16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Q:
    Bijdrager
    MaxAleIsb

Welke MacBook (Pro/Air)

Hallo allemaal,

Ik ben aan het sparen voor een MacBook. Ten eerste is de vraag welke MacBook kan ik heb beste nemen.
    Ik ben een student en doe er dus dingen voor school en wil ook wel films en muziek downloaden op de MacBook.
    Ik heb er maximaal €1100 voor over. Mijn oom woont in America dus ik ook mijn oom hem laten kopen en dan laten opsturen.
    Graag hoor ik van jullie welke MacBook ik het beste kan nemen.

Bijdrager
    youp.c

Als ‘hoofdcomputer’ raadt ik je een MacBook Pro aan, betere batterij; meer opslagruimte en standaard meer geheugen. Daarnaast is deze qua geheugen en harde schijf later nog uitbreidbaar.

Bijdrager
    syltheboy

Je moet je afvragen of je 11,6″ niet wat aan de kleine kant vind. De 13,3″ overschrijdt namelijk je budget en dan heb ik het over de Air. Je kunt dus beter een 13,3″ Pro nemen.

Bijdrager
    Pieterr
    Bijdrager
    MaxAleIsb

Ik denk dat ik geen Air wil want ik wil namelijk films en muziek downloaden en ik denk dan dat de Air te weinig opslagcapaciteit heeft…

Bijdrager
    Jeroen0704
    MaxAleIsb op 30 januari 2011

Ik denk dat ik geen Air wil want ik wil namelijk films en muziek downloaden en ik denk dan dat de Air te weinig opslagcapaciteit heeft…

Je kunt daarvoor ook een externe harde schijf aan je macbook air hangen voor je films en deze rechtstreeks daarop downloaden, bespaard een hoop ruimte.

Bijdrager
    Nikita

Maar erg praktisch is het niet om de hele tijd een externe schijf mee te hebben – dat doet de draagbaarheid van de Air weer wat teniet; terwijl je met een 13″ Pro gemakkelijk een schijf van maximaal 750 GB kan inbouwen. Dan is ‘ie weliswaar iets zwaarder dan de Air, maar met ongeveer 2 kilo is het nog altijd hartstikke draagbaar.

Plus inderdaad: iets beter scherm (qua kleurweergave), stuk betere accu, verlicht toetsenbord, DVD drive (die je eventueel nog kan vervangen door een extra hardeschijf als je wilt), SD card slot.

Bijdrager
    MaxAleIsb

Bedankt voor alle reacties. Ik denk dat ik voor de duurste versie van de Air ga en dan uit America laat overvliegen.

Bijdrager
    Maverick9898

Uuh okay, maar die is wel meer dan 1100 euro.

Bijdrager
    1984

En indien je AppleCare wil (wat voor een laptop wel verstandig is ) komt er nog eens €250 bovenop

Bijdrager
    Pieterr

Die koopt hij dan vast ook in de US.

Bijdrager
    Maverick9898

Nouja iets minder als je op eBay koopt;).

Bijdrager
    tyler

vergeet zeker niet de Mac Buyers Guide te checken voor je iets koopt !
    http://buyersguide.macrumors.com/
    dan weet je of het nu het moment is ..
    en voor de MB Pro lijkt dat niet zo het geval ..

Bijdrager
    Mich

en moet het per se een laptop zijn?
    Anders de iMac, is ook binnen je budget, en eventueel later als je weer wat budget hebt een air voor onderweg.

Bijdrager
    Afroman
    Nikita op 30 januari 2011

Maar erg praktisch is het niet om de hele tijd een externe schijf mee te hebben – dat doet de draagbaarheid van de Air weer wat teniet; terwijl je met een 13″ Pro gemakkelijk een schijf van maximaal 750 GB kan inbouwen. Dan is \’ie weliswaar iets zwaarder dan de Air, maar met ongeveer 2 kilo is het nog altijd hartstikke draagbaar.

Plus inderdaad: iets beter scherm (qua kleurweergave), stuk betere accu, verlicht toetsenbord, DVD drive (die je eventueel nog kan vervangen door een extra hardeschijf als je wilt), SD card slot.

Zelfs 1 Tb, want je disk moet 2,5 inch zijn, maar de hoogte kan in de huidige pro’s ook 12,5 mm zijn, maakt niet uit welke schermgrootte je hebt.

Bijdrager
    mark-a-mac

MBP. Air is heel mooi (voor erbij). Zo ervaar ik het tenminste.

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.