4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    david s

welke macmini voor audio, 2010 of 2011

Hallo,

ik sta op het punt een 2e hands Macmini 2010 te kopen, dualcore 2.4 ghz, 3gb, 320 gb, om deze puur en alleen voor muziekopslag-en weergave te gaan gebruiken.Ik heb nu zo’n 120 gb aan muziek op de HD van mijn MB, die ik dan over wil zetten.Ik veracht niet veel meer muziek er op te gaan zetten de komende tijd, schat max 200gb, en video’s zijn niet interessant voor mij. Snowleopard is voldoende, Lion heb ik van mn MB gedaan.

Nou ga ik toch twijfelen :heb ik meer aan de 2011 i5versie met 500gb, Lion, 2-4 gb, als ik alleen maar iTunes en Puremusic wil gaan gebruiken?
    Lion, sneller, grotere HD, maar:heb ik er wat aan gezien mijn doel?
    Geen SD, dus diskdrive erbij kopen, geheugen uitbreiden, zit ik zo zeker 300 euro boven de prijs van een 2e hands.

Wie helpt me uit de twijfel??

Bijdrager
    wjend

Totaal geen nut. Audio is niet processorintensief, en als je zegt dat je max. 200 GB aan muziek erbij zet, heb je nog genoeg aan je 320 GB.

Maar is het niet veel handiger om een externe HD voor je MacBook te kopen? Onder de €100 euro heb je een 1TB HD.

Nu weet ik niet wat je doel is van de Mac Mini, dus dat is aan jou, maar daarmee ben je in ieder geval stukken goedkoper uit.

Bijdrager
    david s

Bedankt voor je reactie

Met de MB stream ik naar de airport express_>dac, met de MM wil ik deze direkt aan de DAC koppelen, via USB-Vlink, om er het maximale uit te halen.

Mijn MB heeft al een 500gb HD., en valt dan vanaf het moment dat de MM daar is voortaan in handen van mijn vrouw….die anders zelf een eigen laptop wil, dus 2 vliegen in 1 klap

Bijdrager
    wjend

Ah. In ieder geval, zal je aan die verbeterde specificaties van de 2011 niets (of in ieder geval bijna niets) hebben

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.