30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 36)
  • Q:

Bijdrager
    Pivni Pes

Welke mac’s zijn er nu eigenlijk?

Welke mac’s zijn er nu eigenlijk?
    Dan bedoel ik dus nieuwe machines mee.
    Op de site van Apple staan alleen maar deze 3:
    – Imac
    – Mac mini
    – Mac pro

Imac is niet iets wat ik zoekt.
    Mac pro is om te kwijlen, maar is best prijzig.
    Mac mini is ook een zeer mooi geweldig ding, maar een dubbele monitor is weer een apart verhaal.

De keus is eigenlijk best wel summier.

Bijdrager
    Kryptonate

Er is ook nog de Macbook en de Macbook Pro

Bijdrager
    Cloudsurfer

Als ik je post zo lees ben je opzoek naar een tower, de Mac Pro is dan je enige keus. De iMac heeft trouwens ook dual monitor support.

Bijdrager
    Juch
    ”Pivni

Mac mini is ook een zeer mooi geweldig ding, maar een dubbele monitor is weer een apart verhaal.

dubbele monitor?? waar haal je dat vandaan? Er komt helemaal geen monitor bij de Mac Mini.

Watvoor mac zoek je eigenlijk precies dan. iMac is niet goed genoeg?

Bijdrager
    Cloudsurfer

Ik denk dat hij dual monitor support bedoelde.

Bijdrager
    Pivni Pes
    ”Kryptonate”

Er is ook nog de Macbook en de Macbook Pro

Ja, dat klopt, daar had ik niet echt naar gekeken omdat het niet iets is waar ik naar op zoek ben.
    Maar het zijn wel ongelofelijke mooie laptops,

”Cloudsurfer”

Als ik je post zo lees ben je opzoek naar een tower, de Mac Pro is dan je enige keus. De iMac heeft trouwens ook dual monitor support.

Ja, een tower is idd. waar ik een beetje naar op zoek ben, daar kan je nog een extra video kaart in plaatsen (of daar zitten al 2 uitgangen op?)
    De Imac is bij mij nooit favoriet geweest

”Juch”
    ”Pivni

dubbele monitor?? waar haal je dat vandaan? Er komt helemaal geen monitor bij de Mac Mini.

Watvoor mac zoek je eigenlijk precies dan. iMac is niet goed genoeg?

Ik bedoel het aansluiten van 2 monitoren.
    Er zit maar een uitgang achterop de mac mini en een mogelijkheid voor een extra kaart is er niet dacht ik.

Bijdrager
    Overstappertje

Pivni Pes, wat wil je doen met je Mac?
    Er is eigenlijk voor iedereen wat wils.
    En wil je echt per se 2 monitoren? Een 23 of 24 inch scherm is ook zo groot dat er meerdere applicaties tegelijk zichtbaar kunnen zijn bijvoorbeeld.

Bijdrager
    Pivni Pes

Wat ik het voornaamste er mee doen is met Adobe Illustrator werken.
    Uiteraard ook E-mail en Internet, maar toch al gouw 70% Illustartor.
    Een Mac mini leek me daarvoor erg geschikt, alleen dual monitor mis ik bij een Mac mini.
    Ik ben al heel wat jaren gewend om met 2 monitoren te werken, met een 1 monitor staan al mijn
    gereedschappen venster me in de weg.
    Zo’n 23″ of een 24″ scherm heb ik nog niet zo over na gedacht, het lijkt me zo groot.
    Misschien moet ik maar even ergens in een winkel zo’n ding gaan bekijken.

Bijdrager
    Almerrrrr

Een imac kun je eventueel ook prima een 2e monitor op aansluiten.
    En dit is een snellere machine dan een mini.

Moderator
    unSOUND

Maar hij wil geen iMac… maar wel 2 schermen… dus heb je 2 opties:

• Een Mac mini met een externe grafische kaart ( kost een paar honderd euro ), en is een stuk trager dan de iMac en de Mac Pro.

• Goedkoopste MacPro. Is een stuk sneller dan de iMac en de mini, maar waarschijnlijk veel te zwaar ( en duur ) voor wat jij er mee gaat doen…

Bijdrager
    Juch

andere oplossing, koop 2 mini’s met twee schermen;):P :innocent:

Moderator
    unSOUND

Dan ben je helemaal de bom natuurlijk…. :P

Bijdrager
    RiFF

Ik denk dat je bij de Mac Pro gaat uitkomen:)

Bijdrager
    lowfi

Mini met een matrox dualhead2go?

http://www.matrox.com/graphics/en/gxm/home.php

Bijdrager
    Pivni Pes

Ik zit eigenlijk een beetje te denken aan een breedbeeld monitor, zo’n ding moet ik
    eigenlijk een keer in het echt zien.
    En zo’n Mac mini, is dat ook ergens te zien en te bevoelen?

”lowfi”

Mini met een matrox dualhead2go?

http://www.matrox.com/graphics/en/gxm/home.php%5B/quote:0faba9bb23%5D
    Iemand hier mee ervaring, ziet er op hun site wel goed uit.
    En wat doet zo’n ding gemiddeld qua prijs?

Bijdrager
    macmickey2

Ik zou zeggen ga eens op zoek naar de dichtsbijzijnde Apple dealer. Daar kunnen ze je van alles laten zien en horen, voelen whatever..En bedenk eerst heel goed wat je nu wilt doen en misschien er later nog bij…

Bijdrager
    Kryptonate

Bij een Apple reseller kun je idd alle Macs gaan bezien en voelen als je wilt.

Over de prijs van de Dualhead2Go: komt op iets van een 140 euro normaal gezien. Maar heb er geen ervaring mee.

Bijdrager
    n8n

Misschien toch een MacBook (Pro), die kan je ook thuis laten staan, 13 of 15″ lijkt me genoeg voor je toolbars en je kan er ook een extern (2e) scherm op aansluiten

Bijdrager
    Martins

Als je niet persee vast zit aan een nieuwe mac. Koop dan een mac pro g5 zijn snel en niet heel duur.

Bijdrager
    Cloudsurfer

Wat is er eigenlijk aan de iMac dat je niet mag? Het uiterlijk? Het is een prima computer voor de dingen die je wil. Een 24″ iMac heeft een lekker werkoppervlak maar is ook weer niet oncomfortabel groot om te gebruiken. Bovendien kan je er moeiteloos nog een monitor op aansluiten. Het enige wat je niet kan is upgraden, maar dat kan je met een Mac mini ook niet.

Bovendien heb je met de iMac dedicated graphics, de Mac mini leent wat werkgeheugen om de grafische kaart te voeden.

Bijdrager
    Aerea

Ik heb iet helemaal een antwoord of oplossing. Allereerst wel de boodschap dat ik het met je eens ben dat de keuze enorm beperkt is. Ik heb sinds kort een MBP (MacBook Pro). Ik ben helemaal weg van Mac nu, dus ik zou over een jaar, als deze verouderd is dus, een vaste pc willen proberen van Apple. Maar een iMac vind ik echt lelijk en een Mac Pro is verschrikkelijk duur (wel erg mooi en vooral die HD Cinema’s: (L) ).

Maar een MacBook Pro is denk ik een goede oplossing voor jou. Ik heb er gewoon een extern scherm aan gekoppeld (19inch) en samen kan ik me er prima mee uitleven. Ik heb de 2,33Ghz variant, dus die is lekker vlot en prima te gebruiken! Ik zou niet weten waarom je dan geen MacBook (Pro) zou willen, je kunt er veel mee.

Overigens, er wordt gezegd dat je een extra scherm aan kunt sluiten bij een iMac. Nu ben ik geen onwijs stijlfiguur, maar ik heb het idee dat dat toch echt niet kan qua design. Zo’n witte (lompe, want zo vind ik ze) iMac en dan zo’n subtiel scherm erbij, heel andere stijl toch?

Bijdrager
    Cloudsurfer

Uiteindelijk is het toch functionaliteit over design. Ik kan me voorstellen dat de iMac niet bij iedereen in smaak valt, maar hij is wel onwijs energie zuinig, neemt weinig ruimte in beslag en heeft een paar krachtige chips onder de motorkap zitten. Voor een aangename prijs ook nog.

Veel valt er niet aan te upgraden, maarja, dat kan met een laptop ook niet. Bovendien koop je na vijf jaar weer een nieuwe computer.

Bijdrager
    Aerea
    ”Cloudsurfer”

Uiteindelijk is het toch functionaliteit over design.

Dat ding is één en al design en daarom niet meer een kwestie van functionaliteit boven design, vind ik. Het is een combinatie van design en functionaliteit.

Bijdrager
    lowfi

Vind een iMac ook niet mooi. Komt voornamelijk door die lelijke baard eronder eigenlijk.

Ik heb trouwens voor het zelfde dilemma gestaan…. Mac mini te traag, iMac niet mooi en ik had al een scherm. Uiteindelijk toch overstag gegaan en een Mac Pro gekocht. Voor mij is het tot op heden nog overkill maar ben er wel blij mee natuurlijk:P

Een Mac Pro mini (cube2) zou voor veel mensen een oplossing zijn al zie ik dat niet zo snel gebeuren;)

Bijdrager
    Pivni Pes

Tsja, ik durfde het niet zo hard te zeggen, maar zo’n Imac is idd. oerlelijk.
    Mac pro is gewoon te duur en een Mac mini is opzicht goed, maar ook weer niet compleet.
    Dus aan de ene kant een Mac pro voor de pro en de andere kant een Mac mini voor de in stappers.
    Maar daar tussen is maar weinig te vinden, een Imac en een Mac book.
    Het is illegaal, dat is het probleem, maar het Osx86 lonk dan wel bij sommige mensen.

Bijdrager
    vogel

Ach ja, smaken verschillen en eerlijk gezegd heb ik mijn Mac niet gekocht, omdat ie zoveel mooier is dan een PC. Uiteindelijk wil ik een fijne computer met OS X en kan me die baard geen reet schelen.
    Tussen de mini en de Mac Pro zit wel degelijk wat.

Bijdrager
    Pivni Pes

Tsja, misschien moet ik maar eens zo’ n Imac bestuderen.

Bijdrager
    Cloudsurfer

Die “baard” van de iMac valt reuze mee en merk je niet eens op tijdens het gebruik.

Bijdrager
    Pivni Pes

Tsja, maar even zitten denken over de Imac (de naam al), misschien moet het die dan maar worden.
    Tenslotte is hij om er mee te werken.

Op de site van Apple heb ik even bij galerij gekeken, en ik zag op de achterzijde een aantal aansluitingen zitten.

– geluid in/uit
    – USB 2.0
    – Gas & water
    – FireWire
    – G-Lan
    – Mini-DVI
    – Beveiligingspoort (zeker om hem vaste leggen zo dat hij niet wegloopt)
    – Aan/uit knopje

Stroom?!? niet dat dat zo heel belangrijk is, maar hoe wordt dat ding voorzien van stroom?
    En waar het mij eigenlijk om gaat is waar sluit je een tweede monitor op aan?

Bijdrager
    Pivni Pes

Oke,oke, wat gevonden over die tweede monitor aansluiten.

http://en.wikipedia.org/wiki/Mini-DVI

Maar dat betekend zeker dat ik niet zomaar een LCD scherm kan aansluiten die ik wil, of kan dat wel?

[edit]

Dan zou dit misschien een oplossing zijn denk ik.

[code:1:49c5942981]De Apple mini-DVI-naar-VGA-adapter is geschikt voor de iMac (Intel Core Duo), MacBook en 12-inch PowerBook G4. Sluit het ene uiteinde van de adapter aan op de mini-DVI-poort van de computer, en de VGA-connector van de adapter op een extern VGA-beeldscherm of een projector.

Deze adapter ondersteunt zowel synchrone weergave als een uitgebreid bureaublad.[/code:1:49c5942981]
    19 euro is nou ook weer niet het probleem denk ik.

[/edit]

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 36)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.