22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)
  • Q:
    Bijdrager
    bartpb

Welke MacBook kopen ?

ik mag binnenkort een nieuwe laptop halen, en wilde graag een mac,
    nu was mijn vraag welke zal ik halen, ik ben iemand die veel internet, filmpjes bewerk/ foto`s meta dobe en met iwork werk voor presentaties (ja op mijn huidige laptop office paket dan )
    spelletjes doe ik vrij weining

of wordt er binnenkort een nieuwe gepresenteert

Bijdrager
    Koetjesreep

Presenteer jij ook alles zonder komma’s, punten en hoofdletters?
    Ik denk een MacBook pro 13″ met extern scherm (kan je tv zijn).

Moderator
    unSOUND

Heb je überhaupt een voorkeur voor één van de verschillende modellen ?

• 13 inch Witte MacBook
    • 13 inch MacBook Pro
    • 15 inch MacBook Pro
    • 17 inch MacBook Pro

Op zich kunnen alle modellen wel wat jij er mee wilt doen, ze zijn allemaal krachtig genoeg. De verschillen waar je uit moet kiezen zijn dus vooral op het gebied van uiterlijk ( wit of aluminium ), en het formaat scherm. ( 13, 15 of 17 inch ), en uiteraard jouw budget.

Als je geregeld presentaties geeft valt wat mij betreft de witte MacBook af, die heeft geen optie voor een Remote, of je moet een Bluetooth muis gebruiken.

Bijdrager
    bartpb

nee, ik presenteer wel met kommas en punten.

unsound, bedank voor je reactie
    maar wat bedoel je presies met “geen optie voor remote??

Bijdrager
    Afroman

Witte MacBook heeft geen infrarood(wtf), en daardoor kan je de Apple Remote niet gebruiken voor je Keynotes(om door je slides heen te gaan)

Bijdrager
    AirBag

Ik heb een MacBook 13 inch late 2009.
    Echt ideaal voor presentaties. Ik neem zelf mijn laptop vrij vaak mee en Ik moet zeggen 13 inch is voor mij de perfecte grootte. 15 kan ook wel maar 13 gaat makkelijker in een handtas:)
    Ik doe ook graag aan foto en filmbewerking en vind het ‘kleine’ scherm geen probleem. Alleen voor het gamen kan het scherm te Klein zijn maar dat kan makkelijk opgelost worden met een tweede scherm

Bijdrager
    Afroman

Ik doe ook graag aan foto en filmbewerking en vind het ‘kleine’ scherm geen probleem.

Ligt er ook weer net aan wat voor programma’s je gebruikt.

Geblokkeerd
    Anoniem

Simpel: gewone Macbook

Moderator
    unSOUND

En het gemis van een remote bij zijn presentaties, heb je daar dan een oplossing voor ? Naast de reeds genoemde, maar onhandige Bluetooth muis ?

Nog los daarvan is de MacBook maar 50 euro goedkoper, maar mis je wel het verlichtte toetsenbord, FireWire poort, en de optie voor een Remote, die ook bij gebruik als MediaCentre handig is…

Bijdrager
    bartpb

oke, dankjewel allemaal, ik ben er uit ik deem de

macbook pro 13″

Bijdrager
    Pieterr
    unSOUND op 14 september 2010

En het gemis van een remote bij zijn presentaties, heb je daar dan een oplossing voor ? Naast de reeds genoemde, maar onhandige Bluetooth muis ?

Ja. Een iPhone of iPod touch met de Keynote Remote app.:wink:

Bijdrager
    Dexstron

@unsound

Het verschil tussen de macbook en de macbook pro 13″ is €150,- verschil

Moderator
    unSOUND

Dan moet je dus wel altijd toegang hebben tot een Wifi netwerk, want die App werkt niet via Bluetooth… En bij de meeste klanten / scholen krijg je niet zomaar toegang tot het draadloze netwerk…

Moderator
    unSOUND
    Dexstron op 14 september 2010

@unsound
    Het verschil tussen de macbook en de macbook pro 13″ is €150,- verschil

Niet bij gelijke specs… De gewone MacBook is goedkoper omdat er minder Ram in zit. Trek je dat gelijk, is het verschil maar 60 euro, en dat is het werkelijke verschil.

Bijdrager
    bartpb

@unsound

o oke sorry daar had ik niet naar gekeken
    je hebt gelijk

Bijdrager
    bartpb

ik had ook het zelfde gezien als deXstron

Bijdrager
    maconly

ipad halen

Bijdrager
    bartpb

die heb ik al:P
    wn ook de iphone 4

Bijdrager
    plonserd

Dan moet je dus wel altijd toegang hebben tot een Wifi netwerk, want die App werkt niet via Bluetooth… En bij de meeste klanten / scholen krijg je niet zomaar toegang tot het draadloze netwerk…

Via je mac kan je zelf gemakkelijk een draadloos netwerkje opzetten, waarmee je dan met de iPhone kan verbinden.

Bijdrager
    Speedooo

Zoals plonserd hierboven meldt een eigen wifi netwerk is snel aangemaakt en werkt super. Ik gebruik het zelf altijd als ik presentaties moet geven op school.

Geblokkeerd
    Anoniem

Oh kom op zeg, jij weet toch beter?

Ad hoc netwerk is hier voor bedoeld.

Bijdrager
    Dexstron

@unsound,

Ik hed er o niet naar gekeken dat het maar €60 scheeld als je de specs gelijk zet ik keek gewoon naar dee prijzen

22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.