niet zeggen dat het bij mij lekker zit, maar het is makkelijker dan aan een draadje vast te zitten. helaas kan ik door de betonnenmuur niet ver van mijn macje afzitten met de standaard bluetooth op de imac en misschien kan dit wel als ik een losse dongle koop. na eerst met een oudere versie van skype een boel gegrom op de lijn te hebben gehad was dit met de laatste skype versie meteen verholpen. voor 45 euro vind ik het wel jammer dat ik de woonkamer niet haal, maar als je andere muren in je huis hebt kan het misschien wel.

Bijdrager
    craig kroeger

Omdat ik heeeeel veel met mijn vriendin chat via Skype hebben we beide een fatsoenlijke USB headset gekocht.

Hij kost €70, maar hij is echt perfect, en ook heel goed te gebruiken om muziek mee te luisteren.

Bijdrager
    DeX

Merk / type?

Bijdrager
    craig kroeger
    Bijdrager
    davedive

Ja maar die headsets zijn mij toch wel iets tè ‘studio’ achtig.

– op mijn werk zie ik mij dat niet opzetten de ganse dag, en waar moet de gewone telefoon dan naartoe :?
    – thuis : daar zit ik niet altijd in dezelfde ruimte als de computer en dan hoor je dat toch niet bellen?

Kijk op het werk hebben we usrobotics USR9600 gekocht(30 euro excl. btw bij 15 stuks). Een ‘èchte’ telefoon die via usb aan een PEEECEEE:evil: hangt en naast je toetsenbord op je bureau ligt te wachten tot er iemand belt.

Dus iemand belt … ring ring : de telefoon zèlf begint te rinkelen en op het scherm zie je wie er belt (ook op het telefoonschermpje als je het kan ontcijferen). Je neemt op via groene toetsje en haakt in met het rode toetsje. Géén interventie op je computer nodig.
    Dàt noem ik nu een goed produkt:mrgreen: :mrgreen: ALS het MAC zou ondersteunen maar dat doet géén enkel van alle handsets die ik bekeken heb. :mrgreen: :mrgreen:

De eerste die zo’n mac-ondersteunde handset vindt, meld het mij aub.

Dank
    Davedive

Bijdrager
    dsm
    ”craig

Omdat ik heeeeel veel met mijn vriendin chat via Skype hebben we beide een fatsoenlijke USB headset gekocht.

Hij kost €70, maar hij is echt perfect, en ook heel goed te gebruiken om muziek mee te luisteren.

Ik heb ‘m ook en kan hem zéér aanbevelen, maar: koop ‘m niet bij Logitech, maar via http://www.4launch.com. Ik kocht ‘m daar voor iets van € 45,00. Je moet daar ff een account aanmaken, je bestelt, krijgt dan mailtje met betaalinstructies en de opdracht wordt verwerkt zodra betaling is ontvangen.

Bijdrager
    dsm

ik bedoelde http://www.4launch.nl, sorry :innocent:

Bijdrager
    Henque
    ”hansenonline”

vanmiddag een gesprekje gehad via skype en als je allebei een headset hebt is het relaxed, nu hoorde ik mijn eigen echo via de speakers en microfoon van mijn gespreks partner. herb de logitech mobile freedom headset en ik kan niet zeggen dat het bij mij lekker zit, maar het is makkelijker dan aan een draadje vast te zitten. helaas kan ik door de betonnenmuur niet ver van mijn macje afzitten met de standaard bluetooth op de imac en misschien kan dit wel als ik een losse dongle koop. na eerst met een oudere versie van skype een boel gegrom op de lijn te hebben gehad was dit met de laatste skype versie meteen verholpen. voor 45 euro vind ik het wel jammer dat ik de woonkamer niet haal, maar als je andere muren in je huis hebt kan het misschien wel.

Hans, hoe heb je dit voorelkaar gekregen?
    Mijn Bluetooth-configuratie-assistent ziet de headset niet (Logitech mobile freedom, zelfde als die van jou dus)
    Verder heb ik D-Link DBT-120 Bluetooth adapter (firmware update gedaan)

Ik wil ook graag skypen zonder draadje, al is het maar 2 meter

Bijdrager
    computer space
    ”rnbprod”

Heb bij mijn eigen ibookje inderdaad een iMic, mooi ding, maar het signaal van de mic is niet al te sterk. Misschien is dit inderdaad de oplossing, met een ander microfoontje, bv. zo’n standaardgevalletje, en er zijn bij conrad ook wel mooie kleine mics te krijgen.

Jammer eigenlijk dat je die mooie oude Plaintalk niet meer kan gebruiken… zit een langere plug aan voor voeding.

Heb je wel de schakelaar omgezet?

Bijdrager
    wilko

Ik wilde ook Skypen met een bluetooth headset, maar voordat ik dat ding bestel wil ik graag weten: werkt het nu wel of niet met een USB bluetooth dongle? Het gaat ook weer om een Logitech Mobile Freedom dingetje. Wie o wie heeft het werkend gekregen?

Bijdrager
    Henque

Teneerste had hansonline ‘m al al de praat gekregen.
    En nu ik ook.
    Wel een D-Link Bluetooth adapter nemen.

Bijdrager
    wilko

hansenonline had het aan de praat gekregen met ingebouwde bluetooth. Dat heb ik niet. Ik heb een vaag merk bluetooth dongle. Maar als je ‘m met een D-Link werkend hebt gekregen durf ik de gok te wagen om het gewoon te proberen.

Bijdrager
    hansenonline
    ”henque”

Teneerste had hansonline ‘m al al de praat gekregen.
    En nu ik ook.
    Wel een D-Link Bluetooth adapter nemen.

ik zie dat je eruit bent gekomen!

Bijdrager
    Henque
    ”hansenonline”

ik zie dat je eruit bent gekomen!

Ja… ik was vergeten de headset in de koppelingsmodus te zetten.
    Bedankt nog.

Bijdrager
    ropost

Hallo allemaal
    Ik heb net een bluetrek s2 gekocht met de bevesteging van de verkoper dat ik skype kan
    DAt was de bedoeling
    Nou krijg ik geen contact met mijn powerbook en de S2

Iemand een idee wat ik fout zou kunnen doen??

Dank jullie vast

Robert

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 32)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.