4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    bonestaak

Welke mail converter

Ik ben niet echt tevreden over mijn outlook 365 en voorheen had ik al Apple mail en die was ook niet echt geweldig.  Ik wil dus een aantal andere varianten proberen,  hiervoor moet ik echter de .olm converteren.  Wie weet een behoorlijke converter?  Ik heb al even de try out van Stellar geprobeerd maar die blijft al hangen op het wachtwoord (systeemwachtwoord)wat je in moet voeren bij de eerste opstart.

Moderator
    Night
    Bijdrager
    janbergstra

Emailchemy misschien? https://weirdkid.com/emailchemy/

Bijdrager
    bonestaak

Enkele van deze converters geprobeerd,  ik was in de veronderstelling dat als ik alles uit Outlook wil overzetten naar (bijvoorbeeld) Thunderbird of airmail dat de converter alle mappen mee zou nemen, dus niet alleen de email accounts zelf maar ook de mappen zoals bewaarmappen voor mijn eigen domein (ik moet altijd mijn email van mijn walberg domein overkopieeren naar een archiefmap want mijn hoster accepteert geen pop accounts meer en tot grote ergenis bleek dat imap gewoon alles wist,  ik was gewend alles op de host zelf te wissen maar uiteindelijk bij imap wordt ook op je Mac alle email gewist.

Afgezien dat de Demo converters dus maar enkele emails converteren,  nemen ze dus de archief mappen van mijn Outlook dus ook niet mee.  Kennelijk kijken die converters alleen maar wat er op de host staat.

Ook inmiddels al een paar emailapplicaties geprobeerd namelijk Thunderbird en Airmail,  Thunderbird haalt na conversie 0 emails binnen (en in Thunderbird al de importuitbreiding binnengehaald).   Airmail zou dus wel accounts binnen moeten halen (dus met email instellingen) maar zodra je aangeeft waar de user map staat blijft Airmail leeg

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.