12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    Paul26

Welke Mediaplayer i.c.m iMac?

Beste allen,

Voordat iedereen zegt; ‘deze website heeft een zoekfunctie’, die heb ik natuurlijk gebruikt. Alleen heb ik hier niet het juiste antwoord gevonden op mijn vraag.

Ik ben op zoek naar een mediaplayer die ik aansluit op mijn TV (met tussenkomst van mijn receiver) om mijn TV-series en Films te kunnen streamen (bekabeld netwerk) vanaf mijn iMac (27″ i3, naajaar 2010). Ik gebruik hier op dit moment mijn PS3 voor, maar hiermee loop ik nogal tegen een aantal beperkingen aan. Nu moet mijn iMac bijvoorbeeld altijd MKV omzetten (al dan niet in real-time) om deze via mijn netwerk op mijn TV te tonen.

Ik ben op zoek naar een mediaplayer die voldoet aan de volgende eisen:
    – compatible met Mac OSX Snow Leopard
    – géén ingebouwde harde schijf
    – component video-out
    – speelt full-hd MKV!!, WMV!! en alle andere gangbare videoformaten zonder problemen
    – geeft DTS audio door via digital audio-out (optisch of coaxiaal)
    – gunstige prijs-kwaliteit verhouding

Ik heb al veel informatie gevonden, maar veel berichten in dit forum zijn al verouderd (dus al veel nieuwe apparaten verkrijgbaar) of ze sluiten niet goed aan bij mijn wensen. Ook uit reviews wordt ik nog niet veel wijzer aangezien ik veel verschillende berichten hoor.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. Bedankt!

Bijdrager
    madcat

ik zou een macmini aansluiten met een hdmi- of video- convertor

Bijdrager
    Dr. Maddox

Gebruik PS3 Mediaserver voor je Playstation3. Is draadloos, plug en play en ondersteund vrijwel alle standaard codec.

Bijdrager
    Paul26

ik zou een macmini aansluiten met een hdmi- of video- convertor

Dat is meteen wel heel duur, deze optie is wel mijn ideaalsituatie, maar ik denk dat een alternatief met een aparte mediaserver slechts een vijfde van de prijs is.

Gebruik PS3 Mediaserver voor je Playstation3. Is draadloos, plug en play en ondersteund vrijwel alle standaard codec.

Dat is wat ik nu gebruik, alleen hiermee ondervind ik de laatste tijd veel problemen. Ik denk dat de bottleneck zit bij het omzetten in realtime van hoge kwaliteit full-hd mkv’s.

Wat zijn de opties van aparte mediaplayers die goed werken en aansluiten bij mijn behoeften?

Bijdrager
    Dr. Maddox

Weet je zeker dat de configuratie van de Mediaserver goed staat? Je hoeft bijvoorbeeld niet de allerhoogste kwaliteit te gebruiken voor goed beeld en geluid. Een middelmatig compressie voldoet ook goed, zelfs in HD.

Het zou in ieder geval niet mogen via de kabel of je Mac stikt in het converteren…

Succes in ieder geval!

Bijdrager
    madcat

Een andere optie is een apple tv hacken of een oude macmini op de kop tikken.
    Alles heeft zijn voor en nadelen, en vaak zijn de mooiste oplossingen de duurste.

maar veel sterkte ermee

Bijdrager
    menu
    Bijdrager
    tarun

Klinkt als een Popcorn. Weet alleen niet welke je moet hebben.

Bijdrager
    Paul26

Weet je zeker dat de configuratie van de Mediaserver goed staat? Je hoeft bijvoorbeeld niet de allerhoogste kwaliteit te gebruiken voor goed beeld en geluid. Een middelmatig compressie voldoet ook goed, zelfs in HD.
    Het zou in ieder geval niet mogen via de kabel of je Mac stikt in het converteren…
    Succes in ieder geval!

Ik heb al heel wat gespeeld en getweaked met verschillende settings en bepaalde files blijft hij gewoon weigeren. De PS3 probeert het wel en zegt dan na enige tijd: ‘Bestand is beschadigd’

@menu
    Ik ga er naar kijken, bedankt.

Geblokkeerd
    Anoniem

Ga op zoek naar een Apple TV 2… samen met je huidige Mac ben je dan ook gelijk klaar, en ’t kost je niets/nauwelijks meer dan een rammelbox van een Medion merk:)

Moderator
    Rivanov

Apple TV 2 speelt standaard geen MKV etc af.
    Moet je jailbreaken en dan nog heb je ‘maar’ een beperkte output van 720p.

Ga voor een Popcorn Hour of iets in die trant. Dus een dedicated network media streamer. De Boxee Box is ook een erg goed apparaat.

Ikzelf heb de Popcorn Hour A-110 en die speelt alles moeiteloos af.

Bijdrager
    gerror

Ik zou ook voor een Western Digital Mediaplayer gaan. Ik heb de Live en het speelt zo’n beetje alles af inclusief ondertitels.
    Het enige nadeel is dat ik de dataoverdracht nooit op volledig snelheid heb kunnen krijgen. Dus een 9 gig MKV kan ik wel streamen maar een full BR rip van 40 gig moet ik via de usb harde schijf doen.

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.