10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:

Bijdrager
    lengerke

Welke macOS download?

Ik help iemand die een MBP van 2011 heeft, er staat nu Snow Leopard op. Hij kan max. tot High Sierra. Dat kan niet in een keer, maar moet met een tussenstap via Mountain Lion. Ik heb op de downloadpagina dit gedownload: “Gecombineerde OS X Mountain Lion v10.8.5-update” is echter maar 873 Mb groot.. Ik twijfel of ik wel de goede heb. Kan ik deze wel gebruiken?

Alvast dank!

• Dit onderwerp is gewijzigd 2 maanden, 1 week geleden door  lengerke.

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Nee dat is niet de goede, het is slechts een update, geen volledig systeem. Probeer deze eens.

Bijdrager
    Blieper

Nee, een Combo-update is alleen om in Ă©Ă©n keer naar de laatste versie van hetzelfde systeem te updaten.

Bijdrager
    Gijs Raggers

Bijdrager
    Max_G

Je kunt toch gewoon een clean install doen van High Sierra? En dan via migratie-assistent de instellingen en bestanden overzetten? Je hebt een externe disk nodig ja, maar die moet diegene sowieso voor backups hebben.

Bijdrager
    lengerke

@ Hendrik: Ik ga niet iets downloaden van Softonic, heb daar geen goed gevoel bij.

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Als je op de download knop klikt kom je gewoon bij Apple terecht. (net als de link die Gijs geeft).

Bijdrager
    jv65

Voor Mountain Lion moet je tegenwoordig € 21,99 betalen:

https://www.apple.com/nl/shop/product/D6377ZM/A/os-x-mountain-lion

Bijdrager
    Mac Hammer Fan

Download eerst Yosemite en update van 10.6 naar 10.10. vervolgens kun je probleemloos updaten naar High Sierra. En het zal je niets kosten. đŸ˜‰

Mac OS X 10.10 Yosemite Free Download DMG

Bijdrager
    lengerke

Dag mensen,

Dank voor jullie meedenken. We moesten stoppen omdat er andere dingen gedaan moesten worden. Binnenkort weer verder. Apple even gebeld, zij gaven aan: download eerst OS X El Capitan en na die installatie macOS High Sierra installeren.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.