30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 31)
  • Q:
    Bijdrager
    Maxim013

Welke Macbook voor mij?

Hallo,

Ik ga deze week ergens een Macbook halen.
    Ik zat nu te twijfelen tussen de Macbook Air 11 en 13 inch. Of de Macbook Pro 13 inch.
    Ik ga ‘m alleen gebruiken voor mail,internet,chatten,muziek,voor school, en…… Garageband, en later misschien nog Logic.
    De Macbook Air 11, voor zijn kleine formaat, lekker klein enzo, maar is die niet te klein voor de dingen die ik moet doen? De Macbook Air 13, Volgens mij gewoon goed voor mijn dingen? Maar dan zit ik weer met de weinig ingangen? Ik ga ze natuurlijk niet allemaal gebruiken, maar ze zijn wel handig… Dus daarom misschien een Macbook Pro 13 ! Die is ook heel mooi, en zowieso goed voor de dingen die ik doe?
    Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met mijn keuze, argumenten ofzo?
    Alvast, bedankt..

ps. Thuis heb ik nog een redelijk goede pc staan met een groot scherm.

Bijdrager
    Nickalicious

Alles is geschikt voor je, maar hoe zouden wij voor jou kunnen kiezen? Wil je ultraportable ga je voor de air, wil je meer opslag en een cd drive kun je voor de Pro gaan. 11 / 13 inch? 13 inch meer werkruimte, iets betere specs wel duurder. Etc.

Bijdrager
    Maverick9898

Het voordeel van de MacBook Pro is wel dat je line in en out hebt, wat ook wel een voordeel is bij het gebruik van Garageband en Logic. Voor de rest zou wellicht alleen de interne hard disk een drempel kunnen zijn bij de keuze voor de MacBook Air;). De rest maakt niet zoveel uit, naar mijn idee.

Bijdrager
    Maxim013

Dus eigenlijk maakt het niks uit welke ik kies? Maar als ik de Macbook Air zou nemen, dan moet ik toch wel een HDD aanschaffen?

Bijdrager
    Maxim013

@Maverick9898 Wat bedoel je precies met line in en out ?

Bijdrager
    Qmagic

Met Line in en out wordt de aansluiting van de geluidskaart mee bedoeld. De air heeft maar 1 connector die of input of output is (software matig bepaald). De macbook pro (vanaf 15 inch) heeft 2 connectors: 1 voor output en 1 voor input.

Bijdrager
    Maxim013

ooh, oke.. Bedankt. Weer iets geleerd:)

Bijdrager
    Furbz

Als je de air neemt (11 inch is echt te klein!), dan kun je een audio interface aanschaffen die
    Je aansluit op de usb poort.
    Twee voordelen:

1. Audiokwaliteit is goed
    2. Audiokwaliteit is goed

Bijdrager
    Qmagic

Bij gebruik van Garageband en Logic is een aparte input en een aparte output van je geluidskaart eigenlijk wel een must have. Zeker als je een externe bron gaat opnemen. Dus dan kom je al snel weer op Macbook Pro (15 inch) uit. Anders moet je met een externe USB-geluidskaart gaan werken.

Voor je andere dingen zoals mail,internet,chatten,muziek maakt het niet uit of je voor de Macbook Air of Macbook Pro kiest.

Schermgrootte 11 of 13 inch is puur een persoonlijke keuze.

Als je voor de Macbook Air gaat zou ik wel voor minimaal 128GB kiezen. 64GB is wel erg weinig voor opslag en werkruimte, en uitbreiden bij een Macbook Air later is niet mogelijk omdat het Flash geheugen vast gesoldeerd zit aan het moederbord.
    In een Macbook Pro is een harddisk eventueel wel te vervangen voor een grotere schijf (niet makkelijk, wel mogelijk).

Bijdrager
    LdeV

Heb je, voor die kleine dingen, niet meer aan een iPad met 3G?

Bijdrager
    Maxim013

Ik heb al een iPad 2 met Wifi, maar die komt mijn neef volgende week ophalen… ( verkocht )

Bijdrager
    Afroman
    Maverick9898 op 30 augustus 2011

Het voordeel van de MacBook Pro is wel dat je line in en out hebt, wat ook wel een voordeel is bij het gebruik van Garageband en Logic. Voor de rest zou wellicht alleen de interne hard disk een drempel kunnen zijn bij de keuze voor de MacBook Air;). De rest maakt niet zoveel uit, naar mijn idee.

Als je professioneel muziek gaat editten gebruik je toch niet de line-in-line out dus dat argument valt af.

Bijdrager
    plonserd

Ik ben op semiprofessionele basis met muziek en Logic bezig, en ik heb die line in en line out nog nooit nodig gehad:D

Bijdrager
    computer space

De pro 13 heeft gewoon een te klein scherm. Daarom is het IMO eigenlijk nooit een optie, tenzij je 90% van je werk aan een grote losse monitor wilt doen.
    De 11 inch air heeft vrijwel dezelfde resolutie, maar gezien het formaat is het daar net acceptabel. De 13 inch air heeft gewoon veel plek op het scherm, en lijkt me alleen daarom al de beste optie.

Bijdrager
    MacAanZee

Voor chatten, internet, muziek, school etc zou je inderdaad genoeg hebben aan een iPad 3G of Mac Book Air, maar bij gebruik van Garageband (Logic weet ik niks van) lijkt me een Mac Book Pro toch veel handiger.
    Je wilt je resultaten toch ook op een CD/DVD branden lijkt me? En dan is het lastig om daarvoor weer een externe brander te hebben.

Bijdrager
    MacAanZee

Voor chatten, internet, muziek, school etc zou je inderdaad genoeg hebben aan een iPad 3G of Mac Book Air, maar bij gebruik van Garageband (Logic weet ik niks van) lijkt me een Mac Book Pro toch veel handiger.
    Je wilt je resultaten toch ook op een CD/DVD branden lijkt me? En dan is het lastig om daarvoor weer een externe brander te hebben.

Bijdrager
    deSpaanseRente

De MBP 13 inch heeft evengoed een gecombineerde line in/line out hoor, maar – zoals plonserd al aangaf – heb je die eigenlijk ook helemaal niet nodig. Als je een beetje deftige (en überhaupt gewoon al digitale) line-in-mogelijkheden wil dan gebruik je veel beter een aparte interface.

Bijdrager
    Soedjono84

Ik denk dat je voor de MacBook Pro meer waarde ontvangt dan de Air.

Bijdrager
    Afroman

Dat baseer je op?

Bijdrager
    Soedjono84

Omdat je voor het geld meer beschikbare ruimte krijgt, je een disc drive mee in de laptop ontvangt en daarnaast wat hierboven is beschreven je beter met deze computer kan editen.

Wanneer je voor simpel en vernieuwd wilt gaan dan is de MacBook Air een optie.
    Maar men moet niet klagen over, hij zal waarschijnlijk voor de 13inch gaan, er een externe disk drive erbij moet kopen plus opgeteld de MacBook duurder is.

Bijdrager
    Afroman

Ja, je krijgt een harddisk ja. En volgens mij draaien alle MacBook Airs op SSD en dat is toch een tikkeltje duurder/waardevaster.

Bijdrager
    Maxim013

Ik heb deze DJ set; umark iCDMIX 2 combi CD/iPod
    Is deze aan te sluiten op de Macbook Air? Een cd- brander heb ik niet perse nodig.

Bijdrager
    syltheboy

Ik zat eerst ook aan een 13″ MacBook Air te denken, vanwege de SSD. Maar goed, ik had al eerder een 12″ netbook en deze vond ik net iets te klein. Mijn 15″ Sony Vaio vond ik qua formaat eigenlijk net goed, dus kocht ik een 15″ MacBook Pro. Die is wel veel duurder, maar ik wilde het risico niet lopen om er naderhand toch spijt van te krijgen.

Eerder had ik al een 17″ Toshiba, maar ik vond hem te groot en vooral te zwaar. Ik had hem dan ook meestal op mijn bureau staan, want voor op schoot vond ik hem simpelweg te zwaar.

Bijdrager
    Maxim013

Ik hoor nu wel iedereen over de 15 inch Macbook Pro .. Maar die vind ik toch echt te duur.
    En de Macbook Air 11, is denk ik iets te klein voor mijn ‘werk’ . ( wel lekker klein en breed scherm )
    De Macbook Pro 13 inch vind ik iets mooier dan de Macbook Air 13 inch, Maar de Macbook Air heeft SSD.
    en in de Macbook Pro SSD laten zetten van 128 GB ben ik weer 1399 euro kwijt… ( totaal ) Dus eigenlijk is de Macbook Air 13 goed, maar toch kan ik echt niet kiezen tussen die 3.

Bijdrager
    Soedjono84

Koop dan de IMac. Of doe goedkoop neem de iPad wifi.
    De iPad is met de Keyboard Dock een laptop en desktop in één.

Bijdrager
    Maxim013

nee, ik heb wel als eerste gedacht aan een iMac, maar ik heb thuis nog een pc staan met een 21 inch scherm. Dus ik neig nu toch meer naar de Macbook Air 11 inch, weet alleen niet of die goed is voor Garageband en misschien Logic. Doe er ook alleen maar schoolwerk en basisdingen mee.. Scherm maakt niet uit, ik heb een 21 inch scherm thuis….

Bijdrager
    Maxim013

?

Bijdrager
    syltheboy

Jij denkt dat een 11 inch MacBook Air te klein voor je is, en toch neig je ernaar.:confused: Zowel Garageband als Logic draaien er volgens mij prima op. Voor professioneel gebruik misschien niet, maar voor als hobby is het denk ik prima.

Bijdrager
    Afroman

Ligt eraan wat voor professioneel gebruik. Voor Dj-sets is het mogelijk om een klein scherm te gebruiken. (zijn zat DJ’s die enkel iPads, tablets, netbooks of 13 inch MacBook (Pro’s) gebruiken).

Wat er binnenin zit is redelijk high-end.

Bijdrager
    Maxim013

Ik gebruik het ook zeker niet proffesioneel, en als ik ies moet doen waarbij ik iets groter beeldscherm nodig moet hebben.. heb ik nog een 21 inch beelscherm van acer…
    Wat bedoel je met High-end?

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 31)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.