11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    remcoblue

Welke Macbook pro is geschikt voor het werken met grafische programma's!

Voor mijn nieuwe opleiding ga ik veel werken met grafische programma’s. Nou heb ik mij al meerdere keren verdiept in de verschillende Macbooks maar ik kom er niet uit welke geschikt is.

De Macbook moet geschikt zijn om te werken met het gehele Adobe cs6 pakket en daarnaast ook voor dagelijks gebruik.

Welke Mackbook raden jullie mij aan?

Alvast bedankt voor de reacties!

Bijdrager
    TKroon

Je moet in ieder geval in de MacBook Pro Retina-serie kijken, welke je dan kiest is vooral afhankelijk van je budget en je wensen. Dat de 15″ met echte videokaart verreweg het snelst is spreekt voor zich, maar daar is het prijskaartje dan ook naar. Als je een student bent lijkt me een 13″ weer prettiger om mee te nemen, met wellicht een extra scherm voor thuis erbij.

Bijdrager
    remcoblue

Wat ik mij ook afvraag is waarom een windows computer met betere specs toch minder goed zou werken?

Heeft iemand hier een duidelijke mening over?

Inactief
    Anoniem
    remcoblue op 14 april 2014

Wat ik mij ook afvraag is waarom een windows computer met betere specs toch minder goed zou werken?

Op een laptop met Windows die betere specs heeft dan een MacBook Pro zal Adobe CS6 sneller zijn. Het enige probleem is dat je dan met Windows werkt, een OS waar ik persoonlijk zenuwachtig van word. Maar als je dat een fijn besturingssysteem vindt is de keuze snel gemaakt; koop een Windows laptop met de beste specs die je kunt betalen.

Bijdrager
    computer space

Op dit moment is iedere computer er geschikt voor. We zij op een soort hoogvlakte qua prestaties beland, zonder nieuwe pieken in zicht.

Bijdrager
    Shmoo

Windows of Mac OS dat is een keuze apart dat heeft niets van de software te maken van Adobe want op beide systemen draait die software hetzelfde als de specs voldoende zijn.

Bijdrager
    Stirf

@remcoblue: vraag eens advies bij de instantie waar je de nieuwe opleiding gaat volgen. Niet nu al vastpinnen op een keuze van je hulpmiddel, want dan ontwikkel je tunnelvisie:wink:

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot
    remcoblue op 14 april 2014

Dat is al lang niet meer waar. En het was alleen waar in benchmarks en dat heeft weinig met de werkelijkheid te maken.
    Toen de Mac nog draaide op de PowerPC chip kon het gebeuren dat een Mac met mindere spec’s b.v. even snel of soms zelfs sneller was op bepaalde terreinen. (De PPC chip was namelijk een z.g.n. RISC CPU) Maar sinds zowel Windows als OS-X gebruik maken van de zelfde Intel architectuur zijn de verschillen onbelangrijk geworden.
    Wel kan het gebeuren dat de één sneller is dan de ander (dat hoeft dus niet perse een Mac te zijn) omdat bepaalde programmacode in het ROM van de computer efficiënter is geschreven waardoor de applicatie dat automatisch ook is op dat gebied.

Bijdrager
    boerke

En sinds die tijd loopt de Mac-Adobe software ook achter op de PC-versie.
    hoewel Adobe groot geworden is met foto-software op de mac,
    is dat later veranderd.
    Macgebruikers hebben dus uiteindelijk echt jaren moeten wachten op een echte adobe-intel-native versie.

Kijk wat de vereiste is voor je opleiding, en vraag ’t aan een leraar…
    wat is het nut van een (te) dure mac? als de rest iets anders gebruikt?

Bijdrager
    Haike

Als je besluit een MBP te kopen dan kun je daar via het programma Boot-camp ook Windows op draaien, andersom gaat niet bij mijn weten.

Bijdrager
    remcoblue

Bedankt allen voor de informatie.. ik ben druk opzoek naar een goed werkende windows pc!

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.