30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 33)
  • Q:
    Bijdrager
    Murdock

Welke macbook kopen

Ik ben nieuw en zou na iphone gekocht te hebben ook een macbook willen kopen. Maar kan je met macbook air ook een dvd5 bestand omzetten naar mkv? Of is een macbook air er niet geschikt voor?
    Ik gebruik pc voornamelijk voor surfen,mails,eens exel. En word en downloaden. Zware games speel ik niet, enkel fb games enzzz
    Kan ik dit met een macbook air? Of heb ik een andere mackbook nodig?

Bijdrager
    McPim

Dat kan prima, een MB Air heeft geen ‘beperkingen’ t.o.v. (bijvoorbeeld) een snellere MacBook Pro. Het duurt alleen wat langer.

Bijdrager
    Shmoo

Als je de MacBook Air 13″ met Core i7 processor upgrade koopt ( a 1145,- ) dan gaat het omzetten van je films sneller dan met de instap MacBook Pro 13″.

Maar goed of je daar nu extra geld aan moet uitgeven is weer een ander verhaal. Persoonlijk zou ik dat nooit doen omdat je een computer verder voor vrij simpele dingen gebruikt. Het is niet dat een instap MacBook Air geen films kan omzetten het duurt alleen een aantal minuten langer voordat het klaar is.

Mijn advies zou zijn, omdat ik denk dat je niet perse nu een laptop nodig hebt..
    Wacht nog twee a drie maanden op de nieuwe generatie MacBook Air en koop dan het instap model. Dan heb je een iets snellere computer met meer specs van deze tijd en waarschijnlijk ook nog de keus voor een donkergrijze of gouden kleur als je echt gangster wilt zijn.

Bijdrager
    Pineapple

Als ik jou was zou ik geen mackbook kopen. Naar mijn mening zijn de macbooks een stuk beter.

Bijdrager
    McPim

Pineapple 1 minuut geleden #
    Als ik jou was zou ik geen mackbook kopen. Naar mijn mening zijn de macbooks een stuk beter.

Goed advies! Daar kan Murdock wat mee :-P

Bijdrager
    Murdock

Waar slaat dat nu weer op pineapple? Mijn hp pc met windows 10 doet raar en wil deze vervangen en ik dacht aan een macbook air of de macbook deze zonder ventilatie.

Bijdrager
    McPim

(Pineapple valt over je spelling van mackbook Murdock, laat ‘m maar. Het is MacBook volgens Apple, dus hij weet zelf ook niet waar hij het over heeft.)

Bijdrager
    Murdock

Nu heb ik een hp met windows 10 intel i5 cpu, 8GB ram en 500SSD van samsung is nu bijna 2jaar.

Bijdrager
    McPim

Ik zou, wat Shmoo zegt, als het kan nog even wachten. Eind van het jaar waarschijnlijk nieuwe modellen.

Bijdrager
    Murdock

Ik begrijp het wel, maar ik zit te springen om het nieuwste model. Doe ik met de iphone ook niet en zo bespaar je vele euro,s.
    Ik heb vernomen een macbook air ook een zeer goede acuduur heeft. Het zal wel effen wennen worden altijd al windows hebben gehad.

Bijdrager
    McPim

….ok, Pineapple had een punt (qua spelling):lol: :evil: Volgens mij bedoel je dat je niet zit te springen om het nieuwste model? En het is inderdaad even wennen als Windows gebruiker. Maar daar helpen we je wel mee hoor:wink:

Bijdrager
    Zwollywood

En dan zou je nog steeds beter wachten tot de nieuwe modellen uitgebracht zijn, want met een beetje geluk kun je het ‘oude’ model dan met korting kopen

Bijdrager
    Murdock

Dat is ook weer waar u zegt. Is het zeker er dit jaar nieuwe modellen komen?

Inactief
    Anoniem

Alleen Tim Cook weet dat:wink:

Bijdrager
    Vilscon

Inderdaad wat iedereen hierboven zegt: Wacht even want er komt een fiks beter model eind van het jaar uit.

Wat er niet bij gezegd word: de nieuwste Macbooks hebben geen DVD-drive meer. Dus hiervoor moet je altijd een externe DVD-lezer kopen. Mocht je ‘m echt ingebouwd willen dan ben je genoodzaakt een verouderd model te kopen. Dat lijkt mij dan een redelijk stomme keus. Dus.. koop een nieuw(er) model en neem voor 2-3 tientjes een externe DVD-drive.

.. Maar wel belangrijk om in het achterhoofd te houden;)

Bijdrager
    Murdock

Ik heb nu in mijn laptop ook geen interne dvd speler meer,heb voor 30 euro een samsung dvd speler aangekocht.

Bijdrager
    Pineapple

MIjn excuses. Het was niet mijn intentie een opstootje te creeëren.

Bijdrager
    Murdock

Ik ben iedereen al dankbaar voor de goede en wijze raad. Ik heb nog nooit Apple gehad als pc.

Bijdrager
    Pineapple

Ik bedoel uiteraard creëren*.

Bijdrager
    Pineapple

Macs zijn absoluut geen pc’s. Regel 1 voor mac-bezitters. :angel::-P

Bijdrager
    Murdock

Wat moet men dan zeggen? Mac, macbook of computers?

Bijdrager
    Pineapple

Imac bij Imac (vaste computer), en MacBook bij MacBook (laptop). Pc is echt een computer die windows runt.

Bijdrager
    Murdock

Heb je niet meer beperkingen op een
    Mac dan op een windows 10 pc?
    Bedoel een meer gesloten systeem vergelijkbaar met iphone en ipad tov Android?

Bijdrager
    Murdock

En dan heb je nog de windows pc waar linux op draait.

Inactief
    Anoniem

PC = personal computer. Kan zowel Mac OS X, Windows, unix of wat dan ook draaien.

Bijdrager
    Pineapple

De 6 grootste verschillen tussen Mac en PC

https://support.apple.com/en-us/HT201553

in de bovenstaande links zijn een Imac en een PC 2 verschillende dingen. Zelfs op apple.com.8-O:nerd:

Inactief
    Anoniem

De term ‘PC’ wordt inderdaad vaak gebruikt om een personal computer met Windows aan te duiden. Dat neemt niet weg dat een Mac toch echt een personal computer is.

En het is trouwens iMac.(y)

Bijdrager
    Pineapple

Ik zei ook Imac ☝️?. Je hebt gelijk idd. Bedankt!

Bijdrager
    Zwollywood

Het gaat om de hoofdletter pineapple, Imac tegenover iMac

Bijdrager
    Ganymedus
    Murdock op 23 augustus 2016

Heb je niet meer beperkingen op een
    Mac dan op een windows 10 pc?
    Bedoel een meer gesloten systeem vergelijkbaar met iphone en ipad tov Android?

Het verschil tussen iOS en Android is niet te vergelijken met het verschil tussen MacOS en Windows10.
    Je kunt alles instellen zoals je het zelf wilt. Persoonlijk vind ik dat je MacOS veel beter kunt aanpassen aan je eigen wensen dan Windows. Toegegeven, ik ga dan wel eens buiten de gebaande wegen door gebruik te maken van de terminal.

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 33)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.